Overdag wakker maken voor voeding?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door MC86, 27 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Ik lees hier en daar dat het goed is om overdag de borstvoedingen niet te rekken, zodat de kans wat groter is dat hij 's nachts wat minder komt. Maar hoe zit het als hij overdag vast ligt te slapen? Wakker maken? Als hij overdag zoveel en zolang slaapt ben ik steeds een beetje bang dat hij 's nachts niet meer wil slapen namelijk.

2. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Zo'n klein baby'tje heeft nog ontzettend veel slaap nodig, die hoef je niet wakker te houden hoor! Het is wel belangrijk dat hij regelmatig een voeding krijgt. Ik hield altijd een maximum van 6 uur tussen de voedingen aan, als mijn dochtertje dan nog sliep dan maakte ik haar wakker. Maar anders liet ik haar lekker liggen. 's Nachts hebben we nooit problemen gehad, natuurlijk was er wel eens een nacht dat ze veel huilde maar dan was er iets aan de hand. Darmkrampen/poepluier/mamahonger etc. Hier regelde het dag&nacht ritme zich vanzelf eigenlijk een beetje. Wel hebben we de scheiding tussen licht overdag en het donker 's nachts altijd aangehouden, dat zou ook geholpen kunnen hebben. Het verschil was vrij duidelijk zeg maar ;)

3. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Thanks voor je reactie. Tja, het is heel gek, want de ene dag is hij bijna de hele dag klaarwakker en de andere dag slaapt hij weer ontzettend veel :p Maar tot nu toe heeft het ook nog niks gezegd over de nachten. Ben benieuwd welke kant het opgaat!

4. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

's Nachts idd niet meer dan 6u tussen de voedingen maar overdag niet meer dan 3u!
    Ik vind niet dat je je kindje moet wakker houden, dat werkt alleen maar averechts maar er mag bij zo'n kleintje niet te veel tijd tussen de voedingen zittne, vind ik.

5. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Denk dat dat een beetje verschilt per kindje...Ik voedde op verzoek, en mijn dochtertje lief van begin af aan 4 uur tussen de voedingen. Maar soms sliep ze langer, ook prima. (tot op zekere hoogte natuurlijk, mn kraam gaf de tip om 6 uur als max aan te houden vandaar dat ik dat heb gedaan) Maar meestal kon ik de klok er op gelijk zetten dat ze 4 uur na de laatste voeding kwam. Alleen tijdens de regeldagen vaker, dan idd elke 2,5 a 3 uur. Maar dat duurde steeds maar een paar dagen. En ze groeide er super op hoor, dan ga ik er geen extra voeding door duwen.

Denk dat je gewoon goed moet kijken naar je kindje, je niet te druk maken en het nemen zoals het komt. Zo lang je uk vrolijk is en goed groeit is er niks aan de hand.

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Die max. van 6 uur is voor de nacht lijkt mij en overdag max. 4 uur.
    Na een maand of 2 liet ze hier wel eens 4,5u er tussen maar dan stond ik ook op knappen. Hier clusterde ze 's avonds flink dus dan werd de boel wel weer ingehaald. Hier ook nooit een dip gehad, alleen later bij menstruatie.
    Overigens kolfde ik vaak wel even wat als ik op knappen stond, had ik gelijk wat voorraad (met als gevolg liters ;)), ik was van m'n stuwing af en hield m'n productie op peil.
    In elk geval zijn 6 voedingen het minimum, maar kijk ook naar je kindje of hij het er goed op doet, voldoende plast en je productie op peil blijft.

Deel Deze Pagina