Wanneer begon bij jullie de 19 weken sprong?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by LovelyDK, Feb 27, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

De titel zegt het al... wanneer begon bij jullie de 19 weken sprong en hoe uitte zich dit?

Hier is de sprong volgens mij al volop aan de gang (K. is 16 weken nu vanaf zijn uitgetelde datum) en ben benieuwd hoelang ze er gemiddeld last van hebben.
    (In het Oei ik Groei boek staat nl. dat dit wel 5 weken kan duren :confused:)

K. is uit zijn doen.. snel boos omdat dingen hem nog niet goed lukken.. wil niet slapen overdag EN met name 's nachts niet.. begint rond de klok van 3 uur te mopperen en is vervolgens elk uur wakker :(

2. Roosje08

Roosje08 Actief lid

Sep 23, 2007
    302
    0
    0
    Den Haag
    Hoi,

Bij zeynep begon het met 16weken..

Ze kon al doorslapen maar, met deze sprong werd ze om de 1 of 2 uur wakker..
    Overdag was slapen ook heel slecht.

Heel slecht drinken.. Steeds maar huilen ook tijdens het drinken..

Alleen maar bij je willen zijn.. Bij papa of bij mij.. Als we haar in haar schommel legde, was het gewoon een ramp..

Maar gelukkig ging het naar 2.5 week weer goed. Ze slaapt weer door. overdag is het rustig. drinken gaat goed.

Hou vol, het komt zeker weer goed... even op tanden bijten:))

succes

3. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Bij Jason begon de sprong met 16 weken en heeft 2 weken geduurd. Heb weinig van de sprong gemerkt want hij was gewoon heel vrolijk en lief alleen de nachten waren weer drama. Daaraan merk ik dat mijn zoontje in een sprong zit.
    Maar dan liever 1 keer wakker worden 's nachts dan overdag heel de tijd met een huilerig kind zitten.

Momenteel is de 26 weken sprong hier langzaam aan de gang want de nachten en ochtenden zijn weer onrustiger.

4. LovelyDK

Ja 1 keer wakker worden is niet zo erg, maar 8 keer wel :(

5. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    Ik weet neit meer precies wanneer ie precies begon, maar weet nog wel dat ie 3 weken duurde en dat het de heftigste tot nu toe is geweest.
    Geen moment kon ik haar alleen laten. Als ik niet met haar op de arm of in de wagen liep was ze aan het huilen.
    Gelukkig sliep ze snachts op zich prima (kwam wel voor voeding dat wel) maar man oh man wat was die sprong bij ons heftig.

Dus dames die het nu ervaren, sterkte! Onthoud 1 ding: het is een fase, eht gaat over!

6. marjolijn195

marjolijn195 Actief lid

Dec 29, 2008
    364
    0
    0
    Papendrecht
    Hier is het sprongetje ook al aan de gang (Iris is nu 17 wkn) Gelukkig (nog) geen heftige veranderingen, maar wel onrustiger slapen en moeite om in slaap te komen.
    Ik ben benieuwd hoe lang het duurt!

7. jewelizz

jewelizz Bekend lid

Dec 25, 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    Oh jee, ik berg me maar alvast... Bas is bijna twee weken te laat geboren , gerekend vanaf de uitgerekende datum is hij nu ongeveer 15 weken :eek: en tot nu toe heb ik elk sprongetje luid en duidelijk meegekregen!

Ik geniet nog maar even van mijn pasverworven nachtrust, voor het feest begint :)

8. LovelyDK

oh my gosh ja geniet nog maar even van je rust dan ja.. hier is het sprongetje volop aan de gang (tenminste.. ik hoop dat het een sprongetje is, dan gaat het over :))

Maar ineens is die sprong over en slapen ze weer door of?

9. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    ja zo plotseling als het begint, zo plotseling is het ook weer voorbij vaak

10. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

May 14, 2007
    9,519
    1
    36
    Female
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Begon hier rond 15weken en duurde tot 19weken..
    En nu zit hij volgens mij alweer in de 26weken sprong!

11. LovelyDK

Pff missyzuilen, die 19w eken duurt echt lang he!
    Wat deed mike dat je merkte dat hij in zn sprong zat?

12. melanie faber

Dec 23, 2008
    66
    0
    0
    Juf
    Hier istie volgens mij redeljk overgewaaid...heb niet zoveel gemerkt, sliep alleen wat minder overdag.
    Of hij moet nog komen! :(

13. LovelyDK

melanie ik hoop het niet voor je! haha

14. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

May 14, 2007
    9,519
    1
    36
    Female
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @LovelyDK, hahaha véél huilen, weinig slapen, niet doorslapen s'nachts, klieren met de fles.
    Opeens eenkennig, echt niks was goed, hij had opeens véél meer honger.
    En toen opeens na paar weken was dit allemaal over, ging hij omrollen, minder eten en vrolijk joh!
    Owja en toen we fles lieten vervallen ging hij doorslapen! :D

Alleen nu word hij weer wat chago, gaat weer minder slapen en weer klieren met de fles.
    Dus denk dat helaas de volgende sprong er alweer aan zit te komen.

En de 26weken sprong schijnt nog heftiger te zijn! :(

15. LovelyDK

nog heftiger :confused: oh my gosh ik vind dit al echt drama... ben doodop van het tig keer opstaan snachts,hij houdt me écht nachten wakker!
    Verder ook eenkennig aan het worden inderdaad, van het ene moment van lachen in huilen uitbarsten etc.

16. madelief78

madelief78 Bekend lid

Feb 26, 2009
    561
    63
    28
    wij zitten nu ook midden in de sprong. we hebben het ergste wel gehad weer geloof ik. we zijn begonnen rond de 15 weken.
    thijs was vooral flink aan het rommelen met de voeding, hij had alleen maar honger. we waren net van 5 naar 4 voedingen gegaan en we dachten dat het daar aan lag. hij had ook steeds snel slaap. maar sliep dan maar 1 uur en was dan aan het huilen voor 1 uur en dan sliep hij weer 1 uur. gelukkig slaapt hij 's nachts extreem goed. van half 9 tot 7 uur. was eerst tot 8 uur. ben benieuwd of dat weer terug komt. merk wel dat hij nu weer langer wakker kan zijn en minder huilt. en weer tevreden is met zijn eten, maar nog steeds niet zoals het was hoor. hij kan wel ineens veel meer. hij gaat nu echt rollen opp zijn zij en wil verder maar dat lukt nog niet. hij is veel bewegelijker en giert het nu soms uit van het lachen. en hij kan goed rechtop zitten met steun. ben zo trots dat hij dat nu allemaal kan.

wat erg dat de sprong van 26 weken nog erger is. ik dacht eigenlijk dat deze de heftigste was omdat ie zolang duurt. 26 weken is alweer bijna. ik hoop dat we nu een week of 6 rust hebben maar dat zal dus wel niet.

17. jewelizz

jewelizz Bekend lid

Dec 25, 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    Volgens mij is het feest hier ook weer begonnen... Bas slaapt overdag steeds kort en erg onrustig, is ook snel weer moe. Het inslapen 's avonds gaat weer moeizaam... 's Nachts ging het heel goed, maar vannacht was hij weer aan het spoken tussen 02.00 en 03.00 uur. En om 05.00 uur was hij klaarwakker (helaas voor mama)!

Hij lijkt zich te vervelen als hij wakker is, maar wat ik ook aanbied, hij vindt het maar een paar seconden leuk en dan begint hij alweer te mieren. Speelgoed dat eerst favoriet was, boeit hem niet meer en speelgoed met muziek/geluid vindt hij ineens zo eng dat hij er hard van gaat huilen. Tijdens het drinken is hij snel afgeleid, na 100 cc wordt er dan ook meer op de speen geknauwd dan dat hij echt drinkt. De flessen gaan wel leeg, maar het duurt eeuwen :rolleyes: Het lijkt wel of hij de fles saai vindt ofzo :(

Gelukkig heeft hij tussendoor ook nog wel vrolijke momenten. Ik hoop maar dat het snel voorbij is allemaal ;)

18. Dolce83

Dolce83 Lid

Sep 28, 2007
    74
    0
    0
    Met 3 maanden en 1 week begon ze 's nachts met huilen, niet eens honger, terwijl ze al vanaf 6 weken volledig doorsliep.
    Lastig in slaap komen en slechter drinken.

Met 3 maanden en 3 weken ging alles weer goed:
    speelgoed was weer leuk en ze kon omrollen van rug naar buik.

Alleen nu begint het weer...Nieuw sprongetje misschien!

19. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Nikolai heeft nog nooit doorgeslapen. Hij zit al sinds z'n geboorte in de 19-weken sprong :)

20. jewelizz

jewelizz Bekend lid

Dec 25, 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    :)

Bas heeft de 12-weken-sprong en de 19-weken-sprong gewoon aan elkaar geplakt :) Ook niet eerlijk... :)

Share This Page