3,5 maand, speen bij slapen overdag

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Tipseltje, Mar 1, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tipseltje

Tipseltje Lid

Mar 9, 2014
    51
    0
    6
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is 3,5 maand en bij het slapen overdag erg afhankelijk van zijn speen. Ik heb inmiddels al een beetje spijt dat ik er mee ben begonnen. Hij is overdag sowieso een onrustige slaper. Met inslapen heeft hij hem nodig, blijft lang huilen zonder speen, met speen slaapt hij snel. Als de speen erin blijft zitten, slaapt hij goed. Als de speen er tussendoor uitvalt (of ik haal hem eruit als hij slaapt, om hem niet teveel te laten wennen aan slapen met speen) dan gaat hij na een slaapcyclus van 3 kwartier huilen, tot hij zijn speen weer krijgt en dan slaapt hij verder. Als de speen er dus nog in zat, slaapt hij wel zelf door na 3 kwartier. Elke keer na een slaapcyclus van 45 min heeft hij zijn speen nodig om verder te slapen. 's Nachts slaapt hij wel zonder speen! Moet er soms rond 5 a 6 uur een keer uit om speen in te doen en dan slaapt hij tot 7 uur ongeveer.
    Wat moet ik nu doen? Steeds als hij slaapt, speen eruit halen zodat hij niet went aan slapen met speen? Maar dan gaat hij dus wel huilen bij de overgang van ene naar andere slaapcyclus en dan krijg ik hem weer alleen maar stil met speen. Of lekker laten zitten? Maar dan raakt hij er misschien weer te gewend aan? En nu is hij misschien op een goede leeftijd dat het nog makkelijk af te leren is?
    Op zich vind ik het niet erg om heen en weer te lopen omdat het alleen overdag is! Maar ik wil hem er ook niet te afhankelijk van laten worden. Iemand tips of ervaring hiermee?

2. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Ik zou nu de speen lekker laten zitten.. Mijn zoontje (11mnd) ben ik nu aan het 'leren' alleen speen boven in bed.

Snachts valt hij uit zijn mond en wanneer hij wakker wordt pakt hij hem zelf. Over een half jaartje gaan we denk ik zonder speen proberen.

3. Domiej

Domiej Actief lid

Mar 15, 2013
    314
    20
    18
    NULL
    NULL
    Lekker laten spenen!

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Ik zou gewoon na 3 kwartier hem zn speen weer geven. Hier bij mn zoontje ook gedaan en over t algemeen hoef ik nu overdag niet meer naar m toe voor zn speen en slaapt hij s morgens gewoon netjes 2uur achter elkaar. Soms gedeeltelijk zonder speen en soms vind ie m zelf weer.
    Hier gebruik ik wel de speen alleen voor in bed en soms onderweg als hij wat jengelig wordt.
    Toen hij kleiner was kreeg hij m nog vaak na zn fles voor de zuigbehoefte, maar toen dat over was gestopt met het geven van de speen overdag als hij wakker was.

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    De meeste babys hebben tot een maand of 9 toch echt zuigbehoefte. Als de zuigbehoefte niet voldaan wordt door voeding is een speen handig.

Als je nu de speen weglaat terwijl er meer zuigbehoefte is dan de voeding duurt heb je kans dat de speen vervangen wordt door een duim.
    Voor nu mogelijk makkelijker, maar in de toekomst vaak moeilijker om de duim af te leren. Een speen kan je immers afpakken.

Dus lekker nog laten spenen en kijken of je zelf pakken straks kunt stimuleren.

6. MaMa

MaMa Fanatiek lid

Dec 21, 2012
    2,663
    376
    83
    Female
    Utreg
    Hij is 3,5 maand!? Laat hem lekker
    Had je 3,5 jaar gezegd oké maar hij is nog zo jong

7. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    4,891
    4,387
    113
    Gewoon lekker met speen laten slapen. En ik zou er persoonlijk ook niet 's nachts uitgaan om de speen uit zijn mondje te trekken. Hij gebruikt de speen alleen met slapen? Hier ook. Op een gegeven moment kunnen ze de speen zelf pakken, dat lukt ook makkelijker met een speendoekje. Het afleren komt wel een keer, ik maak me daar niet druk om. En dan heeft hij altijd nog zijn doekje om mee te knuffelen.

8. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    je kindje is nog heel jong, lekker laten gaan en niet eruit trekken

9. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

Oct 6, 2014
    1,996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Snap het probleem van een speen niet. Mijn meisje is 1 en slaapt ook nog met speen...

10. Lies1611

Lies1611 VIP lid

Jun 3, 2013
    7,149
    3,174
    113
    haha echt he?

Share This Page