Hallo Onze dochter van 15 maanden krijgt s morgens en s avonds nog een fles. Binnenkort ga ik stoppen met de bv van onze dochter van 2 maanden en gaat zij over op de fles. Hoe kan ik dit praktisch doen? Ander merk fles? Anders kan ik de spenen toch niet uit elkaar houden?
Er staat toch een nummertje op de speen? Of bij Avent toch, ik weet niet hoe dat bij andere merken zit.
Als je stopt met borstvoeding, en je kindje is nog zo klein, is het verstandig om te beginnen met een newbornspeen.Dit omdat (niet allemaal) borstkindjes gewend zijn aan een andere manier van drinken, en de kans dus groot is dat een fles te snel naar binnen gaat. Dus dat is een totaal andere speen dan die van je dreumes
Naamsticker op de 2 verschillende (zelfde merk of ander merk, net wat je kindje prettig vind) flessen?
Snap dat de spenen nu anders zijn maar wellicht komt er overlap en dan kan ik beter nu een ander merk kiezen ipv later moeten switchen!
Hoe lang gaat je oudste nog uit de fles drinken? En verder: als je de spenen gewoon elke keer afwast maakt het toch niet uit van wie welke speen is bij broertjes/zusjes? Onze drie kinderen hebben heel wat flessen en tuitbekers samen gedeeld. Na gebruik ging alles in de vaatwasser en regelmatig aan de kook en terug in de kast op een hoop. Net zoals we het doen met bekers, glazen, bestek ed. Dat heeft toch ook niet ieder gezinslid voor zich?
ik ben nu verschillende spenen een beetje aan het uittesten, maar ik heb op de buitenkant van de ring een streep (hahha) nagellak gezet, zodat ik weet welke het is. de andere 2 strepen.. misschien voor je ene kind die kleur en de andere een andere kleur? (dit gaat er niet zo snel af met uitkoken en vaatwasser) succes!
Ik zou voor je kindje van 15 maanden wel proberen de fles af te bouwen en over te gaan op een (tuit)beker. Met 15 maanden moet dat prima kunnen en is beter voor de mond/tanden. En anders kun je het idd zien aan het nummer van de speen of samen doen.
Hier krijgen beide kindjes nog veel flessen gedurende de dag. De ene 6 of 7, de andere 4. Maar zodra een fles leeg is gaat hij de vaatwasser in. Bij het uitruimen zet ik de fles weer in elkaar. In de last is het linker rijtje flessen van N, het rechterrijtje van M. Werkt erg makkelijk.
Bedankt voor de tips allemaal! @boomm: dacht dat t hier vlot ging (aug 13 en sept 14) maar jij bent nog sneller!!