kinderstoel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jessicad, 18 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessicad

jessicad Actief lid

2 nov 2006
    344
    0
    0
    Vanaf wanneer hebben jullie je kindje in de kinderstoel?
    Inge is komende woensdag 6 maanden en dan wil ik gaan beginnen met bijvoeden. Ze oefent nu veel met zitten en wil graag zitten op schoot etc. (eigenlijk wil ze niets anders dan zitten, haha, ze is helemaal in de ban van het nog meer kunnen zien, maar ze mag het nog niet teveel van mij), maar kan nog niet zefstandig zitten. Ik ga ervan uit dat ze pas in de kinderstoel kan als ze zelfstandig kan zitten of niet? Dan krijgt ze haar groentehapje gewoon eerst in de wipstoel. Ik heb ook nog geen kinderstoel in huis, dus ze kan er nog niet eens in. Maar ik ben gewoon nieuwsgierig hoe anderen dit doen en wanneer jullie kindjes in de kinderstoel gingen.
    Ik wil trouwens zo`n stokke kinderstoel, dus niet zo eentje die je schuin kunt zetten. Dat zou nu wel handig zijn, maar het voordeel van de triptrap is dat ie lekker lang mee kan als gewone stoel vind ik.

2. Salomina

Salomina Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.225
    0
    0
    Idd, als je kind zelfstandig kan zitten mag ze pas in de kinderstoel. Maar bij de nieuwe Tripp Trapp stoelen van stokke kan je een rugleuning bijkopen, en daar mag het dan wel :)
    De beugel en leuning zijn te koop in een set - babyset heet het.

3. veertje

veertje Fanatiek lid

Ik had stijn toevallig van de week voor de eerste keer in de kinderstoel gezet, hij zat wel redelijk stevig maar hij red het nog niet om er langer als 2 min in te zitten dus hij krijgt zijn hapje in de wipstoel..
    Volgens mij zijn de regels dat ze goed stevig moeten kunnen zitten.. Het zoontje van mijn zus was ong 5 maanden toen hij de kinderstoel in ging..

4. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Idd als ze zelfstandig kunnen zitten, vanaf een maand of 8/9 zo ongeveer..

5. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Ik heb Hugo al heel lang in de kinderstoel, ik heb zo'n hele simpele van Ikea en daar heb ik een zitverkleiner van Prenatal in gedaan, hij zit hier al zeker vanaf de 5 maaanden in, hij kan nog niet zelfstandig zitten en toen al helemaal niet, maar hij blijft altijd keurig rechtop zitten, hoor... het zal wel niet zo heel goed voor zijn rug zijn, maar hij zit hier alleen in met eten... volgens mij kan dit geen kwaad, hoor... en het is ook wel heeeeel erg handig!

6. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Lynn ging in de kinderstoel vanaf 6,5 maand. Eerst hadden we een stoel geleend (omdat we de kinderstoel cadeau kregen van mijn schoonouders en die waren 1,5 maand op vakantie), dat was zo'n kinderstoel waar je ook apart een stoel en een tafeltje van kan maken. Waardeloos, Lynn kon er niet goed in zitten

Nu hebben we de tripptrapp met babyset. Geweldige stoel. Lynn zit er echt heel mooi in. Zie de foto:

http://www.novalynn.beebiesite.nl/final ... 418023.jpg

7. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ons dochtertje zit er nu al in, maar die van ons heeft een ligstand, dus echt zitten is het nog niet. Ze wil graag bij ons zitten als we eten, daarom leggen we haar in de ligstand in de stoel.

8. bobbelientje

bobbelientje Actief lid

2 nov 2006
    320
    0
    0
    Noord-Holland
    Chenoa zit er vanaf 6 maanden in en ze kan nog niet los zitten. Ze vind het geweldig!
    Ben begonnen met eerst een paar minuutjes en langzaamaan wat langer. Nu zit ze er in tijdens het eten. Het is zo gezellig!

9. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

15 aug 2006
    738
    0
    0
    De triptrap is best een dure kiderstoel maar hij is het dubbel en dwars waard.
    Als je een zoek opdracht plaats op marktplaats, dan neemt er een man contact met je op die ze nieuw verkoopt en thuis aflevert.
    En goedkoper!
    Dat hebben wij en nog meer vrienden van ons gedaan.

10. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Wij hebben de chicco polly kinderstoel ik vind hem echt helemaal geweldig je heb 3 standen om je kindje ook neer te leggen.
    http://www.babykamerpaleis.nl/show-image.php?artikelnr=32&id=80

Kaye zat hier met 5 maanden al in omdat je hem in de ligstand kan zetten en dan zit die niet helemaal op zijn billen.

Ik zweer bij deze stoel maar meningen verschillen natuurlijk

11. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik heb deze ook, en hier hetzelfde verhaal :)
    Ik zou geen andere meer willen!

12. roe

roe Lid

14 nov 2006
    34
    0
    0
    Breda
    wij geven het eten altijd in de wipstoel.

Ze kan wel zitten, maar haar hoofd nog niet lang genoeg rechtop houden dus de kinderstoel is hier ook nog steeds niet gekocht.

Ik denk dat ie er binnen nu en een maand wel gaat komen.

13. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    wij hebben de oude variant van de Chicco kinderstoel (die in lig stand kan) heb deze 2e hands via MP gekocht. En deze bevalt me prima.
    Heb er in totaal 3 gehad. maar deze vind ik het prettigst.
    Tevens hebben wij bij de oudste een wipstoel gebruikt en op tafel gezet. Ging ook erg goed.

14. jessicad

jessicad Actief lid

2 nov 2006
    344
    0
    0
    Bedankt voor jullie antwoorden.
    Ik heb toevallig gister een kinderstoel gekregen van mijn schoonouders. Ze hebben ons weer veel te veel verwend. Hij was in de aanbieding en hebben ze `m dus vast gekocht, want als ze dan straks wel goed kan zitten kan ze erin zeiden ze. Heel lief natuurlijk.
    Maar ik laat haar er voorlopig nog niet inzitten, want hij kan niet in ligstand. Maar hij staat nu al wel aan tafel, hihi. En nu maar wachten tot ze stevig kan zitten. En tot die tijd eet ze mooi in de wipstoel (over 2 dagen is ze 6 maanden en dan gaan we eens kijken hoe ze groenten vindt).

groetjes Jessicad

15. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    ook wij hebben deze kinderstoel ben er echt heel blij mee, niet dat wesley er al in kan hoor.

groetjes susanne

16. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    ook wij hebben deze kinderstoel ben er echt heel blij mee, niet dat wesley er al in kan hoor.

groetjes susanne

17. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    Voor heel eventjes lijkt het me geen probleem maar je moet natuurlijk niet echt gaan tafelen. Wij haddenb Fien er met 5 maanden in, maar met een stoelverkleiner en handdoeken eromheen. Wij hebben een gewone kubusstoel, maar in de tripp trapp van mijn zus zat ze veel beter. (maar die zijn zo duur!)

18. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik deed Steven met 6 maand in de kinderstoel, even dan alleen als hij ging eten.
    De wipstoel had ik toen al naar boven gedaan, en die smeerde hij er ook onder.

19. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    Ik wacht er nog even mee totdat ferron goed kan zitten. Nu zakt hij na een tijdje naar voren in een stoel. Dus ik wacht liever even af totdat hij goed kan zitten.

Deel Deze Pagina