Overdekt zitten in de tuin?

Discussie in 'De lounge' gestart door jt82, 31 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    Wij willen graag in onze achtertuin een overdekt stukje hebben.
    We hebben een tuin vol op het zuiden met een zonnescherm aan het huis maar echt gezellig is dat natuurlijk niet! En niet echt heel warm als het afkoelt in de avond!
    Het liefst wil ik gewoon een gezellig en knus zit hoekje hebben wat ook in de winter kan blijven staan (ongeveer 3 bij 3? )
    Wij zaten al te denken aan een party tent of iets (een degelijke) maar dat vind ik het toch ook net niet zeg maar!
    En met hout lijkt me wel erg mooi maar is best prijzig? En mijn man is niet de meest handige klusser;)

Heeft iemand van jullie misschien een tip? Of zelf zoiets in de tuin? Foto's natuurlijk meer dan welkom :D

Budget liever niet boven de 300 euro, tenzij het natuurlijk echt iets super fantastisch is haha

2. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
  3. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Voor onder de 300,- zal lastig worden denk ik als je iets moois wilt.

Een partytent oid zal in de herfst/wintertijd afgebroken moeten worden anders zal het niet lang meegaan. Ook zonde natuurlijk als je elk jaar wat nieuws moet kopen.

Ik weet niet of je man, of iemand die je kent, handig om zelf iets te maken? Van hout en golfplaten? Mooier is policarbonaat (ofzoiets) is mooier maar wel wat duurder. Bij bouwcentra's heb je vaak kortingen zodat je de spullen iets goedkoper hebt.

Wij willen al jaren een afdak ter breedte van ons huis (6x3 meter) en eigenlijk het liefst die poli-platen. Maar steeds komt er wat tussen dus we sparen maar weer door.
    Wij maken hem dan wel zelf.... scheeld al bijna de helft met laten plaatsen door een bedrijf.
    Ik denk dat wij voor zo'n 1500,- een afdak kunnen zetten van 6 x 3 meter.

Als ik jullie was zou ik nog doorsparen zodat je straks iets kunt plaatsen wat jaren meekan.

4. Friezin28

Friezin28 Lid

8 mei 2012
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben dit, maar mijn man is dus wel een klusser. Op zich was het niet zo heel veel werk, misschien heeft je man een vriend die wel iets handiger is en hem kan helpen?

Qua prijs kan ik je niet zo veel vertellen aangezien wij het hout hebben gekregen, maar misschien is dit een ideetje. Bij ons moet alleen het dak nog dichtgemaakt worden met iets lichtdoorlatend zodat we in de zomer daar lekker kunnen blijven zitten, zelfs als het regent.

En anders inderdaad een partytent, misschien via Mp?

Succes ermee!

Bijgevoegde bestanden:

• Tuin.jpg
      Tuin.jpg
      Bestandsgrootte:
      42,7 KB
      Weergaven:
      205
  5. Friezin28

Friezin28 Lid

8 mei 2012
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oeps, foto op zijn kop. Krijg hem zo snel niet goed.. sorry.

Bijgevoegde bestanden:

• Tuin.jpg
      Tuin.jpg
      Bestandsgrootte:
      42,7 KB
      Weergaven:
      45
  6. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    Haha je bent er ondersteboven van zie ik;) Maar heel erg mooi zeg! ! Was mijn man zo handig zeg:p
    Maar denk dat dat inderdaad behoorlijk prijzig gaat zijn!
    En het is ook aardig groot!

Blike1987 dat is ook mooi zo'n doek, maar we hebben al een zonnescherm dus dat effect is het zelfde helaas!

7. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63

Deel Deze Pagina