Hoi. Onze dochter van 4 weken krijgt flesvoeding. Overdag geven we dat dus om de 3 uur ook als dat betekent dat we haar wakker moeten maken wat meestal het geval is. En na de laatste voeding van 11 uur laten we ze zelf komen dat is meestal rond 2 uur en 6 uur s nachts. Nu is onze vraag: Is het wel goed om ze overdag wakker te maken voor haar flesje of moeten we ze net als snachts gewoon zelf laten komen om op een bepaald ritme te komen. Hoe hebben jullie het opgelost. Groetjes
Ik heb geleerd: overdag om de 2-4 uur. Dus als ie eerder komt dan 2 uur geen voeding geven, maar als hij na 3 uur nog slaapt laten slapen tot max 4 uur. Wakker maken zal ik niet snel doen. Ik liet mijn zoontje ook weleens 4,5 uur slapen hoor. Slapen is goed voor ze En deed ook niet spastisch over een enkele keer een kwartier eerder voeden bijvoorbeeld. s nachts mag daar dan een langere periode tussen blijven zodat ze een dag en nachtritme aanwennen.
Ik voedde overdag en 's nachts op verzoek, maar zorgde er idd voor dat er niet minder dan 2,5 of meer dan 4,5 uur tussenzat. En idd slaap is ook goed, dus wakker maken voor een voeding, dat deed ik niet zo snel. Maar nu sliep mijn zoontje ook nogal moeilijk, dus dan doe je dat niet zo snel.