In oktober vorig jaar werd onze auto afgekeurd op het feit dat er een beschadiging zat aan de bestuurders gordel. Goed wij dus bij de garage een nieuwe besteld en na 1.5 week wachten was die er eindelijk. Mijn man kreeg hem mee omdat het volgens de garagehouder prima zelf in te bouwen was en helemaal niet moeilijk. Goed man aan de slag, oude eruit en nieuwe erin, maar die paste niet. Eens goed kijken op de doos, stond niet veel op en al helemaal geen gebruiks/plaatsings aanwijzing. Man weer kijken en ziet dat er een palletje verkeerd staat, dus dat palletje omgebogen en jaaaaaa het ding past. Alleen hij werkte niet (als je er hard aan trok blokkeerde hij niet). Dus gordel eruit, oude erin, en op naar de garage om het daar dan maar te laten doen. Garage houder bekijkt de gordel, buigt het palletje weer terug, buigt aan nog wat andere dingen, bekijkt het eens goed en komt tot de conculsie dat het de gordel voor de bijrijders kant is en dus de verkeerde. Alsnog de goede besteld, geleverd en manlief kon hem er inderdaad zo inzetten. Maar nu kregen wij zaterdag de rekening op de mat en worden ons dus beide gordels in rekening gebracht. We hebben er heen gemaild dat we hier dus niet mee eens zijn. Nu krijgen we dus mail terug dat hij de gordel dus niet retour kon doen omdat eraan gebogen was en dat die hem dus daarom in rekening heeft gebracht. Maar nog ben ik het er niet mee eens. - hun hebben ook niet gecontroleerd of ze ons de goede gordel wel mee gaven. - mijn man is niet de enigste die aan het buigen is geweest aan het ding. - en ik heb die gordel dus niet in mijn bezit, de garage heeft de gordel gehouden en willen dus wel dat ik hem betaal. Moet ik hiermee accoord gaan of niet? Groetjes anita
Nee, want ze hebben niet geleverd wat je gevraagd hebt. Verder kunnen ze er niet vanuit gaan dat de klant over de expertise bezit om een gordel te plaatsen zonder duidelijke gebruiksaanwijzing. De garage heeft openlijk toegegeven dat zij een fout hebben gemaakt, en moeten dus ook voor de consequenties opdraaien. Niet betalen dus!
Nee, want zij hebben de vekeerde besteld .. Vind het trouwens een beetje raar dat je man die gordel er in moet zetten, daar is toch de garage voor
Absoluut niet! De garaga heeft de verkeerde gordel toch besteld en daarnaast hebben zij de gordel en jij niet....
Heb nee gestemd en ben het eens met bovenstaande personen Jullie hebben 1 gordel besteld en dat de garage (lees: vakkundige mensen) de verkeerde leveren is niet jullie probleem. Als ik een slagroomtaart bestel bij de bakker en ik krijg een chocolade dan hoef ik toch ook niet voor beide te betalen omdat de bakker de choco taart nergens kwijt kon?
NEE! De garagehouder heeft de gordel besteld en is dus in fout, bovendien was hij te lui om hem zelf te installeren en wil er nu onderuit muizen... niet betalen meid!
ben het eens met hier boven. en je hebt de gordel niet eens zelf. hun hebben die gordel gewoon bij een andere klant er in gezet. zo willen ze even dubbel verdienen.
Ik zou er ook maar 1 betalen hoor maar ik had hem er ook zelf in gezete en niet in de garage laten doen. Bespaard toch weer in mansuren.
Als zij eisen dat je betaald eis jij eerst die 2 gordel op. Je gaat niet betalen voor iets wat hun fout is en wat jij niet eens in het bezit hebt.
De garage heeft je die gordel meegegeven om zelf in te bouwen. Dan kun je er normaal gesproken vanuit gaan dat het de goede is. Is het dan de verkeerde, dan moet de garagehouder het rechtzetten. Dat vind ik.
moet je alleen de gordels betalen? of ook andere kosten, zoals plaatsingskosten enz. dat zou ik dan zowiezo niet doen, ik zou alleen die ene gordel betalen!
Ik zou als ze moeilijk doen de rechtsbijstand (als je die hebt) er op zetten. Dit is echt te belachelijk voor woorden.
Toch vrees ik....hoe onterecht ook....dat je aan het kortste end trekt. Je hebt immers het palletje eigenhandig verbogen en dat zullen ze tegen je gebruiken. Had je niks gedaan en was je direct teruggegaan had de volledige schuld bij de garage gelegen....in dit geval gaat het lastig worden om dat hard te maken.
Ik heb ja gestemd, maar het zou eerlijker zijn als ze de kosten zouden delen. Toch denk ik dat het lastig gaat worden.....