overdag snel honger

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door maaike pati, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maaike pati

29 mrt 2007
    56
    0
    0
    den haag
    Hallo,
    Mijn zoontje is 12 weken oud. Sinds 6 weken is hij helemaal over op flesvoeding. Hij krijgt nutrilon 1. De overgang is erg goed gegaan.
    Zijn voedingstijden zijn nu ongeveer: 7-9.30-12-14.30-17-22. (de voeding van 9.30 is vaak al om 9.00 uur)
    De laatste dagen laat hij maar 2,5 uur tussen zijn voedingen (alleen overdag). Soms moet ik dit zelfs nog rekken maar dit geeft veel gehuil! Hij drinkt bij elke voedingen ook wisselende hoeveelheden (130-180) en drinkt nooit zijn fles leeg dus heeft hij in principe na een fles ook niet meteen honger. Maar hij komt wel weer snel voor de volgende voeding! Wat kan ik doen om de tijden er tussen een beetje te vergroten. Had begrepen dat rond deze leeftijd 3 a 4 uur tussen een voeding "normaal" is.
    Hij krijgt nu trouwens gemiddeld op een dag 750-900 cc, hij is 6 kilo dus zou 900 cc mogen hebben.

Heeft iemand tips/ervaringen

gr. Maaike

2. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Ik weet niet wat voor hoeveelheden je aan biedt. 150/5 of 180/6.
    als je kindje vraagt om een voeding deze gewoon geven, maar idd zou je kindje wel om de 3 uur of 4 uur mogen komen.

Heeft je kindje altijd kleine hoeveelheden gedronken?
    Dit doen ze namelijk ook met BV dus dat kan je kindje nog gewent zijn en niet in een keer een grote hoeveelheid kunnen drinken.

Heeft je kindje echt trek? of is het zuigbehoefte?
    Hoelang doet je kindje over de fles?
    Ze moeten er minimaal 15 min. over doen ( ook om de zuigbehoefte te voldoen).

Deel Deze Pagina