Losec

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door KanjerB, 12 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Mijn zoontje van bijna 5 maanden heeft een zware vorm van reflux ik vind het zo zielig om te zien hoe hij kronkelt van de pijn. Hij heeft mottilium en zantac gehad maar dat werkte niet sterk genoeg dus hij heeft nu Losec. In water oplossen en geven via een speen lukt niet zelfs niet met een 1,2,3 speen de korreltjes blijven voor de uitgang. Met een spuitje lukt het ook niet omdat hij dan het meeste weer uit zijn mond laat lopen vinger voeden ofzo lukt ook niet omdat er dan ook een deel uitloopt wie van jullie heeft DE oplossing. Zodat hij echt alles binnen krijgt want doordat de helft weer uit zijn mondje loopt werkt de losec ook niet.

En hebben jullie meer tips adviezen om de reflux zo min mogelijk erg te maken

Alvast bedankt

2. mamadieneke

mamadieneke Actief lid

6 jun 2009
    205
    0
    0
    mama
    zuid-holland
    Hoi,

Wij kregen de tip voor diana, ook losec was een ramp om te geven, bij de apotheek zeiden ze, zo min mogelijk hoeveelheid vloeistof (water) om de pil in op te lossen en een paar drupjes roosvice/diksap of siroop, dat vinden ze vaak wel lekker, en met een pipetje/spuitje geven.
    Dat werkte voor ons goed,
    succes!

3. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Ik gebruik het ook sinds vorige week dond.
    Ik doe het pilletje in een spuitje, zuig er wat water bij laat het even staan.
    Maak de fles klaar! En doe er vervolgens een beetje melk bij.
    En dan spuit ik KLEINE beetjes naar binnen./
    Ook absoluut niet teveel want dan gaat het er ook weer uit.
    En ik geef tussendoor eventjes de fles zodat ze alles goed doorslikt

4. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Naast de losec stond bij ons het bedje scheef. Ik weet niet of je daar nog iets aan hebt. Wij deden precies hetzelfde als de anderen hier. Oplossen in een beetje water in een spuitje. Dan snel de fles erachteraan.

5. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Hier lostte wij het op in een heel klein beetje water. Dan een klein beetje rijstebloem erbij zodat het een papje werd en dan een scheutje diksap. Zo at ze het gewoon van een lepeltje. Ze smulde ervan en het zat er zonder problemen zo in!! Iedereen Blij (Zie foto)
    Picasa Web Albums - Mirthe

6. lindabreusers

lindabreusers Actief lid

9 feb 2008
    337
    0
    0
    Wij hadden ook Losec, maar bij ons werkte het ook niet goed. We zijn nu overgestapt naar Zantac (vloeibaar) Dit kun je gewoon door de fles heen doen.
    Bij ons werkt dit erg god. Alleen op het moment niet, omdat Bas bezig is met tandjes en door de stress/spanning neemt de de hoeveelheid maagzuur toe en daar is de zantac niet helemaal tegen bestand. hopelijk is het over als het tandje door is.

7. Lampie

Lampie Bekend lid

30 sep 2007
    847
    4
    18
    Noord-Brabant
    De meeste tips zijn al gegeven maar wilde nog even iets toevoegen aan het geven met een spuitje, het beste werkt het als je het echt in de wangzak probeert te krijgen want dan moet hij automatisch slikken.Je kunt hem het beste heel even op zijn rug leggen als je het spuitje geeft, ook dan moet hij het wel doorslikken. Het is in het begin vervelend maar Luca is er nu aangewend dus die doet er niet meer moeilijk over. Hier hebben we ook gaviscon gekregen als hij echt een heftige aanval heeft en dat zorgt er voor dat hij zich snel beter voelt.

Hoop dat je er wat aan hebt en heel veel succes met je kleine mannetje.

Deel Deze Pagina