Een nichtje van ons is bij haar man weggevlucht en weer bij haar ouders gaan wonen. Ze waren 5 maanden ofzo getrouwd. Haar man en schoonfamilie sloegen haar en gaven haar niks meer te eten. En nee ze kon niet gewoon effe weggaan en hulpvragen dit is ergens in een bergdorpje in Marokko gebeurd. Ze heeft een paar dagen in het ziekenhuis gelegen voor uitdroging en om weer op krachten te komen. Nu gaat het met haar en de baby weer beter. Ze woont nu weer bij haar ouders op het platteland in een soort van boerderij zonder stromend water of electriciteit. Wat zou nu echt iets bruikbaars (in deze omstandigheden) zijn wat wij haar kunnen geven voor de baby?
pff...moeilijk hoor.,... euhm zou ze iets hebben aan eten en drinken of kleertjes? misschien wat speelgoed voor de kleine?
Wat sneu. Alleen snap ik een dingetje niet. Blond denk ik. Ze is vijf maanden getrouwd en heeft al een baby.? Is ze dan zwanger geworden voor het huwelijk. Lijkt me haast onmogenlijk? Toch niet bataliserend bedoeld. Maar verder over je topic. Dacht aan speelgoed. Kleren. Kinderstoel Campingbedje. En dat soort dingen iets waar ze lang gebruik van kan maken. En succes verder.
Ja ik zou ook zeggen, kleertjes, luiers, doekjes, een draagdoek ofzo? Ik weet het niet hoor, vind het moeilijk. Wat heftig zeg voor je nichtje. Sterkte!
Tjee heftig zeg sm! Ik zat ook te denken aan kleertjes,speelgoed en kant en klare voeding. En voor de mama iets van verzorgingspullen?
Ik neem aan dat ze borstvoeding geeft? Dan is het belangrijk dat moeders goed te eten krijg miss zoiezo vitamine tabletten, miss wat blikken eten? voor de kleine kleding? ik denk dat het daar best koud kan worden.
Dat ligt eraan wat ze heeft voor de kleine. heeft ze een goed bedje waar de kleine langer en veilig in kan liggen. Is daar ruimte voor om het te plaatsen... Heeft ze kleding en slaapgoed en verzorgingsproducten genoeg.... Een manier voor haar om te reizen met de kleine. zoals een wandelwagentje of een draagzak waar de kleine lang in kan. Zodat ze ook uit de voeten kan. Mogelijk gewoon eten en drinken voor de kleine...poeder melk? Basale behoeften zijn vaak makkelijk aan te geven...en het ligt er echt aan wat ze al heeft en wat ze echt nodig zou hebben. Kan je het niet aan haar vragen op een of andere manier? Ik denk dat als ze met niets is vertrokken dat ze bijna alles wel zou waarderen.... Groetjes, Miranda
katoenen luiers zeeppoeder babyzeep vitamine (voor haar, maar ook k en d voor de baby) misschien iets als panadol zetpilletjes, luuf, arnica zalf, calendula zalf, zinkzalf
Sorry onduidelijk verhaal ik zal een paar dingen ophelderen: -Ze is nog zwanger ik denk dat ze nu een maand of 4 zwanger is. Eten & drinken is niet nodig, ze wonen dan wel op het platteland in hele primitieve omstandigheden (voor ons) maar ze kunnen gewoon in hun eigen eten voorzien. Genoeg fruit,groentes, vlees, melk etc. Water komt uit een put maar is drinkwater. Een draagdoek vind ik wel een leuk idee inderdaad. Met een kinderwagen kan ze niks daar.
misschien is er iemand in je omgeving die het kraampakket (bijna) niet heeft gebruikt en kun je die meenemen.