Lang haar tot welke leeftijd?

Discussion in 'De lounge' started by Tjilpje, Mar 29, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

Mar 3, 2010
    1,950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb best erg lang haar, met een slag erin. Het hangt gewoon te hangen:D.

Maar ik zie niet veel vrouwen rond mijn leeftijd (34) met echt lang haar.

Laat zei er zelfs iemand tegen mij dat ik te oud was om van dat lange haar te hebben.

Regelmatig denk ik eraan om het af te knippen tot net boven mijn schouders, maar ik ben erg bang dat ik er spijt van krijg.

Mocht ik er een stuk af laten knippen dan wil ik wel minimaal 30 cm eraf, zodat ik het weg kan geven, voor het maken van pruiken.

Wat vinden jullie?

2. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ik zou lkke zo lang laten, als je het goed verzorgt staat het best leuk vind ik

3. wondertjeinmaak

wondertjeinmaak Fanatiek lid

Sep 2, 2012
    4,652
    7
    38
    Female
    Ik zou het ook lekker lang laten als het er nog goed uit ziet.

4. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    Lang haar kan op je 34e echt nog wel mooi zijn hoor. Volgens mij knippen veel vrouwen het korter omdat het dunner wordt en dus niet meer mooi valt. Mar als het nog gewoon mooi zit dan zou ik het lekker zo laten.

5. knap

knap Niet meer actief

Lekker lang laten mijn zusje 36 jaar oud heeft haar haar tot op haar kont en ben best jaloers hoe mooi het bij haar nog is.
    Tante van mij 58 jaar oud ook nog dik lang haar staat hun dus geweldig ze zijn gemaakt voor lang haar. Lekker lang laten als jij dat leuk vind.

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik lees mee. Zit een beetje met hetzelfde dilemma nl. Ben 38 en heb mijn haar kort laten knippen. Het staat me gewoon niet :x, dus ben ik het weer aan het laten groeien. Maar diep in mijn hart vind ik mezelf ook te oud voor lang haar, raar he? En ik weet dus niet goed wat ik er nou mee moet, lang of kort? Nou steek ik het altijd wel op, nooit los. en dan zie ik weer mensen met een leuk pittig kort kapsel en dan denk ik dat wil ik ook..... maar het staat me echt niet :x

7. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

Jun 8, 2012
    2,951
    0
    36
    Veluwe
    Mijn moeder heeft ongeveer 4 jaar geleden voor het eerst het lange haar er af geknipt. En ze wordt volgende maand 60 ;)
    Heeft altijd een lekkere dikke bos gehad tot op de kont.
    Als het je goed staat waarom niet...!!
    Mijn haar hou ik zeker weten ook nog wel heel lang lang. Moet er niet aan denken om het eraf te knippen ;)

8. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Te oud voor lang haar? Daar heb ik werkelijk waar nog nooit gehoord!

9. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    3,396
    0
    0
    OV
    Zit er een leeftijd aan lang haar ? Dat is nieuw voor mij... Zag laatst een vrouw van een jaar of 65 met bloed mooi lang haar. Patricia Paay is daar toch ook een voorbeeld van ? Ik vind wel dat je het goed moet blijven verzorgen en iets met je leeftijd mee moet gaan.. Verder lekker doen waar je je goed bij voelt.

10. NdNk

NdNk Fanatiek lid

Mar 8, 2012
    2,321
    1,421
    113
    Female
    Sinds wanneer staat de lengte van je haar voor je leeftijd?! Absurd...mijn moeder is over de 50 en heeft lang haar...prima toch....straks mag je ook geen kleur meer dragen zeker...;)

11. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Ik heb mijn lange manen in oktober afgeknipt en kan nu niet wachten tot het weer tot halverwege mijn rug hangt... echt spijt van dus...

Ben 32 trouwens ;)

12. Adriana85

Adriana85 VIP lid

Oct 20, 2010
    6,081
    25
    48
    Ik heb mijn haar een paar weken terug laten knippen. Het kwam bijna op mn kont en nu een boblijn tot et ver mn oren. Ik ben 27 jaar en heb het laten knippen omdat ik er ooit iets leuks mee deed. Wat mij betreft zit er geen eeftijd aan lang haar. Wel vind ik dat lang haar geverfd moet worden als je grijs wordt.

13. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

Jan 17, 2010
    3,076
    0
    0
    +1 .

14. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,026
    3,840
    113
    Female
    Thuis
    Dit dus.

Verder vind ik dat lang haar ook grijs mag zijn, waarom niet?

15. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,826
    3,611
    113
    Ik vind dat je prima lang haar kan hebben als je ouder wordt, maar op een gegeven moment moet er in dat lange haar wel ook een beetje een modelletje zijn geknipt. Gewoon alleen maar lang vind ik snel een beetje armoedig worden, behalve bij hele jonge meiden. Ook als je verder mooi en verzorgd haar hebt.

16. Amezen

Amezen Fanatiek lid

Aug 13, 2012
    1,421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Volgens mij ben je nooit te oud voor lang haar. Ik ben in elk geval niet van plan mijn lange haar ooit in zo'n zogenaamd makkelijk moederkapsel te laten knippen. Nooit.

17. Melanina

Melanina VIP lid

May 20, 2008
    9,070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    ik vind lang haar mooi bij elke leeftijd
    Wij hadden vroeger een buurvrouw en die was al op leeftijd en had mooi lang grijs haar.
    Wel ben ik meer van een staart of knot maar dat is mijn stijl ik ben niet zo van het slungelige lange haar stijl.
    Maar wie zijn wij om te bepalen wat JIJ wilt.
    Als JIJ je haar lang wilt houden moet je dat vooral doen.
    JIj moet je gelukkig en mooi voelen en niet iets voor een ander doen....

18. wendelaa

wendelaa VIP lid

Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant
    Als jij je prettig voelt met lang haar, lekker zo laten.
    Waarom ergens een leeftijd aan hangen? Wie bepaalt nu eigenlijk wat nog wel of niet kan?

Ik ben 32 en tot afgelopen september hing mijn haar halverwege mijn rug. Heb het toen af laten knippen net boven mijn schouder. Dit omdat ik haar wilde doneren. Maar sindsdien laat ik het gewoon weer groeien en hoop ik over 2 jaar weer een flinke lengte te hebben ;)

19. Cosy

Cosy Fanatiek lid

Aug 16, 2012
    3,398
    2
    38
    Noordbrabant
    Vind lang grijs haar (als het nog een mooie bos is) heel stoer staan :)
    Mijn collega is achter in de dertig en heeft ook lang donker haar. Bij haar staat het heel jeugdig en ze krijgt bij mijn weten amper commentaar;)

20. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik denk dat lang/kort haar niet leeftijdsgebonden is en dus altijd kan.

Wel vind ik dat er veel vrouwen rondlopen die erg lang onverzorgd haar hebben waardoor ik denk dat ze het beter kunnen afknippen om zo een verzorgdere uitstraling te krijgen in het algemeen.

Mijn moeder heeft altijd lang haar gehad tot ze kanker kreeg, alles kort en nu heeft ze weer lang haar :).
    Mijn haar wordt nooit langer dan mijn schouders...helaas!

Share This Page