Mijn zoontje van 5 maand is met 70 cm en 9 kilo een lekker buffeltje. Hij is erg stevig , dit zeggen ze ook op de opvang. Hij staat al aan tafel als je hem hier neerzet , hij wil de hele dag niks anders als zitten of staan. Probeert zichzelf continue op te drukken. Nou vind hij het verschrikkelijk in de reiswieg en de maxicosi een is wel erg krap. Nou heb ik bij mijn kinderwagen een maxicosi en dan zit hij naar ons toe. Zou hij hier al in mogen ??
Voor korte momentjes wel, voor lange wandelingen zou ik het niet doen. Een draagzak of -doek kan nog een alternatief zijn voor de reiswieg, dan kan hij al een stuk meer zien.
Als je d wandelwageninzet bedoelt, daar kan hij wel al in als hij goed kan zitten. Masr als je gewoon de maxicosi of een gewone buggy bedoel, dan zou ik toch zeggen dat je nog even moet wachten. Maar een goede wandelwageninzet gekanteld of nog bijna in ligstand kan wel voor even.
Ja hoor, kan prima in een wandelwageninzet. Ik zou hem nog wel in de ligstand houden. Is waarschijnlijk veiliger ook dan de reiswieg, aangezien je kindje overeind probeert te komen. In de wandelwagen zit hij tenminste vast.
Wij hebben met 6 maanden de buggy in gebruik genomen. Onze lange man was ook te lang voor de maxicosie (al vrij snel) en met 7 maand zat hij in een wat grotere autostoeltje die vanaf 9kg of 75cm gebruikt kan worden. De buggy gebruikte wij toen ook al, goed insnoeren en niet helemaal recht op als het zitten nog niet gaat. Wij hebben een 5 standen buggy.
Wij hebben al wel een buggy en autostoel gekocht maar deze staan nog keurig op zolder. Buggy kan in 4 standen waaronder een slaapstand. Gebruik eerst nog wel de kinderwagen inzet en met een maandje of 6 eens kijken of de buggy een optie is.
Je weet dat een kind normaal gesproken pas rond een jaar de buggy voor Kleine afstanden in gaat...? Een kind van 6 maanden is een buggy is echt niet aan te raden De wandelwageninzet kan je al wel gebruiken, niet helemaal rechtop
Rond een jaar is hij waarschijnlijk zo groot en zwaar dat hij niet eens meer in de buggy mag, hij is nu al 9 kilo. Buggy gaat tot 13 kilo meende ik? Of is het 15
Hmmmm Buggy's mogen gebruikt worden vanaf 6 maanden en kunnen gebruikt worden tot 4 jaar! Bij 6 maanden heb je ook speciale verkleiners voor in de buggy, die heb ik gebruikt dat onze man nog te klein was. En niet recht op zitten. Onze man is nu 16 maanden en een dagje uit gaat prima en hij slaapt er rustig een uur in als we in de dierentuin zijn.
Dat kan ik me haast niet voorstellen. Mijn dochter van 4 zit soms nog in de buggy, ze weegt 20kg en de buggy is nog niet bezweken onder haar gewicht De maxicosi zou ik nog lekker laten staan, hij kan z'n benen wel opvouwen, kinderen zijn nog lenig zat. Wij vinden dat dan zielig maar zelf hebben ze er geen last van. Onze zoon is nu (gok ik) 80 cm en ruim 10kg en past er nog prima in.
Inderdaad, met 6 maanden kunnen ze er dus nog niet normaal in zitten... Dus zie ik de noodzaak van een buggy niet? Buiten dat worden ze in een buggy veel meer heen en weer geschud aangezien deze geen vering hebben.. En 16 maanden is iets heeeeel anders dan 6 maanden... @ TS Overigens gaan buggy's tot 15 kg, en je kindje zal dichter naar het jaar minder snel aankomen hoor. Je hebt echt nog wel ff te gaan hoor voor je kindje 15 kg is hoor....en ook met 16/17 kg kunnen ze erin hoor Buiten dat, als je gewoon een wandelwagen inzet heb... Waarom wil je dan een buggy op deze jonge leeftijd...?
Heb al eerder gezegd dat de buggy nog op zolder blijft staan Gebruik de kinderwagen inzet wel gewoon. Het was gewoon een vraagje, buggy is puur aangeschaft omdat hij in de aanbieding was en uiteindelijk toch van pas gaat komen
Ik ga mijn kind niet dubbel vouwen omdat baby's nog zo lekker lenig zijn. Hij vind het verschrikkelijk in dat ding en laat dit merken ook. Als jij niet lekker zit zeg je er toch ook wat van en kijk je naar een oplossing ?
Dit inderdaad. Mijn nichtje is van dezelfde leeftijd en zit nu ook in de wandelwageninzet op standje net-niet-liggen zeg maar. Gaat prima en ze vindt het volgens mij wel prima, kan wat meer van zich af kijken nu.
Onze dochter zat met 3mnd voornamelijk in maxicosi op de wagen en vanaf 6 maanden in een gewone buggy. Zou t dus gewoon doen zolang het niet al teveel en te lang is
Dit is een beetje een apart advies... Een maxi cosi is sowieso een autostoel en niet om mee te wandelen, en om zon jonge baby altijd maar in een buggy te hebben is ook niet de meest ideale oplossing met al die schokken
Ik vind zo'n opklap buggy nog wel wat vroeg voor 6 maanden. Maar als je zo'n kinderwagen hebt die je ook naar je toe kan draaien kan het prima hoor! Ons zoontje zat toen ook al daar in
Nee klopt de reiswieg is het meest ideale maar dat kan nou eenmaal niet altijd, zoals bij mij of situatie van TS.
In de kinderwageninzet kan prima hoor. Hier kunnen ze in liggen en zitten dus aan te passen naar behoefte. De buggy inderdaad nog even op zolder laten staan. Ons dochtertje zat ook al vrij snel in de kinderwageninzet hoor, ze genoot van het kunnen rondkijken. Ik had haar wel naar mij gericht staan dus niet van me af. Dat zit ze eigenlijk nog maar sinds kort.