Wanneer een grotere luier?

Discussion in 'Verzorging' started by Sandana, Jan 10, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Onze kleine draagt nu maat 3 simply dry luiers overdag en maat 4 baby dry voor 's nachts ivm doorlekken. Nu is ze net 9 kilo.... en dan zou ze eigenlijk toch helemaal op maat 4 over moeten gaan.

Echter overdag plast ze niet zoveel en lijkt de maat 3 luier nog prima te passen. Wat zou ik doen.... zijn er nog dingen waar je naar moet kijken? Ze heeft nergens geen rode striemen of zo van de luiers of schaafplekken of zo.

2. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

Feb 13, 2008
    1,089
    1
    38
    Nederland
    Ik kijk nooit naar het aanbevolen gewicht, maar of de luier nog goed zit. Bij striemen ga ik over op een grotere maat of over een + maat die zijn ook iets groter.

In jouw geval zou ik dus niet overgaan als de luier nog goed zit en je dochter droog blijft in maat 3! Grotere maat betekent ook duurdere luier!

3. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

Apr 12, 2011
    2,165
    178
    63
    Hier kwamen vaak de maten niet overeen met het gewicht. Vaak ging hij al sneller over op een grotere maat.
    Hij is nu 10,5 en gebruik voor de nacht 5+ en overdag 5.

Zolang de luier maar goed zit en niet lekt.

4. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    2,209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier dus ook niet;)
    Hoewel ik weinig wegwerp gebruik, loopt DL (als je de indicatie moet geloven) altijd iets op achter met de maatvoering.
    Maar de luier zit prima, geen striemen en voldoende absorptie.
    Pas geleden een maat 4 geprobeerd, waar ze volgens de indicatie dus prima in moet kunnen, maar die is veel te groot.

5. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ah dus is toch gewoon prima. Kan ik nog ff lekker vooruit :)

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Als het nog past en voldoende absorbeert, is het prima! ZL draagt hier dezelfde nachtluier als 3 jarige zus, en als DL overdag een luier nodig had ( Ze is zindelijk maar wilt niet in een winkel oid plassen ) dan droeg ze gerust een maatje 4 van zoonlief.

7. caat

caat Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    1,195
    1
    36
    Ze draagt hier nog maatje 3, maar ik had van de week even geen luiers meer (was mijn moeder een paar dagen en ze gingen een beetje hard) en had toen bij mijn vriendin even een maatje 4 gepakt. Eigenlijk zat die net zo goed, dus als mijn lading 3 op is gaan we ook maar over naar 4

8. caat

caat Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    1,195
    1
    36
    Ik vind trouwens wel dat er enorm veel verschil zit in merken. Ik gebruik zelf Pampers Simply Dry en heb ook die van Kruidvat liggen, redelijk te vergelijken. Weet niet of de maat 4 ook zo te vergelijken is. De Etos vallen niet zo lekker

9. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,620
    1,158
    113
    nou ik heb precies het zelfde probleem!
    hier overdag nog pampers baby dry maat 3 en in de nacht maat 4 van kruitvat of jumbo ofzo...
    ik heb nog een vol pak maat 3 liggen maar denk dat hij al een kilo of 10 weegt. dus zolang t nog past maken we die vrolijk op hoor.
    hoe groter de luiers worden hoe duurder ze ook worden.
    en ik vind het verschil in maat ook echt groot hoor! zolang 3 nog past lijkt me dat dan ook het fijnst zitten voor hem.

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Zo lang mogelijk in een kleine maat is goedkoper, er zitten steeds minder luiers in een pak elke maat groter. Waardoor ze per stuk duurder worden.

11. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Goedkoper is voor mij niet de maat natuurlijk.... maar zolang het goed is, is het goed.

Kruidvat begint hier behoorlijk strak te zitten, simply dry zit beter. Baby dry vind ik voor overdag niet nodig, dan verschoon je toch eerder. Voor 's nachts is die weer perfect.

Heb eigenlijk steeds kruidvat gebruikt.... maar nu alleen van het pampers merk. Ook voor de volgende dame. Ik merk verschil op het gebied van net iets beter zitten, maar vooral als de kleine rode billen heeft dan is het sneller weg (icm smeren) met de pampers. En ze krijgt er ook minder snel rode billen van in zijn algemeenheid ook al gebeurd dat al weinig.

12. Koon

Koon Niet meer actief

Ik ben vandaag overgestapt naar maat 5 voor de nacht. (Zoontje is 11,5 kg). Al zit maat 4+ prima, hij lekt iedere nacht door. Vanochtend was hij van mijn knieƫn tot zijn tepels nat. En hij droeg notabene pampers baby dry.
    Ik vind pampers flut, ze stinken en absorberen slecht.
    Mijn vriend neemt ze wel eens mee, maar ik haal altijd kruidvat luiers.

13. spriet

spriet Fanatiek lid

Jun 5, 2008
    2,308
    33
    48
    hier wel gauw over gestapt op nr 4
    maat 3 alleen de eerste half jaar.
    met 9 maanden was ze 9,5kg en met 14mnd ook 9,5kg
    nu is ze 12 kilo (25mnd) en draagt maat 4+ active fit van pampers.

kruidvat past niet goed bij haar billen veel lekkage gehad terwijl die bij de oudste wel een hele periode beter beviel als pampers.

Ik gebruik voor overdag en snachts dezelfde luier voor overdag zou ze ook nog wel in een maatje 4 kunnen maar voor de nacht is de + fijn net iets groter.
    En deze kon ik erg goedkoop kopen bij de action een half jaar geleden dus dat speelt ook mee. heb nog voor 3 maanden voorraad.

Share This Page