overdatum :(

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door xprincessx, 27 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Misschien beetje paniek voor niks maar voelde me toch onrustig. Ik was in het ziekenhuis voor controle daarna ben ik in ziekenhuis nog flesje water voor onderweg gaan kopen. Zit ik in de bus ervan te drinken en zie ineens staan 02 2015. Zou dit heel erg kwaad kunnen?

2. Mijn Xander

Mijn Xander Actief lid

23 okt 2013
    318
    58
    28
    Tuurlijk kan dat geen kwaad! Er bestaan trouwens 2 soorten verval datums. 1 soort op vlees enzo wat zegt vanaf die datum mag je het echt niet meer eten. Andere verval datum betekend dat het eten of drinken vanaf die datum smaak of kleur kan verliezen. Kan echt geen kwaad!

Groetjes

3. jes12

jes12 Bekend lid

2 jan 2014
    888
    91
    28
    Kan echt geen kwaad het is maar water en maar 1 maand over datum.
    Wel heel slecht dat in notabene het ziekenhuis ze daar niet goed naar kijken!

4. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    slordig... maar het is ook: tenminste houdbaar ;) is dus geen probleem.
    trouwens de datum op eieren hoef je niet op te letten! met een longdrinkglas vol water kun je testen of je ze nog kunt eten. meestal tot 3 weken langer dan aangegeven!

5. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan soms van die kleine dingen echt onrustig worden voel me dan ook schuldig naar me kleine

6. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hoef je niet te doen ;) dit soort dingen kunnen geen kwaad. als je verder maar met vlees wel oplet en met vis en zuivelproducten zoals verse kazen. probeer je niet te druk te maken. zelfs melk een dag of 2 over datum is niet zo heel erg, je merkt zelf wel of hij nog goed is of niet. (bij twijfel kun je altijd nog manlief laten proeven ;) )

7. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel voor de geruststelling. Had het ziekenhuis nog aan de telefoon over iets en had dit dus ook nog gezegd maar ze zeiden ook als je er last van kunt krijgen dan ben jij diegene en dat mijn kleine er niet veel van zult merken. Vindt wel slordig van ziekenhuis eigenlijk dat ze niet goed op de datum hebben gelet.

8. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Het is inderdaad heel slordig want ze mogen het niet meer verkopen. maar maak je maar geen zorgen hoor, hier word je echt niet ziek van en jouw kindje ook niet.

9. Vdvl95

Vdvl95 Niet meer actief

Het zou ook wel eens heel goed de "verpakkings" datum kunnen wezen. Zie wel vaker data op een product staan die in het verleden liggen. Of er moet echt op gestaan hebben tot tenminste houdbaar. Maar zoals de rest al zegt, zelfs dan is t niet zo een probleem :)

10. Itisuptome

Itisuptome Actief lid

12 dec 2014
    304
    0
    0
    Wat laten we ons toch snel gek maken.... Herken deze twijfels enorm. Proost op hormonen! Met vers water ;):D

Deel Deze Pagina