huisarts al ff bellen of nog even aankijken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Annemarie76, 11 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Gijs is ziek... Vooral koortsig.. gister rond 15 uur voor t eerst getempt. 39.5
    rond 18 uur ook, toen 1 prctml. gegeven ( 120 mg zetpil).. Gijs heeft geslapen ( we hoorden hem af en toe even) tot 3.30 uur.. temp. toen was 39.7 weer een zetpil gegeven....Vanmorgen rond 6 uur was t flink gezakt: 37.9
    Zonet om 12 uur weer omhoog...39,6 en heb ik een viburcol gegeven...

Zal ik t nog even aankijken om toch even advies vragen bij de huisarts...

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hoe oud is hij? Als het echt alleen koorts is, zou ik het even aankijken. Dus als ie verder wel goed drinkt (evt eet) en plast en niet overgeeft en geen diaree heeft.

Als ie nog heel jong is, zou ik wel even advies aan de ha vragen trouwens.

3. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Gijs is 17 maand..
    Hij heeft vanmorgen overgeven... een drinker is hij niet echt, maar hij drinkt nu (gelukkig) niet minder.. We bieden hem fruit ( potje/vers) aan, wat yoghurt/kwark... Hij neemt er niet veel van, maar toch steeds kleine beetjes..

bij vlagen is "de oude" Gijs, lekker even spelen, veel praatjes en ineens hangt ie weer als een "dood vogeltje" bij je op schoot..

Ik heb zelf nog niet "zo'n onderbuikgevoel" bij hoe hij nu is( zo'n gevoel van "er klopt iets niet" ), maar zit te twijfelen of ik nu al wel of nog niet bel.. ( onzekere moeder...dus ff peilen hoe anderen dit aanpakken)

4. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    er heerst een maag/buik virus. Spugen, koorts e.d. Duurt 1 a 2 dagen. Heb het zelf gehad en mijn jongste ook. Kleine beetjes drinken en eten is best anders komt alles er weer uit. En slapen ook goed. Mijn HA vond koorts geen klacht, dat is juist goed van het lichaam om het virus te bestrijden. Wel in de gaten houden dat er voldoende plas is.
    sterkte, ze kunnen er goed beroerd mee zijn!

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Klinkt als 'gewoon' ziek maar je kunt ook bellen om je (telefonisch) even gerust te laten stellen. Daar zijn huisartsen ook voor.

Na 3 dagen koorst (boven de 38.5) moet een kind koorstvrij zijn. Voldoende drinken, niet apathisch, voldoende plassen zijn belangrijke zaken om in de gaten te houden. Verder moet een kind vooral de kans krijgen om zijn ziekzijn zelf te bestrijden. Het is dus verstandig om alleen hulpmiddelen (zoals paracetamol) te gebruiken wanneer het kind ongenoegen heeft (dus pijn of ongemak)

6. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik zou het denk ik even aankijken dan als hij niet minder eet en drinkt. Als de koorts hoog blijft een paar dagen zou ik wel de ha even bellen,
    Ik hoop dat hij zich snel beter voelt. kinderen kunnen erge hoge koorts hebben ben ik achter gekomen. weet nog dat Emma voor het eerst hoge koorst had. ik was in tranen was zo bang, nu heeft ze het een paar keer gehad, gelukkig helpt een pcm meestal wel en veel slapen.

Deel Deze Pagina