Overdag wakker maken voor flesje of niet?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Beep, 10 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beep

Beep Bekend lid

26 sep 2007
    505
    1
    18
    De laatste tijd moet ik Tess overdag vaak (niet altijd) wakker maken als het tijd is voor haar flesje. Ik geef haar nu om de 4 uur een flesje. Ik vind het wel zonde om haar wakker te maken, maar als ik het niet doe krijgt ze haar laatste voeding heel laat. Ik probeer deze om uiterlijk 23:00 aan haar te geven.

Hoe doen jullie dat? Wakker maken, of laten slapen? En hoe doen jullie het dan met het laatste flesje? 's nachts slaapt ze gewoon door, dus wil haar laatste flesje niet in de nacht laten vallen (moet ik er zelf ook weer uit).

2. chantalniehof

chantalniehof Actief lid

11 mrt 2008
    348
    0
    0
    verpleegkundige
    nijmegen
    Hallo,

Ik heb dat ook gehad, ik maakte hem gewoon wakker. Ik heb ook geen zin om s'nachts eruit te moeten. Vind 23.00 soms al laat. Maar tegenwoordig is meneer zo wakker dat ik hem niet hoef wakker te maken. Hij slaapt overdag gewoon niet. Hopelijk is het een periode.
    suc6

3. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik zou ook gewoon wakker maken. Om de 4 uur voeding is gewoon goed en zo blijft je kindje lekker in een ritme. Zou bang zijn dat ze anders ook dag-nacht een beetje om gaat draaien; dwz; overdag veel slapen en 's nachts minder.

4. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Tja, je kunt haar ook laten slapen en wie weet heeft ze de laatste voeding wel helemaal niet meer nodig. Ik maakte onze dochter nooit, maar dan ook nooit wakker voor de voeding. Lekker haar eigen ritme laten bepalen, als ze honger heeft meld ze zich wel.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik zou haar nog een tijdje wakker maken, ze is nog heel jong en je hebt goeie kans dat ze anders in de nacht komt... en daar zit je waarschijnlijk niet op de te wachten. Vanaf een kilo of 6 kan die avondfles er vaak wel vanaf (mits ze goed doorslapen en altijd goed eten)

6. Alita

Alita Niet meer actief

Lekker wakker maken, ik vindt persoonlijk een bepaald ritme wel belangrijk...en gemakkelijk..hihi

@zwaantje72
    Hier is die laatste fles er toch al een tijdje af hoor, en dat was echt wel voordat ze 6 kilo woog, maar dat ligt natuurlijk ook wel aan je eigen kindje.

Maar 2 maanden is toch nog wel klein inderdaad, trouwens je merkt het wel vanzelf wanner die laatste voeding eraf kan hoor...

7. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Hier werkt het niet om hem wakker te maken..
    Komt alsnog in de nacht, terwijl hij normaal 6 - 6,5 uur sliep, nu ineens nog maar 4 - 4,5 uur..
    Dus ik ga hem gewoon lekker laten slapen totdat hij zelf wakker word..
    En komt hij dan een keer s nachts jammer dan..

8. Alita

Alita Niet meer actief

mischien iets meer voeding geven?
    heeft ie niet gewoon meer honger gekregen, hoe oud is je kleintje?
    hier ben ik toen bijvoeding gaan geven en nu is alles weer goed...

9. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Nee hij zit al aan de max..
    Hij is 10 weken (geboren met 37 weken) weegt ongeveer 4,5 kg en krijgt 5x165cc voeding..
    laatste fles gemend met hongerige baby voeding..

10. Alita

Alita Niet meer actief

oohh ja met fv heb ik geen ervaring, geef bv en dan drinkt ze gewoon wat ze zelf wilt...
    heb geen tips voor je helaas, mischien eens bij onderwerp flesvoeding voorleggen?

11. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Heb ik gedaan..
    Maar ik ga gewoon in zijn ritme mee.. komt vast goed..

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Als je kindje korter gaat slapen betekent dat meestal dat de voeding omhoog gaat. Je zegt dat je al 5 x 165 doet (dat is 5 x 150 met 5 schepjes?)... Je mag tot een liter (sommige CB's zeggen 1,5 liter) maar je kindje is nog klein dus je wil wat speelruimte overhouden voor als ie wat ouder is... Waarom niet overstappen naar voeding voor hongerige kindjes (alle voedingen). Hierin zitten niet meer calorieën dus dat kan je gewoon geven. Wij hebben ook een hongerlap. Met 6 maanden zijn we overgestapt naar Nutrilon 2 maar dan de gewone... ook 'goed' gekomen hahahah

13. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Overdag moet ik hem wakker maken voor zijn fles..
    Het kan ook best zijn dat zijn ritme anders is, en ik hem daarin verstoor waardoor hij van slag raakt.. Ik ga nu gewoon kijken wanneer hij zelf komt..

14. mamajennifer

mamajennifer Actief lid

Ja ik maak mijn dochtertje wakker.. Want ik heb idd ook geen zin om er in de nacht uit te moeten...
    Ik maak haar elke 4 uur wakker...

15. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Nou het is hier goed gekomen hoor :D
    Vanacht 8 uur geslapen :D
    Meneer had last van zijn sprongetje..

16. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    Ik laat Tess gewoon slapen zij is zo sinds 2 weken op 4 flesjes gegaan en krijgt rond half 9 de laatste soms zit er wel 5 uur tussen een fles en dan bij bijv de volgende maar 3 uur meestal maakt ze het hier zelf goed.

Deel Deze Pagina