Een van mijn zoontjes heeft beiderzijds een oogafwijking van +8. In maart gaan we weer naar de optometrist en zal gekeken worden of hij dan een bril moet krijgen. Bij de laatste controle was hij nog te jong. Ik ben op zoek naar moeders die ervaring hebben met een baby/dreumes met een bril. Hoe ging je kleine ermee om?
zelf geen ervaring, maar zoontje van een kennis heeft met ca. 11mnd een brilletje gekregen, ook 8+, en dat gaat naar wat ik hoor, goed, alleen zo tegen 16u smiddags is hij t zat er wil m af, maar das begrijpelijk, dan worden ze moe.
Hier heeft Mitch met 11,5 mnd een bril gekregen. In het begin langzaam opbouwen en soms trekt hij hem zelf af. Vooral als hij moe is. Maar verder gaat het wel goed. We hebben er nu een soort elastieke band aan de oortjes en dan achterom zijn hoofd zo blijft hij goed zitten en kan hij niet af vallen.
In mijn fotoalbum staan er foto's van in Hier was het wel even zoeken naar een leuk klein brilletje. Maar we wonen in een dorp en hadden ze niet veel keus voor een babybril
Hoe wist je dat hij een bril nodig had? Had hij ook een motorische achterstand? Veranderde hij toen hij gewend was aan een bril? Sorry een aantal vragen. L loopt achter in ontwikkeling, waarschijnlijk mede-veroorzaakt door zijn afwijking.
Mijn zoontje heeft ook een bril maar hij wil hem absoluut niet op. Gooit hem direct weer af. 2 weken terug weer geweest voor controle, en ze gaf toen aan dat hij blijkbaar nog steeds veel beter ziet zonder bril dan met bril anders had hij hem wel opgelaten. Kinderen kunnen namelijk enorm corrigeren met hun ogen
Hij is met 6 mnd op controle geweest bij de oogarts ivm scheelzien en toen kwamen ze erachter dat hij een oogafwijking had en met de controle net voor hij 1 jaar werd vonden ze zijn sterkte te groot en moest hij een bril. Hij loopt motorisch idd achter en eerst dachten we dat het kwam door het slechte zien maar begin vorig jaar kwamen ze erachter dat hij een hersenafwijking heeft en daardoor achterloopt. Maar merk wel verschil met zijn bril op, hij houd zijn hoofd niet meer schuingedraaid om tv ofzo te kijken en zijn ogen zijn een stuk rustiger. ( hij heeft nystagmus)
Hoe groot is bij jullie kindjes de afwijking? L ging ook naar de oogarts voor scheelzien, maar volgens haar keek hij niet scheel.
Hier heeft Mitchell nu +3 dus valt nog best mee. Hij is het afgelopen jaar goed vooruit gegaan met zijn sterkte door de bril.