overdag wakker maken?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door WesDaan, 19 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Ons zoontje slaapt 's nachts nog niet door, hij krijgt ze fles savonds rond half 11 en slaapt dan tot een uur of 3 dan weer een fles en komt dan rond 7 uur.

Maar overdag wil hij nog wel een lange rukken maken en dan bedoel ik echt bijna 5 uur er tussen laten.
    Het is niet zo dat hij 5 uur achtereen slaapt maar wel 3 uur.
    Vooral na zijn fles van 10 uur. dan valt hij vaak in slaap rond 11 uur en slaapt dan soms tot half 3 3 uur.
    Moet ik hem eerder wakker maken? of zal ik hem gewoon laten slapen?
    Als hij zijn fles dan krijgt rond 3 uur, dan gaat hij vaak om een uur of half 5 weer slapen tot half 7 ongeveer.
    Dan weer een fles en valt dan vaak in slaap om een uur of half 9 en vervolgens is hij niet wakker om half 11. 11 uur ook nog niet, en soms 12 uur ook nog niet.
    Als ik hem dan wakker maak dan drinkt hij hoogstens 80cc valt dan weer in slaap en wordt dan weer rond 3uur wakker en soms nog eerder!
    Moet ik hem overdag wakker maken?
    Oja als ik hem laat slapen en niet wakker maak voor zijn laatste fles wordt hij vaak rond half 1 wakker...

Wat zouden jullie doen?

2. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Niemand??

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Je kunt het eens een paar dagen proberen. Om een max van 4 uur aan te houden. Hoe meer voeding hij overdag binnenkrijgt, hoe minder hij 's nachts wil.
    Maar 1 keer in de nacht is al best netjes voor 2 maanden.

's nachts slaapt hij wel netjes verder. Dus wakker, fles erin en terug zijn bedje in?

Meestal moet je dit soort dingen gewoon proberen. Het ene kindje rolt zo in een nieuw ritme, een ander kindje raakt in de war, en een 3e kindje doet nog wat anders..

4. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Ja zonder problemen na zijn flesje van 3 uur gaat hij gewoon weer verder slapen, dus dat is al heerlijk!
    Daarom vind ik die nachtvoeding ook niet super erg.
    Kijk soms heeft hij wel eens dat hij moeilijk in slaapt komt en dan iedere keer wat ligt te jengelen en uiteindelijk zijn scheur open gaat...
    Maar eigenlijk gaat het altijd goed... Het is echt flesje (10 min) boeren 10 min en dan ligt hij weer in zijn bedje en ik ook..
    Eerst merkte ik ook snachts dat als hij om zijn flesje vroeg het gewoon borrelde in die buik, maar dat doet het al niet meer... Dus misschien wordt zijn trek al minder..

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Opzich is het normaal als je dan gewoon 1 nachtfles hebt op deze leeftijd.

Als hij overdag meer drinkt, omdat jij hem wakker maakt na 4 uur, is dat geen garantie dat hij geen nachtfles meer nodig heeft. En je hebt wel het risico op een chagerijnige baby. Je kunt het proberen, maar als het verder lekker loopt zou ik het zo laten. Die nachtfles vervalt vast wel een spontaan.

6. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    onze meid kwam ook vak rond 3 want rond elven was ze niet wakker te krijgen, dus op den duur kreeg ze rond hald tien laatste fles en nu komt ze tegen 6 smorgens dus hier is het vanzelf over gegaan.

en dat borrelde geluid was hier ookzo, denk dat de trek minder wordt als ze ouder worden voor de nachrt

Deel Deze Pagina