Hallo allemaal! Ik zit ergens mee en ik durf er eigenlijk niks van te zeggen, omdat ik weet dat het goed bedoeld is.. Mijn schoonvader kust ons kindje op haar mond en ik vind dat echt niet fris!! Mijn man doet het ook en dat vind ik eigenlijk al niks, maar ja dat is dan nog haar vader... Vind het zo onaardig klinken als ik er iets van zeg maar ik vind het wel vervelend. Iemand een idee om dit vriendelijk duidelijk te maken? Groetjes!
verteel t aan je man en die verteelt t vriendelijk aan zijn vader. ik zou niet zoiets dat ik niet goed vind door laten gaan. het is je baby. je bent zijn moeder.dus jij bepaalt!
Tja, de enige oplossing is denk ik toch dat je het zegt! Kijk wij zijn gewend om op de mond te kussen. Doen we bij mijn neefjes enzo ook en dat is gewoon normaal. Mijn schoonvader mag dat niet, maar dat is gewoon een ander verhaal haha (echte viespeuk hihihi), maarja, als jij dat niet wilt, dan moet je dat gewoon zeggen!!! Jij bent de moeder!!!
Ik vind ook dat je het moet zeggen als je dat niet prettig vind van je schoonpa, maar ik vraag me af of er niet wat meer achter zit dan het alleen niet fris vinden, omdat je er eigenlijk ook problemen mee hebt als je man het doet. Ik vraag me af of je dit vanuit je opvoeding niet gewend bent, of dat het iets ander is? Geen kritiek hoor, het viel me gewoon op. Ik ben gewend om door mijn ouders en grootouders op de mond gekust te worden.
Ik zelf kus mijn zoontje ook gewoon op de mond, dus zou er persoonlijk geen moeite mee hebben. Maar als jij hier moeite mee hebt, zou je dit gewoon kunnen zeggen. Jij bent immers zijn/haar moeder. En waarom vind je het niks dat je man dat ook doet?
Ik zou er ook moeite mee hebben. Zelf zou ik mijn kinderen ook niet op de mond zoenen. Mond-zoenen hoort voor mij bij een andere relatie dan die van ouder & kind! Daarom vind ik het vies. Dus niet vies in de zin van bacteriën, maar vies in de zin van 'hoort niet'. Dit bedoel ik niet als kritiek op mensen die het wel doen. Dat is jullie keuze, blijkbaar ervaren jullie het anders dan ik. Ik wil er mee aan geven dat voor mij echt 'not-done' is. Zal vast een kwestie van opvoeding zijn ofzo. Ik zou er dus ook niet van gediend zijn als andere volwassenen mijn kind zo zoenen en zou er absoluut iets van zeggen!
Ik zou het gewoon zeggen. Als je dat niet prettig vindt, moet je daarvoor opkomen. Alleen zo kun je het dan oplossen. Persoonlijk heb ik er niks op tegen. Ik vind het eigenlijk wel mooi, dat mensen zo dicht naast je kindje staan. Ik vind het een teken en uiting van liefde en verbondenheid. Maar goed, bij mij in de familie en bij goede vrienden is het heel normaal.
Hoi Hoi, Ik geef mijn zoontje ook wel eens een kusje op zijn mond maar meestal op zijn wangetjes eigenlijk. Mijn man heeft er iets tegen dus die doet dat niet. Ik weet eigenlijk niet wat ik ervan zou vinden als mijn schoonouders het doen. Nu zal ik het niet erg vinden denk ik hij is nog zo klein. als hij nu een kusje geeft dan is zn mondje helemaal open en zit je helemaal onder het kwijl Maar als hij echt besef krijgt van wat een kusje is dan zou ik denk ik ook niet meer op de mond kussen. Ik zou als jij je er niet prettig bij voelt dit gewoon aangeven. Daar hebben ze het maar mee te doen! Groetjes Lysanne
Ik ben ook een product van een erg zoenerige familie, dus ik heb er totaal geen problemen mee. Ik vind het zelfs niet erg als goede vrienden hem kusjes op zijn mond geven. Ik vind het pas niet meer oké als hij het zelf niet meer wil; vind dat je een kind nooit moet dwingen, nl. Goed, zijspoortje Als het jou niet lekker zit moet je het met je man bespreken en hem vragen zijn vader te vertellen dat jullie (!!) het liever niet meer hebben. Is niks mis mee, want jullie zijn de ouders, dus jullie wil is wet met dit soort dingen Hoef je je echt niet opgelaten over te voelen. Ik vond het moeilijk om tegen mijn schoonouders te zeggen dat ik niet wil dat ze elke keer als we ze zien kado's voor de kleine hebben, dus heeft mijn man dat gedaan - ze begrepen het best en gaan hun best doen, hahahaha! (Niet helemaal hetzelfde, maar ook iets dat ik moeilijk vond om aan te kaarten...)
Mijn schoonmoeder doet het ook en van mij hoeft het ook niet echt eigenlijk. Ze mag het wel laten, maar ik vind het ook weer te ver gaan om er iets van te zeggen. Mijn ouders en mijn schoonvader doen het niet. Ikzelf deed het ook niet moet ik zeggen, maar sinds ik zag dat schoonmoeder het deed, doe ik het zelf ook . Man doet het gelukkig niet, maar hij heft regelmatig een koortslip en heeft het dan zelf niet door of er geen erg in! Dat vind ik nog veel enger.
als je het erg vind moet je het zeggen wij zijn niet anders gewend. ik kus mijn ouders en broer en zus ook altijd op de mond en grootouders. dus ja wij zijn het niet anders gewend. ik vind het heel erg liefdevol dat we dit doen. ik krijg ook altijd nog een dikke knuffel van mijn broer. ja ik hou daar wel van. ik kus onze zoon ook regelmatig. het is geen tongzoenen dan is het toch alleen maar lief. ik kan me niet voorstellen dat je dat niet doet haha. ik vind dat een manier om te laten zien dat ik heel erg veel van hem hou. maar als jij niet zo opgegroeid bent en je ergert je je eraan dan zou ik er gewoon wat van zeggen. liefs
Ja, als je er mee zit moet je het zeggen, of je vriend laten zeggen, want het is zijn vader Ik zelf heb er ook geen problemen mee, zolang het geen vreemde is. In mijn familie is het ook normaal om op de mond te zoenen.
ik vind het moeilijk om iets van te zeggen. die mensen zijn zich waarschijnlijk van geen kwaad bewust. bij veel families is het heel normaal om een zoentje op de mond te geven. kindjes gaan het op en bepaald moment zelf ook vaak doen met van die kwijlmondjes.. het is maar net wat ze gewend zijn denk ik. wij kussen lars eigenlijk altijd op de wang of het hoofdje. maar ik heb er verder eigenlijk nooit zo over nagedacht. dan heeft het ook weinig spontaans meer. mijn schoonouders wonen erg ver weg dus die hebben we nog niet zovaak gezien. ik heb dus geen idee wat die gaan doen. de vorige keer waren ze verkouden dus bleven wat uit de buurt, lars was toen nog erg klein. en ikzelf heb geen ouders meer. dus ook dat weet ik niet.
Nu ik er nog eens over nadenk is het idd meer wat Tupp zegt, ik ben het zelf niet gewend om iemand anders dan mijn vriendjes (vroeger hoor haha) of nu mijn man op de mond te kussen. Ik vind dat voor een kindje "niet horen". Maar nu ik hier over nadenk vind ik het helemaal moeilijk om te zeggen, want het is dus gewoon dat IK het raar vind en mischien ben ik dat wel mutsig. Ga het er maar een met mijn man over hebben..jeetje waar ik me al niet druk over kan maken. Groetjes
euhhhh ben ik de enige die denkt, waar hebben we het hier over?? moeders die hun eigen kind niet op de mond willen kussen. tuurlijk moet iedereen zelf weten wat hij doet en waar hij zich goed bij voelt. maar persoonlijk vind ik het nogal wat om tegen mensen te zeggen die enorm veel van je kindje houden dat ze hem geen kusje op de mond mogen geven. Kijk wildvreemde vind ik ook niet nodig, maar je eigen familie? nee dat snap ik niet, maar goed wie ben ik?
@ Joyce: er zijn nu eenmaal heel veel mensen die niet opgroeien met heel veel gekus en geknuffel. Ik kan me best voorstellen dat het dan ook raar voelt om je kindje op zijn/haar mond te kussen, omdat je altijd geleerd hebt dat dat bij een (seksuele) relatie hoort, niet bij ouder/kind.
ik zat er nog even over na te denken, maar ik geef mijn meiden ook regelmatig een kusje op die heerlijke dikke billen en bovenbenen of doen jullie dat ook niet omdat het te dicht in de buurt van de schaamstreek komt? wat mijn dochter trouwens ook regelmatig doet als hij haar een kus geef is haar tong tegen mijn mond aanduwen om vervolgens heel hard te gaan lachen en bah te roepen. ben ik nu zo vrij of zijn jullie preuts??
Ik vind het absoluut niet kunnen en ik zou er ook gelijk iets van zeggen. Isabella wil nu ineens ons wel op de mond kussen en dan zeg ik dat het op de wang hoort. Op de billen een kus doe ik ook wel hoor. Dat is toch niet de schaamstreek? Kleine babybillen zijn zo lief. Maar een mond vind ik erg intiem.
Ik kus mijn ouders nu ook nog gewoon op de mond hoor. Als ik daar wegga, geef ik ze eerst altijd nog een kus. Schijnbaar ben ik daar dan ook vrij in opgevoed.