borstvoeding in flesje

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Miranti, 25 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Hallo

Als ik borstvoeding via flesje wil geven, hoeveel moet ik dan geven? Moet ik dan gewoon mijn borsten leeg kolven en dit geven? Hij drinkt bij mij ook de 2e borst stuk minder dan aan de eerste. Moet ik die dan leeg kolven, nee toch? En als ik het gekolfd hebt en gelijk wil geven is het toch al behoorlijk afgekoeld lijkt me. Mag je het dan gelijk opwarmen of moet het eerst in koelkast gestaan hebben?

Bedankt!

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Je kunt kolven en direct geven: gewoon speen er op schroeven en klaar.

Je kunt beide borsten afkolven, ongeacht of je kindje de tweede borst 3 minuten of 13 minuten drinkt (bij wijze van spreken)

Wanneer je alleen wil gaan oefenen om een flesje te geven is 30-40 cc voldoende. Dit geef je dan tussen de voedingen door: wanneer je kindje wakker is en open staat om iets nieuws te leren. Wanneer je wilt weten hoeveel je moet kolven om een keer weg te zijn of een hele voeding te vervangen neem je het aantal kilo's wat je kindje weegt, vermenigvuldigt dat met 150 en deel dat door het aantal voedingen wat je over een dag geeft. De uitkomst is wat ongeveer in een fles mag.

Veel succes!

Deel Deze Pagina