voeden in het openbaar

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Sparkie, 19 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Voeden in het openbaar

1. Ja, bijna altijd en overal

2. Ja, maar alleen als het niet anders kan

3. Nee, nooit.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Dit topic is vast al een keer geweest denk ik? Maar ik ben toch erg benieuwd hoe anderen tegen voeden in het openbaar aankijken. Ik heb zelf nog nooit iemand zien voeden namelijk!
    Ik voed zelf wel in openbare gelegenheden, en ben er ook zeker voorstander van. Maar ik moet zeggen dat ik het wel zo discreet mogelijk doe. Ik ga dan wel ergens zitten waar het rustig is. Ook draag ik 'handige' kleding, hemdje met daar overheen een truitje. Truitje doe ik dan omhoog, en hemdje naar beneden, dus je ziet haast niets. Ook doe ik dan nog iets van een doek of sjaal over mijn zoontje heen. Volgens mij hebben mensen het geeneens door dat ik zit te voeden, haha! Ik heb er tot nu toe nog geen opmerkingen of rare blikken gekregen... Hooguit dat mensen raar opkijken als mijn zoontje een megaboer laat nadien, haha.

2. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Oooo, zie net dat er al een soortgelijk onderwerp is!

3. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    ik voed altijd en overal
    (en dan ook echt overal)

4. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ik ook (weer)! Vandaag nog in een lunchroom. Een mevrouw boog zich even over mijn zoon en 'schrok' toen duidelijk toen ze ineens zag dat hij aan het drinken was. Ze dacht dat hij lag te slapen stamelde ze nog. :D

5. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    @ Appeltje, haha, da's grappig! Die vrouw kijkt voortaan wel uit denk ik!

6. Angelina

Angelina Niet meer actief

Nee ik voed alleen in het openbaar als het niet anders kan.

Nu drinkt mijn zoontje nog maar weinig bij mij, dus nu is het sowieso niet van toepassing, maar ik vind het voor mezelf niet prettig, al heb ik nog nooit commentaar gehad hoor.

7. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik voed niet in 't openbaar. Ik heb het twee keer gedaan toen Milan nog wat kleiner was en twee keer echt een kut-opmerking gekregen (beide keren van een man overigens ;)). Ik heb er nu gewoon echt geen zin meer in, dus ik plan 't altijd zo dat ik 'm lekker thuis kan voeden. Wil echt niet weten wat voor opmerking ik krijg als ik Milan nu nog in 't openbaar zou voeden (hij wordt vaak rond de 1,5-2 geschat).

8. 4days

4days Niet meer actief

Ik heb Vince wel altijd overal gevoed toen het nog nodig was. Maar tegenwoordig niet meer. Hij kan nu makkelijk zonder bv al we een middag weg gaan, dan drinkt hij gewoon ervoor en erna, dat maakt nu niet meer zo veel uit.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Ik heb het nog nooit gedaan (behalve op het cb), maar dat is omdat het nog niet nodig was. Zijn nog niet echt van huis weggegaan door ziekte ed. Ik zou het wel doen. Ben wel bang voor evt opmerkingen, maar wil juist ook laten zien dat het normaal is en normaal gevonden zou moeten worden, dus zou het zeker wel doen.

10. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    ik voed ook overal als het nodig is.
    Nu moet ik zeggen dat ze hier in italie er niet van opkijken maar toen ik in NL was en in Artis voedde, draaide iedereen zich om en keken ze alsof ze het nog nooit gezien hadden!
    Toch trek ik me daar niets van aan, als de kleine honger heeft, voed ik.

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik voed gewoon in het openbaar als dat zo uitkomt. Inmiddels zijn we zover dat Thirza ook thuis overdag bij voorkeur wat anders krijgt, maar als dat buiten de deur niet gaat en ze heeft toch echt honger, ben ik wel gemakkelijk en leg ik haar gewoon aan. De regels consequent toepassen doen we eerst wel vooral thuis, haar fruit of groente eten op andere plekken is nog wel eens lastig, want vreemde plek, dus als drinken aan de borst dan wel lukt, prima... (beter dan een jengelend en zeurend kind ;)).

Krijg zeker nu wel eens opmerkingen van: krijgt ze nu nog steeds? Ehm, ja... in de eerste plaats krijgen andere kids toch ook nog steeds de fles? Nou, ik doe het op de natuurlijke manier en dat betekent van de borst over op vast voedsel. Oja... hoor ik dan vaak. En bovendien kan ik erbij zeggen dat we met 9 mnd terug moesten naar volledige BV vanwege haar KMA, dus dat ze nu ietsje later is met vast voedsel dan de meeste kids heeft daar alles mee te maken...
    Heb nog niemand gehad die dan nog lullig deed, (maar ik straal zelf ook wel uit dat dat me verder ook geen bal zou interesseren wat een ander er dan van denkt :)).
    Ik heb tegenwoordig bij voeden in het openbaar wel even wat om ons heen, want anders drinkt Thirza niet omdat ze dan door alles afgeleid is en zit ik wel pontificaal met blote borst... daar heb ik dan niet zo'n zin in. Dat er even wat te zien is bij aanleggen of afkoppelen kan ik me niet zo druk om maken, maar mensen hoeven er geen anatomische studie van te kunnen maken, :D

12. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik heb het één keer gedaan maar zou het niet weer zo snel doen. Alleen als het echt niet anders kan. Ik voed ook met tepelhoedje dus dan vind ik het net wat meer gedoe en voel ik me er erg ongemakkelijk bij.

13. Misa Misa

Misa Misa Actief lid

6 aug 2009
    460
    0
    0
    Mama!
    Zuid-Limburg
    Ik heb het nog nooit gedaan. Maar het is ook nog nooit nodig geweest, anders had ik het wel gedaan. Ik vind het niet iets om me voor te schamen. Al vinden sommige mensen het blijkbaar aanstootgevend. Mijn buurvrouw vertelde me laatst:
    "Zit ik daar in een eetcafe, draai ik me om ZIT DAAR IEMAND GEWOON BORSTVOEDING TE GEVEN!!!! Dat is toch niet normaal!?!"

14. appeltje

appeltje Niet meer actief

Stom hè?! Een fles is wel geaccepteerd terwijl ook iedereen weet dat bv beter is. Ik trek altijd juist mijn wenkbrauwen op als iemand een fles geeft trouwens...

15. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Tja, ik moet ook zeggen dat ik niet helemaal snap waarom voeden in het openbaar zo aanstootgevend is. Denk dat sommige kleding die gedragen wordt aanstootgevender kan zijn. En joehoe, we leven in Nederland! Op het strand mag iedereen topless, dat is doodnormaal toch? Hollanders gaan er prat op zo ruimdenkend te zijn. Maar da's soms dus ver te zoeken... Mijn zus heeft een aantal jaar in de USA gewoond, en daar moest ze echt een laken om zich heen draperen, zodat kind noch zij te zien was... Da's ook een beetje overdreven. En je kunt het voeden zelf ook best netjes doen. Kijk als je gaat zitten met je hele borst boven uit je truitje uit getrokken, dan kan ik me voorstellen dat mensen dat niet zo fijn vinden. Maar je kunt heel discreet voeden toch? En beter dat dan een brullend hongerig kind, denk dat de mensen daar meer last van hebben, haha.

16. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik heb nu een aantal keren heel bescheiden in het openbaar gevoed en ik moet zeggen dat ik het niet zo erg vind als dat ik dacht.
    Honger is honger dus dan moet ze eten.

17. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik heb overal gevoed. Zo discreet mogelijk maar honger is honger. Heb zelfs bij school op het bankje gevoed. Mensen mogen denken wat ze willen, i dont care.

18. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    446
    83
    Limburg
    Ik heb het nog nooit gedaan in het openbaar en ben dat ook niet van plan. Voel me daar erg ongemakkelijk bij. Misschien komt het ook omdat ik nogal een grote boezem heb, heb ook echt een voedingskussen bij nodig anders lukt het me niet.

19. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik voed ook overal wanneer nodig. Alleen kan Sasha nu makkelijk wachten en kan ik dr zoethouden met iets anders.

20. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier zit het antwoord eigenlijk een beetje tussen 'Ja, bijna altijd en overal' en 'Ja, maar alleen als het niet anders kan' in denk ik.

Als ik bijv weg wil ofzo en ik weet dat ik over een half uur moet voeden, dan wacht ik met weg gaan, laat ik eerst drinken en dan gaan we, dan hoef ik dus als het goed is verder niet te voeden. Met de tweeling was ik er wat gemakkelijker in, en als ik dus dacht over een half uur te moeten voeden dan ging ik juist want dan was ik al mooi een half uur op weg met wat moest gebeuren ;).

Maar door sommige gedachtes durf ik nu niet meer zo goed. Vandaar dus ook de oplossing die ik hierboven gaf. Vind het wel goed zo. Maar zijn we ergens en ze wil drinken of ze moet drinken, dan doe ik daar niet moeilijk over, zoeken we een plekje op waar mama zich fijn voelt (dat dan weer wel ;)) en laten we lekker even lurken :D!

Maar moet zeggen dat ik nu ook vind dat alles wel kan wachten, ik hoef namelijk ook niks en afspraken bij bijv huisarts zorg ik dat na een voeding valt. Gewoon omdat ik het belangrijker vind dat ze haar voeding krijgt als dat wij weg gaan.

Maar omdat ik dus op dit moment meer probeer te voorkomen dat ik in het openbaar moet voeden, stem ik op de tweede keuze ;)!

Deel Deze Pagina