huilen 's avonds

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by Caithlin79, Apr 15, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Onze beide meiden hebben momenteel best veel last van krampjes 's avonds (zielig!)
    Maar het gevolg is wel dat ze meestal vanaf een uur of 4 beginnen te huilen en dat gaat dan door tot een uur of 11 om vervolgens in slaap te vallen.

Ik vind het erg moeilijk om daarmee om te gaan! Kan ze gewoon niet de hele avond op de arm houden, met 2 baby's is dat sowieso al niet te doen.
    Nu probeer ik ze eerst gewoon een tijdje te laten huilen in de hoop dat ze weer in slaap vallen (soms lukt dat wel) en ga ik ongeveer eens in het kwartier even kijken, troosten en dan weer weg.

Maar ik twijfel of ik zo wel goed bezig ben, want die krampjes kunnen ze zelf natuurlijk niet goed wegwerken. Zou ik ze eigenlijk wel de hele avond moeten masseren, op de arm houden, fietsen etc.?

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Mijn inziens ben je super bezig zo. En probeer dit ook vol te blijven houden. Helaas horen krampjes erbij, maar wat je zou kunnen proberen is om ze wat te gaan geven voor de krampjes. De drogist verkoopt verschillende middeltjes daarvoor.

Er zijn ook veel voorgangers die erg positief zijn over sab-simplex. Gebruik de zoekfunctie maar eens.

Ilja

3. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Wauw wat een snelle reactie zeg :D

Op aanraden van wat medeforummers gebruiken we sinds ongeveer een weekje ABC Dophilus, elke dag een kwart theelepeltje door de voeding.
    Helaas helpt het dus nog niet erg :(

Maar wat ik van jou begrijp ben ik dus geen slechte mama dat ik ze niet steeds oppak ondanks de krampjes? ;)

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Dat ABC....ken ik zelf niet. Als ze er last van blijven houden kan het geen kwaad om wat anders te proberen.
    En om het nogmaals te bevestigen.....je doet het super!
    Natuurlijk zou je je meisjes mogen oppakken en troosten, maar dat is 4 uur lang geen doen.

Ilja

5. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Okey dank je wel Ilja!

Ik probeer het nog een paar dagen met die ABC, en anders idd toch maar op zoek naar iets anders.

Groetjes Caithlin

Share This Page