Teveel slapen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Adinka, 21 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adinka

Adinka Actief lid

1 okt 2015
    333
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    7 weken geleden is onze dochter geboren. Echt een heerlijk kind! Ze lijkt heel tevreden en slaapt heel veel.
    Nu is mijn vraag, kunnen baby's ook teveel slapen?
    Onze dochter is namelijk amper wakker. Ze heeft er dagen bij dat ik haar ogen amper zie, hooguit bij het verschonen.
    Rondom de voeding is ze ook heel kort wakker. Tegen t eind van de voeding is ze alweer in slaap gevallen.
    Ik klaag natuurlijk niet hoor! Liever zo dan een huilbaby, maar ik vraag me dus af of het "normaal" is. Ik zie overal staan dat rond deze leeftijd 12 tot 18 uur gemiddeld is, maar daar gaat onze dochter echt zwaar overheen!!

2. Loveloes

Loveloes Niet meer actief

Ik wil je alleen even gerust stellen Door te zeggen 'geniet ervan!'

;)

3. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Mijn dochter was ook een slaapkop. Met 6 maanden sliep ze bijna van voeding tot voeding. Mijn zoontje daarentegen....;)
    Dus idd, geniet ervan ;)

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.656
    113
    mijn eerste reactie was net als de rest geniet er van! dochter sliep vanaf 3 weken elke keer blokjes van 3 kwartier en dat 4 of 5 keer op een dag. Daar tussen constant wakker en heeft veel vermaak nodig. Op zich prima maar je kan net niks zeg maar. Enige voordeel is wel dat ik er wat makkelijker uit kan. Zolang je dochter goed drinkt/vrolijk is tussendoor, goed groeit etc is het helemaal geen punt en geniet er lekker van :D

5. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Geniet😁

6. enerisab

enerisab Actief lid

16 mei 2015
    267
    0
    0
    Vorig jaar heb ik ongeveer dezelfde vraag gesteld over mijn zoontje. Hij doet keurig wat hij moet doen als babytje en nu dreumes. Oftewel een kind volgens het boekje.
    Het heeft voor mij wel veel structuur geboden en duidelijkheid in het dagritme. Het kan je hou vast geven. Bovendien slapen baby's gemiddeld een 18-20 uur per dag van die leeftijd. Dat wordt langzaam minder. Maar mijn zoon van 1,5 die slaapt nog 4 uur overdag en in de nacht 12uur. Ik zeg geen geniet.... want ook dit kunnen vragen oproepen.

7. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    oudste was zeker een slaapkop.
    denk dat ze met 6 maanden pas echt wakker werd.
    de jongste heeft periodes van veel en weinig slapen overdag maar de eerste weken, op de krampjes na, heeft ze ook heel veel geslapen.
    ook vaak van voeding tot voeding

8. Adinka

Adinka Actief lid

1 okt 2015
    333
    1
    0
    NULL
    NULL
    Het stelt me wel gerust dat er dus veel andere moeders zijn die dit herkennen.
    Ik weet natuurlijk wel dat baby's veel slapen, maar ik vind dit dus wel bizar veel.
    Ze groeit als kool. Drinken is heel erg wisselend. Maar zolang ze goed groeit en genoeg plast zal ze wel genoeg binnen krijgen toch?
    Ik geniet ook wel van de rust, zo lang als het mag duren, maar wilde toch even bij jullie nagaan wat jullie ervaringen zijn.
    Iets in de trant van "eerste keer moeder" en "ik weet t ook allemaal niet zo goed" :p

9. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    12 uur slaap voor een baby van 7 weken? Mwah....
    Die zullen er heus wel zijn hoor, maar dat is echt verre van gemiddeld.
    Laat richtlijnen los. Dat zijn gemiddelden en daarvan wijk je vaker af dan dat je erop zit. Kijk naar je kind en als dat er goed uitziet, gaat het goed met haar :)

10. Joycelyn

Joycelyn Bekend lid

27 feb 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    Teveel slapen lijkt mij niet mogelijk, dus geniet ervan. Ik zie in je onderschrift bovendien dat je kindje met ruim 36 weken is geboren, dus in ontwikkeling (wat 'normaal' is bij een bepaalde leeftijd) kun je haar ook beter vergelijken met een iets jonger kindje.

11. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Absoluut dit. Ik merk het aan mijn ukkie ook die slaapt in verhouding meer dan het gemiddelde (geboren met 36+6 weken) maar ik zie dat ze het nodig heeft dus gaat ze slapen wanneer ik zie dat ze te moe is om alles goed op te nemen. Ze slaapt denk ik zo'n 16 uur soms per dag en is inmiddels 6 maanden.

12. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Wow ik zou zeggen genieten! Onze uk sliep heel weinig door verborgen reflux en sliep of huilde. Nu bijna 2.5 en slaapt nog steeds weinig 10 uur snachts en 1 uur overdag.

13. Tonks

Tonks Bekend lid

5 jul 2014
    519
    53
    28
    Hier na een huilbaby (reflux) ook een mannetje van 7 weken wat slapen wel heel erg lekker vind. Ik geniet er met volle teugen van :D

Deel Deze Pagina