Mijn arme meisje is weer zo erg aan het kwakkelen. Vannacht weer erg benauwd en hoestend wakker geworden... Vandaag even bij de arts geweest omdat zij ook koorts had.. de arts constateerde geen ontstekingen en ze heeft dus gewoon een flinke griep/verkoudheid. Wie heeft er nog een tip voor me? Ik heb al; - Een paracetamol zetpil gegeven. - Luuf gesmeerd - Hoofdeinde iets hoger... Ze blijft maar om het kwartier wakker worden.. vind het zo zielig.. weet niet wat te doen..
Als haar neusje verstopt zit kun je misschien proberen te spoelen met zoutoplossing? Een ui naast het bed schijnt ook nog wel eens te helpen maar dat heb ik zelf nog nooit geprobeerd.
in de douche gaan zitten als de douche al een tijdje aan staat? soort van stomen. heb ik hier gedaan en werkte wel goed had de douche wel extra warm gezet
wij doen stoomdruppels (10) van dr vogel in een bakje met kokend water en onder het bed. Ruitk wat beter en werkt ook goed (ipv ui). homeopatsiche druppels van vsm kind tegen verkoudheid, hoestdrank (druppels) van vsm kind,
Ui onder het bed (met schil in 4 gesneden) werkt hier echt goed! En dan goed sprayen met de neusspray, luuf smeren op borst, rug en de voeten! Als ze s nachts wakker wordt van hoesten of doordat haar neus dicht zit: elke keer wat water aanbieden om te drinken. Ze heeft dan een droge mond van het ademen door de mond, en/of zere keel door het hoesten. Oh, en s avonds DARO-drankje geven voor het hoesten.
Lippen insmeren met wat vaseline, door het door de mond ademen krijgen ze van die droge lippen (mijn dochtertje en ik zijn nu allebei flink verkouden dus ik kan me goed inleven ). En rondom het neusje smeren met een beetje Bepanthen zodat het niet zo geirriteerd raakt van al het snot/afvegen. Als ze wakker wordt even rechtop houden zodat haar neus weer opengaat. Luuf en zoutoplossing helpen hier helemaal niet en een ui onder het bed ook niet. Omdat mijn dochtertje dus echt heel beroerd sliep heb ik de HA gevraagd of ik 1 keer per dag Otrivin neusspray mocht geven (dus met werkzame stof) en dat mocht, maar goed, mijn dochtertje is al wel 20 maanden (die spray is vanaf 2 jaar). Dat was hier echt de oplossing, daarna kon ze gewoon doorslapen.
Luuf ook een beetje op het popje of doekje smeren dat je kindje mee naar bed heeft, die drukken ze vaak tegen zich aan en dan verlicht het ook wat.
Vervelend he, zo'n ziek schatje... Onze dochter is om de haverklap verkouden en houdt er een vervelend hoestje aan over. Meestal betekent bij haar het hoesten het einde van de verkoudheid en het is na een paar dagen over. Als ze echter in het midden van de verkoudheid zit, geef ik haar 's avonds neusdruppels, doe haar lekker in een badje met eucalyptus (van Zwitsal of Kruidvat), haal met een neuspeertje het snot uit haar neusje (vindt ze niet leuk maar het moet even, daarom doe ik dat als ze in bad zit, dan wordt het allemaal wat minder erg ), geef haar op het aankleedkussen een zetpilletje en trek haar na het afdrogen en lekker pyjamaatje aan. Na haar flesje melk, gaat ze naar bed met een ui naast haar bed, een verhoogd hoofdeinde (opgerolde handdoek onder matras) en een bakje heet water naast het bed (buiten handbereik ), zo blijft de kamer lekker vochtig. En er hangt een bakje water aan de verwarming (die slaat aan als de temperatuur erg laag wordt). Zo slaapt ze goed! Ik hoor haar 's nachts weleens, dan kletst ze wat, of jammert een heel klein beetje, maar na een paar seconden slaapt ze weer lekker. Een heel verhaal, hopelijk heb je er wat aan!
Met zoutoplossing ampullen van Daro de neusje spoelen! Werkt echt heel goed......geloof me ik heb hier een kindje die bijna meer ziek is dan niet en ze krijgt er direct meer lucht van en al het snot kan er uitlopen. Als je het doorspoelt, haar daarna wel even rechtop houden zodat het eruit kan lopen (soms laat ik haar even spelen en loopt het er zo uit) sterkte!