vragen over trappelzak

Discussion in 'Baby en dreumes' started by ml80, Sep 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ml80

ml80 Actief lid

Oct 21, 2007
    221
    0
    0
    Bij Arnhem
    Hallo,

Onze zoon is bijna 2 mnd en slaapt onder een dekentje met lakentje.
    Maar door het trappelen vd beentje, vind ik hem vaak zonder dekentje over.
    Ik heb een paar vraagjes hierover:

Wanneer mag je nu een trappelzak gebruiken?
    Doe je hier een dekentje en lakentje over?
    Hebben ze gewoon een pyama aan?
    Onderin de zak is veel ruimte over, is de zak dan te groot,
    of waar laat je dit dan liggen, dubbel?

Bedankt voor de info! Thnxs

2. weethetwel

weethetwel Bekend lid

Mar 20, 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    Ik lees met je mee.....

Hier hebben we nog een trappel gek...

3. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Je kunt een trappel/slaapzak gebruiken als je een goed passende hebt. Bij de nek en de armgaten moet het aansluiten zodat ie zijn armen er niet uit kan wurmen. Afhankelijk van de dikte van de slaapzak kun je er nog een lakentje of deken over doen. Het hoeft niet, je kunt de slaapzak zien als een deken.
    Ik doe Thijmen in zijn slaapzak (hij heeft een slaapzak van joggingspul) een pyama aan (broekje en truitje). En dan geen deken of laken want dat heeft toch geen zin :)
    Ruimte onderin de slaapzak is niet erg, je hebt wel slaapzakken die je met drukkers oid korter kunt maken. Je zou zelf iets kunnen knutselen als het er niet aan zit. Ik vouwde het altijd een beetje op.

Hoop dat het zo duidelijk is. Overigens hebben ze bij de hema slaapzakjes in kleine maten die ook niet zo lang zijn.

Groetjes Rosa

4. ml80

ml80 Actief lid

Oct 21, 2007
    221
    0
    0
    Bij Arnhem
    Dag rosa,

Bedankt voor je reactie!
    Alleen zit te twijfelen of ik er een dekentje over moet doen.
    De kleine heeft een pyama met lange mouwen, ik heb een dunne trappelzak zonder mouwen. Maar de armen liggen altijd boven de dekentjes. Zou ik bv ook alleen een lakentje over kunnen doen?
    Leg je ze dan wel onderin het ledikant?

thnxs

5. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Dat deed ik in het begin, nog een laken er overheen. Dan kun je nl ook de armen instoppen. Je moet hem idd wel zo veel mogelijk onderin leggen en het lakentje nog steeds kort opmaken.

Als je nu bijvoorbeeld een laken, deken en pyama hebt. Dan kun je dat vervangen door een laken, trappelzak en pyama.

6. ml80

ml80 Actief lid

Oct 21, 2007
    221
    0
    0
    Bij Arnhem
    Ik ga het vannacht eens proberen!

thnxs

7. zonnetje08

zonnetje08 Actief lid

Aug 1, 2008
    159
    0
    0
    Van jongs af aan trappelde de kleine zich los van het dekentje en de meeste trappelzakken zijn best wel ruim en dus gevaarlijk voor ze. Wij hebben in het begin de trappelzak zelf kleiner gemaakt waardoor ze er niet meer in kon, en dan gewoon met enkel een pyjamatruitje aan zonder broek in de zak en dan zo in bed leggen zonder deken want dan heb je weer kans dat de kleine het weer te warm krijgt. Nu met dit weer ligt ze zonder pyjama in de zak dus alleen met rompertje.

8. fantasy

fantasy Actief lid

Jul 24, 2007
    473
    0
    16
    Veluwe
    Liam trappelt ook altijd de dekentjes af en daarom zijn wij slaapzakken gaan gebruiken. We hebben ze van de Hema en die van de Prenatal zijn ook super. Met wat warmer weer ligt hij erin met alleen zijn rompertje aan en anders met een pyjama de slaapzak in. Ik leg hem eigenlijk alleen 's nachts in de slaapzak, overdag ligt hij met zijn kleertjes aan in bed en meestal blijven dan wel de dekentjes over hem heen liggen.
    Het bevalt ons erg goed en Liam ook!

Share This Page