overdag slecht slapen

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Tinkerbell81, 15 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    hoihoi..!
    Heb een vraagje ; ons zoontje van 2 en half week oud slaapt overdag echt heeeel slecht , heb ik bv gegeven en dan wilt ie de slaap niet meer vatten. Hij drinkt heel goed ik moet hem na 20 minuten echt afkoppelen en 5 min daarna mag ie nog zijn toetje aan de andere kant. Nu spuugt ie ook nog eens 1x per dag een hele bv eruit...heb ik hem dan toch teveel gegeven? Hij blijft zo hongerig lijkt het wel (druk happen naar mijn borst)..vervolgens beginnen we weer opnieuw omdat zijn maagje leeg is...weer 20 min en soms dan nog die 5...vervolgens valt ie dus niet meer in slaap (duurt vaak 4 ! uurtjes voordat we hem zover hebben dat ie slaapt). Nu hebben we al een speentje geprobeerd; helpt niet, pink wordt ie wat rustiger van maar zodra die eruit gaat......) nu laten we hem dus bij 1 van ons in de armen in slaap vallen en doen hem dan zijn bedje in (na 4 uurtjes lukt het dan eindelijk) maar is dat niet heel slecht voor een baby dat ie overdag zo onrustig is en zooo lang wakker? Doe ik iets verkeerd met bv (te lang/kort ofzo) of iets anders denk je? Ben beetje ongerust over de weinige slaap die hij krijgt:(
    Alvast bedankt voor je antwoord!
    groetjes nicole

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Heeft hij last van krampjes?

Ilja

3. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    mmm hij doet niet echt met zijn beentjes naar zijn buik optrekken...moet ik anders voor de zekerheid wel van die valeriaandruppeltjes geven anders ook al zijn het geen krampjes misschien?
    hoelang mag ik hem ook laten doorhuilen 5 minuutjes ofzo?
    thanks

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Nee..ik zou hem dan geen druppeltjes geven. Als ik bovenstaand verhaal lees denk ik dat je prima bezig bent met bv geven. Ga daar gewoon zo mee door. Waardoor hij eens per dag de voeding terug geeft..?, maar probeer hem daarna eens niet aan te leggen.
    Wat betreft het slapen....sommige kindjes huilen zichzelf in slaap. Zij hebben dat nodig. 5 minuten is best kort, hij zou rustig 15 minuten mogen huilen. Maar blijf dan wel consequent. Overdag kun je hem ook wel afwisselnd beneden laten slapen. Box, kinderwagenbak geeft ook vaak geborgenheid etc.

Ilja

Deel Deze Pagina