Ik vraag me af of ik mijn dochter te veel melk geef.. Dit krijgt ze ongeveer op een dag. 6.00 uur: 150 ml melk (maar deze krijgt ze niet standaard, die slaan we vaker over dan dat ze het wel krijgt). 8.00 uur: ontbijt, wit brood, ei, kaas, fruithapje, yoghurtje (niet elke dag ei) plus vruchtensap of water. 10.30/11.00 uur: 210 melk en dan slaapt ze tussen de 2 en 3 uur. 14.00/15.00 uur: fruithapje/koekje/rijstewafel 17.00 uur: avondeten, groente en vlees of soep. En water. 19.00 uur: 230 melk (doe vaak wat meer water anders word het wat dik?) en soms (nou laatste tijd vaker wel dan niet) krijgt ze dan 's nachts nog een fles tussen 23.00 en 01.00 uur. Ik gebruik 's avonds en 's nachts een 'nachtflesmelk' en overdag nog nutrilon 1. Ik vraag me ook af hoeveel ander drinken ze mag drinken overdag? Ze zit nu ongeveer om 250 ml verdeeld over de dag.
Dag Mensje88, Even twee vragen: wat bedoel je precies met nachtflesmelk? En is er een reden dat je nog Nutrilon 1 geeft aan je kindje? groet, Anne
Ja in duitsland heet dat abendflassche. Is van de aptamil (en dat is weer hetzelfde als nutrilon). Zag laatst dat ze dat nu van de nutrilon ook hebben. Ik geef nog 1 omdat ik daar nog paar pakken van heb. Ik had er wat meer gehaald voor de vakantie maar die was gecanceld en eigenlijk drinkt ze weinig van die melk waardoor ik er beetje langer mee doe.
Beste Mensje88, Dank je wel voor jouw antwoord. Met 9 maanden heeft een kindje nog ongeveer 600 ml opvolgmelk per dag nodig. Opvolgmelk is zo samengesteld dat het net iets meer verzadiging geeft, dus als de Nutrilon 1 op is zou ik zeker over gaan naar de 3 aangezien jouw kindje alweer bijna 10 maanden is. Met 10 maanden heeft een kindje nog maar 400 ml nodig dus dan zou gaan beginnen het afbouwen van een fles. groet, Anne