Overdag werken als kraamhulp

Discussion in 'De lounge' started by Jewel22, Feb 5, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. upc

upc Niet meer actief

Ik heb dit destijds ook allemaal uitgezocht en het staat bovenaan ijn lijstje!

2. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ik werk als planner bij een grote kraamzorgorganisatie en zet dus de KV's in.

In principe heb je maanden van tevoren je rooster en werk je in blokjes. Het planbureau plant je adhv dat rooster vervolgens in. Je komt aan het begin van je blok op wacht en zodra er een bevalling is, een aflosgezin oid, dan kunnen we je inzetten.
    We proberen altijd de zorg door 1 iemand te laten doen, maar dit lukt natuurlijk niet altijd.

Bij ons is in principe iedereen beschikbaar voor 24 uur wacht, (dus van 00.00 tot 23.59 uur) behalve als je een inzetbeperking (bijv. borstvoeding/ 55+) hebt. dat sta je bijv. van 8 tot 16 op wacht. Je staat max. 3 dagen op wacht (met altijd 8 uur ertussen) en dan heb je een dag vrij.

Maar ook al sta je tot 16.00 uur op wacht, het kan best zijn dat wij je dan om 15.00uur bellen om om 17.00 uur een gezin op te starten wat thuis komt uit het zkh, en dan werk je zomaar de avond.

Flexibiliteit is dus echt erg belangrijk. mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het wel.

3. upc

upc Niet meer actief

Wat ik me afraag. Hoe gaat dat tijdens de opleiding? Je kunt via een kraambureau ( als die dat doen en plek hebben) of via een school. Hoevaak ga je naar school en hoeveel uren per week loop je stage?
    Ik ben wel benieuwd naar ervaringen van moeders die de poleiding hebben gecombineerd met kinderen.

Share This Page