Ja, die hebben we denk ik ook gehad ja... Ze wilde inderdaad ineens ook overdag meer drinken dus dat hebben we maar gedaan. Denk ook dat er een sprong aan komt... (ze is 2 weken te laat geboren) Ze kan ineens zoveel meer meer, is haar handjes aan het ontdekken etc... pfff. volgens mij komt alles gewoon tegelijk hier...
ja daarom zeggen ze ook vaak...de 1e 3 mnd van een baby gebeurd er zoveel...en moet alles nog geregeld worden en gewend van beide kanten...het wordt alleen maar beter en je gaat alleen maar steeds beter dingen van elkaar begrijpen!.. je moet elkaar ook ngo leren kennen natuurlijk! na 6/7 weken wist ik pas de huiltjes uit elkaar te houden!
Ik heb de gordijnen altijd dicht overdag dus dat verschil is er niet in dag en nacht. wel dat het 's nachts natuurlijk zowieso donkerder is in de kamer. er komt wel daglicht door de gordijnen, die zijn niet zo donker... het blijft lastig en inderdaad wordt je steeds onzeker als er iets niet helemaal goed gaat en ik ga ook meteen op zoek naar verklaringen... Misschien moet ik dat gewoon los laten en maar zien hoe het gaat... pff lastig hoor...
1e paar weken heb ik wel echt duidelijk donker en licht egdaan..nu kan ie dat allanf niet meer, hij begrijpt het verschil natuurlijk allang..maar als ie het nu te licht vind witl ie zn knuffeldoek over zn ogen...de gek! of stopt zn hoofd echt in het matras, gaat ei op zn zij ligge!
Mijn dochter sliep veel minder toen. Ze sliep in totaal 2 uurtjes overdag en van 23:00 tot 06:30 's ochtends. Dat was alles wat ze sliep. Ze slaapt nu iets meer. Het wordt wel iets gemakkelijker binnen een paar maandjes als ze gaat geeuwen of in haar oogjes gaat wrijven als ze moe is.
Het lijkt hier al weer iets beter te gaan. Gister middag heeft ze 2,5 uur achter elkaar geslapen... Hoop dat het vandaag ook weeer lukt...
Ik vind het niet heel weinig hoor! En als ze verder teverden en gezellig is, is het volgens mij ook geen probleem. Ik denk ook niet dat je haar echt te laat op bed legt aangezien ze maar even pruttelt (wat heel veel kindjes doen/nodig hebben) en dan in slaap valt. Een kindje van 6 weken kan max 75 min. op zijn, maar die van mij toen iets minder. Vergeet ook niet dat ze snel veranderen, ook hun behoefte aan slaap, ze gaan de wereld ontdekken en wanneer je denkt dat je net een lekker ritme hebt en je kindje doorhebt, veranderd er weer wat. Gewoon rust en regelmaat blijven aanbieden.
Een ritme is er zowieso nog niet echt, soms komt ze na 3 uur voor een voeding, soms na 4 uur pas.. Dus het is nog wel elke dag een beetje anders, behalve 's avonds, dan gaat het echt goed.. Gister ging het goed, maar te vroeg gejuicht want vandaag is het weer minder. Lag om 13.00 op bed, heeft tot half 2 geslapen, kreeg toen de hik en kan nu niet meer zo goed in slaap komen. ze is wat aan het jengelen, hoop dat ze toch nog weer een beetje in slaap gaat sukkelen zo. Muziekje maar weer aangezet en daar wordt ze wel rustig van. Heb wel het idee dat wakker worden, voeden, knuffelen niet echt voor haar werkt. Ze slaapt makkelijker in (zoals gister en vandaag ook, voordat ze de hik kreeg...) als we eerst knuffelen en spelen, dan verschonen, dan borstvoeding en dan meteen in bed. Dus ik denk dat dat zowieso voor haar een beter ritme/regelmaat is.... Zo blijven we steeds uitproberen... Nou ja, eens zullen we haar wel snappen denk ik dat maar... Groetjes!
Klopt een echt ritme qua tijden en zo is er vaak ook niet. Hier nog steeds niet echt, maar ik bedoel in die zin ritme, dat je een beetje weet hoe de dag loopt. Bijv. dus na het wakker worden voeden enz enz en dat je weet dat ze na 75 minuten ongeveer weer naar bed gaat voor een bepaalde tijd. Tja en die tijden veranderen nog wel eens. Kan best hoor dat die volgorde voor jullie niet zo werkt en dan probeer je gewoon iets anders uit. En ja het wordt allemaal een stuk makkelijker. Pas vanaf 4 maanden had ik zoiets van he he, ik ken jou en je behoeften en dan kunnen ze ook wat langer op blijven en is weggaan simpler. Ook word je zelfverzekerder. Dus het komt vanzelf.