hallo, even een vraag, mijn dochtertje is nu 5 weken uod, en slaapt gewoon niet overdag, echt ze is vanaf 8u s morgens wakker, tot s avonds laat, af en toe valt ze in slaap maar dit is voor 10 minuten, dan schrikt ze weer wakker, alles heb ik al geprobeerd, inbakeren, rust regelmaat, bezoek gebracht bij de osteopaat, nu 2x gedaan,maar merk nog niet veel verandering, tijdens de behandelingen krijst ze het uit!!! dat is zo zielig, ze trekt helemaal paars weg...bij de huisarts geweest, andere voeding, OMneo voor spugende babies,. het is niet zo dat ze alleen wakker is, maar ze huilt ook veel daarbij. dit is toch niet normaal?? zelf word ik langzamerhand stapelgek!! heeft iemand nog wat tips voor mij???hoe ik mijn meisje wat rustiger kan krijgen?
En als je haar in een draagdoek lekker dicht tegen je aan houd, kan je meisje lekker ontspannen liggen/slapen en heb jij toch je handen vrij! Het lijkt me haast of je meisje pijn moet hebben, reflux? Misschien via de huisarts een doorverwijzing naar de kinderarts als je het echt niet vertrouwd.. Maar je kindje is nog maar 5 weken en nog heel klein.. Lekker dicht bij je houden.. Slaapt ze s'nachts wel goed?
Ik dacht ook aan reflux. Ons meisje huilde ook heel veel en sliep niet overdag. Ze heeft reflux en krijgt daar Losec voor. We zijn ook nog bij een osteopaat geweest (was jij ook al las ik) en nu hebben we ons 'oude' meisje weer terug zoals ze de eerste weken was. Bij haar begon het ook rond de 5/6 weken. Veel bij je dragen als ze daar rustig van wordt. Veel sterkte ermee..ik weet helaas hoe het is.
ja reflux heb ik ook al aangekaard bij de HA, maar hij zei dat eigenlijk elke baby dit heeft, en dat je rustig aan moet voeden, rechtop houden, veel laten boeren tussendoor etc. verder is er voor haar nog niks aan te doen, mocht dit het zijn, medicijnen daar is ze te klein voor. iom de kinderartsen uit onze regio doen zze nog niks tegen reflux op deze leeftijd. een draagzak heb ik wel, maar hier hangt ze zo in, is slecht voor haar ruggetje en nekje. s nachts slaapt ze redelijk, dat gelukkig wel. chantalk na hoeveel bezoekjes aan de osteopaat ging het bij jullie beter? en was ze ook zo hysterisch tijdens de behandelingen?
Bij mijn ukkie kwamen de problemen pas bij een maand of 3. In die moeilijke periode hielp bij mijn ukkie drinken: in geval van nood viel ze meestal wel in slaap aan de borst. En in slaap schommelen in de maxi-cosy, of in de wandelwagen. En op de creche legden ze haar in een schommelwieg, dan was ze ook zo vertrokken. Dat is een soort baby-hangmat aan een veer. Ik heb in die periode overwogen er zelf een aan te schaffen, maar gaandeweg groeide ze er gelukkig weer overheen. Verder zeg je dat ze kort slaapt en weer wakker schrikt. Wat gebeurt er als je haar dan in bed laat liggen / een speentje geeft? Na 10 min komen ze in een andere, diepere slaapfase, blijkbaar lukt haar dat niet. Ik weet niet wat dat betekent. Kan ze goed door haar neus ademen? Want op die leeftijd kunnen ze in hun slaap volgens mijn nog niet door hun mond ademen. Het lijkt me inderdaad goed om eerst lichamelijke oorzaken uit te sluiten, want zo jong zo weinig slaap is inderdaad niet normaal. Oh, en de term reflux leerde ik pas van deze website, achteraf had mijn ukkie dat ook, maar mijn huisarts noemde dat gewoon spugen wat de meeste baby's op die leeftijd doen omdat hun maagklepje nog niet goed ontwikkeld is.
@Marr: klopt wel dat de meeste baby's spugen, maar dat is normaal als het om de hoeveelheid van een mondje vol gaat. Grote golven of met kracht weer omhoog komen, (of voortdurend je kleintje van alles terug horen slikken, met daarbij eventueel veel verslikken) is niet normaal, maar wel zo vervelend dat je kleintje erg last kan hebben van het meekomende zuur: dat doet zeer en dus is het huilen. Als dat ligt aan een klemzittende zenuw, kan de osteopaat daar het meeste aan doen. Ik weet niet hoe je je osteopaat hebt gevonden en of hij/zij geregistreerd is, maar dat kun je vinden op www.ostoepathie.nl Osteopathie is geen beschermd beroep, dus misschien ook eens nagaan bij je osteopaat welke opleidingen hij/zij gedaan heeft. Daarbij is het wel normaal dat het even kan duren voor er resultaat is. Als werveltjes namelijk erg uit balans zijn, staan ze niet in 1 keer weer goed en in de tussentijd zullen de klachten dan ook niet 1-2-3 verdwijnen. Mijn osteopaat zei wel dat een behandeling bij een baby gemiddeld genomen 4-6 keer mag duren. Bij ernstige klachten wel nog iets vaker, maar boven de 10 keer zou niet hoeven voorkomen en je osteopaat kan als het goed is je daarvan wel een indicatie geven. Bij mij kon ze vrij goed aangeven wat de effecten van de behandeling zouden zijn en dat klopte steeds behoorlijk goed! De pijn en het krijsen tijdens de behandeling zijn overigens wel normaal. 't Is niet leuk, (ik had na elke behandeling zelf hoofdpijn van de stress gewoon ), maar als je een goede osteopaat hebt, levert het echt resultaat op. Overigens: als je osteopaat niets met de klachten kan, hoort ie dat ook aan te geven, die van mij is daar erg duidelijk over en zoekt zelf actief samenwerking met huisartsen.... Je schrijft dat je al een heleboel geprobeerd hebt, maar ik vroeg me nog even af voor hoe lang je dat telkens geprobeerd hebt. Soms moet je even langere tijd iets doen voor het 'werkt' namelijk. En, nog even een tip: als je kindje echt last heeft van kiss, kan het ontzettend overgevoelig zijn voor prikkels: probeer die dus zoveel mogelijk te reduceren en besef je dat alles wat voor jou normaal is, voor je kleintje 100.000 prikkels zijn. Dus maar ff niet op schoot bij anderen, zo veel mogelijk thuis blijven, geen tv en radio aan, andere kindjes een beetje rustig en uit de buurt houden, kamertje donker maken, enz.
Hoi allemaal, Ook hier is het slapen een drama bij mijn zoontje van 10 weken. Hij zal nooit 3 uur achter elkaar doorslapen. Meestal wordt thijs na een half uur al weer huilend wakker. Ik krijg m dan wel vaak weer zoet met een speen maar dit herhaalt zich nog wel een paar keer. heel frustrerend allemaal. Thijs slaapt ook moeizaam in overdag. voordat hij ECHT slaapt zijn we weer 15 minuten verder. Verder is hij ontzettend schrikkerig. morgen heb ik eerste afspraak staan bij een osteopaat,want ik denk dat hij echt wat over gehouden heeft aan de bevalling. Hij is namelijk met de vacuum geboren en hebben flink aan hem moeten trekken voordat hij eruit kwam. Hij was bijna 9 pond. Ik hoop zo dat het baat gaat hebben want ik ben ondertussen ten einde raad.....
bedankt voor jullie reacties. een speentje wil ze niet, dit heb ik al vanaf het begin geprobeerd bij haar, ze gaat er van kokhalzen en dan heb ik de kleinste die er is. mijn osteopaat is aangesloten bij een vereniging, werkt ook samen met de huisartsen, is dus wel te vertrouwen, en hij zegt ook eerlijk als er niks meer te behandelen is bij haar. hij heeft wat knelpunten gevonden, en deze behandelt hij ook, maar ik zie helemaal nog geen verbetering. het inbakeren doe ik nu een week lang, de eerste dagen ging het super, ze sliep zomaar 3 uur achter elkaar, het hele paasweekend heb ik haar bijna niet zien huilen, dus we dachten echt dit gaat de goede kant op, tot gister toen begon het weer van voor af aan, en vandaag is niet veel beter. kan je ook reflux hebben zonder te spugen? wel merk ik dat ze veel opboert, maar dit doet ze pas sinds een paar dagen. gister heb ik haar wat meer voeding gegeven, ze bleef happen, ze dronk alles op 130cc, en meteen daarna kwam zeker de helft er weer uit..... ik geef haar 5 x per dag voeding, 110ml per keer, dit is toch voldoende? of zou dit te weinig zijn? wat ik erg vervelend vind is dat je bij de huisarts gewoon weg gestuurd wordt, ze huilt toch niet voor niks denk ik dan? we zijn nu al 5 weken aan t klooien. telkens werd er gezegd de 1e 6 weken huilen ze het meest, hier hield ik me maar aan vast, maar zoals het er nu uitziet blijft het nog wel even doorgaan.... aan de ene kant vind ik het jammer dat deze tijd zo snel voorbij is gegaan, maar aan de andere kant kan het mij niet snel genoeg gaan, erg he? en dit vind ik nog het meest erge er aan, dat ik zo weinig heb kunnen genieten van mn meissie....
Hoi Marr, Wij hebben ongeveer hetzelfde met Noëlle meegemaakt. Zij sliep ook nauwelijks overdag en 's avonds en huilde daarnaast ook veel, maar uiteindelijk sliep ze 's nachts dan juist wel, omdat ze dan natuurlijk doodop was van zoveel wakker zijn. Verder spuugde ze ook, wat bij ons redelijk goed op te lossen was met het indikken van de voeding, maar inbakeren hielp bij ons ook maar tijdelijk voor het inslapen, maar doorslapen deed ze er niet mee. Wij konden haar alleen maar sussen door met haar rond te lopen en haar ondertussen haar speentje te geven, zodat ze insliep bij ons op de arm. (Een gewone dental speen wilde Noëlle ook niet, maar zo'n platte van difrax uiteindelijk wel, soms moet je ook even zoeken naar de juiste speen) Van iedereen krijg je dan te horen dat je eerst die eerste 3 maanden maar eens gehad moet hebben en daarna wordt het allemaal wel gemakkelijker en wordt het wel beter. Nou, ik kan je wel vertellen vanaf dat ze 3 maanden oud was, werd het eigenlijk alleen maar slechter. Wij zijn dus ook met haar naar de osteopaat gegaan en daar bleek dat ze toch haar nekje vast had zitten. Door de behandelingen ging ze aanvankelijk wel wat beter slapen, maar na 2 behandelingen kregen wij toch de indruk dat dat niet het enigste was wat er met haar aan de hand was. Na wat zoeken op internet ontdekte ik dat ze ook wel wat symptomen van een koemelkallergie had (o.a. een stinkende ontlasting met groene stukjes erin en dus die onrust van haar, waardoor ze niet goed sliep) en we zijn dus overgestapt op hypo-allergene voeding bij koemelkallergie. En dat had uiteindelijk een beter resultaat, want daardoor stopte het vele jengelen en huilen en was ze een stuk tevredener. Ik wil hiermee niet zeggen, dat jouw dochtertje dit ook zal hebben, maar wellicht kun je wat zoeken op internet en kijken of je dingen herkent bij je dochtertje. Frieda BTW: In mijn topics 'Ervaringen 1ste behandeling osteopaat' en 'Koemelkallergie. Wanneer ontdekt?' kun je meer over ons verhaal met Noëlle lezen.
hoi frieda, toevalliug zit ik net jou verhaal te lezen! wat vervelend is het he? voor haar, maar ook voor ons....koemelkallergie ja daar had de HA het ook over, maar toen ze gestopt was met spugen heeft hij het daar niet meer over gehad. ik ga zo even neuzen op het internet, ik ben inmiddels ook half dokter geworden haha. nu ligt ze net te slapen, maar om het kwartier hoor ik haar, echt rust krijgt ze dus niet, ook ga ik dan bij haar kijken, niet eruit halen, gewoon even wat aandacht geven. hier zijn de 1e 6 wken bijna voorbij, maar zie ook zelf nog geen verbetering, helaas. kan ik zomaar overstappen op voeding denk je? want het CB heb ik ook weinig aan, die zeggen alles wat ik zelf ook al bedacht heb. ik kijk het nog even aan een paar dagen, en ga eens surfen op internet naar de verschijnselen van koemalkallergie, en wie weet is dat het probleem, ik hoop het! hoe gaat het dan nu met jullie dochtertje? zo te lezen goed he? fijn voor jullie!! groetjes
Marr.. Krijgt je meisje 5x perdag 110 cc? Ik heb zelf tot 3maanden bv gegeven maar ik dacht dat kindjes minimaal zo rond ze 700cc voeding moesten zitten?? Kan het ook mis hebben hoor. Ik zou toch langs de huisarts gaan en evt een andere huisarts voor een second opinion.. Alle kindjes spugen wel eens maar dit klinkt niet goed hoor. Anders eens proberen om de voeding in te dikken met johannes brood pitmeel, dit met een papspeen geven.
@marr: de hoeveelheid voeding kun je uitrekenen door het gewicht te vermenigvuldigen met 150 en dat te delen door het aantal voedingen. Dus, stel je kindje is 9 pond, dan doe je 4,5 (kilo) X 150=675. Dat deel je door het aantal voedingen en dan weet je hoeveel er in een fles moet. Verdikken met johannesbroodpitmeel helpt bij de een wel, bij de ander niet, je zou het dus eens kunnen proberen... Raar trouwens dat je huisarts je gewoon weer wegstuurt. Brullen en krijsen de eerste weken is niet normaal hoor, gewoon huilen idd wel: is de enige manier die ze hebben om (met geluid dan) te communiceren. Je kunt gwoon op eigen initiatief overstappen op andere voeding. Wat ik je wel aan zou raden: doe 1 ding tegelijk, anders weet je straks niet wat geholpen heeft... Wat betreft de osteopaat: dan zal het gewoon even wat langer duren bij jullie, voordat je resultaat hebt.
Het enige wat ik over een speentje kan zeggen, ons meisje wil alleen avent spenen de rest moet ze ook van kokhalzen dus wellicht is een andere speen het proberen waard. Verder heb ik geen ervaringen met een slechte slaper, maar hoop voor je dat het snel beter wordt, want dit is waarschijnlijk enorm slopend..... Liefs
ze is 4 kilo, dus de voeding moet genoeg zijn. al met al is het zeer slopend idd, en we moeten het positief bekijken anders worden we gek. bedankt iig voor al jullie meedenken en reacties!