wel of niet naar disneyland

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by chantal02, Nov 25, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. chantal02

chantal02 Bekend lid

Sep 19, 2011
    635
    9
    18
    hoi dames

Wij hebben aankomend weekend een weekend weg gepland naar disneyland. nu komt er gisteren het nieuws dat er een aanslag is verijdeld. ik vind dat soort dingen sowieso al eng en nu dus helemaal.

manlief vindt dat we wel gewoon moeten gaan. enerzijds vind ik dit ook anders laat ik me bang maken en dat willen ze graag. aan de andere kant heb ik een kind en ben ik zwanger. ik zou mezelf nooit vergeven als er toch iets gebeurd.

wat zouden jullie doen?

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,258
    6,155
    113
    Je hebt een grotere kans dat je onderweg iets overkomt dan bij een aanslag daar, dus tja, ik zou gewoon gaan.

3. tuc

tuc Niet meer actief

Eens met eppo...je leven ligt anders stil als je hieraan toegeeft.

4. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

Mar 26, 2015
    11,887
    5,145
    113
    Ik zou gewoon gaan. Als je zo gaat denken, kom je straks je huis niet meer uit. Er kan ieder moment overal iets gebeuren. Denk bijvoorbeeld ook aan een auto ongeluk etc.

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Juist door betere beveiliging kunnen ze zo'n aanslag voorkomen.

Als je je door zoiets tegen laat houden kun je niets meer. Niet met de trein, niet met het vliegtuig, niet naar een event, etc.
    De kans dat je een aanslag meemaakt is, gelukkig, nog steeds erg klein. De kans dat je in de auto iets overkomt is vele malen groter.

Dus ja, ik zou gewoon gaan.

6. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Gaan! En lekker genieten!

7. bozoe

bozoe VIP lid

Jul 9, 2014
    5,482
    5,840
    113
    Ik zou juist nu naar zo'n plek gaan als Disneyland of ergens anders waar ze een aanslag hebben verijdeld. Ik denk dat de beveiliging nu nergens beter is als daar:).

8. Anna009

Anna009 VIP lid

May 30, 2008
    9,889
    5,195
    113
    Home
    gewoon gaan

9. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Eens met alle voorgaande opmerkingen. De kans dat je bij een aanslag om het leven komt is nog altijd verwaarloosbaar klein. De kans dat je uitglijdt in de badkamer en daar overlijdt is groter.

10. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    3,675
    80
    48
    Mars
    Ook eens met bovenstaande!

Lekker gaan en genieten! En de kans dat er iets gebeurd is klein , je hebt meer kans op een ongeluk in de auto of thuis! En bij alle ongelukken vergeef je het jezelf niet.

En als ze net een aanslag verijdeld hebben, is het helemaal het moment! Dan zal de beveilig extra scherp zijn!

Veel plezier!!

11. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

Jan 16, 2011
    3,569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Gewoon gana natuurlijk

12. chantal02

chantal02 Bekend lid

Sep 19, 2011
    635
    9
    18
    dankjewel voor alle reacties!

het gaat me ook niet echt om de kans maar meer met welk gevoel loop je daar dan rond.

ik mag ook wel verplaatsen als ik wil maar denk niet dat het daar anders van wordt

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Ik zou niet gaan!!! Maar alleen omdat ik Disneyland niks vind. ;)

Nee joh, zonder gekheid: Gewoon gaan.

14. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    tuurlijk gewoon heengaan. qua veiligheids gevoel zit het daar echt wel goed. de beveiliging is daar al tijden extreem hoog.
    je komt niet zomaar een hotel in. overal loopt bewaking met honden. millitairen rondom het park. in het park lopen ook beveiligers met wederom honden. je moet voor je binnengaat eerst door beveiliging . je tas word gescant je jas moet los je gaat door detectiepoortjes.

zou me door zoiets niet laten leiden. wij voelen ons er altijd op en top veilig.

15. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

Jul 3, 2013
    1,338
    302
    83
    Inderdaad gaan. Disneyland zal altijd een risico zijn qua aanslagen, ook al zijn er nu mensen gepakt.
    Wij zijn afgelopen week in Disney geweest en hebben er natuurlijk ook bij stilgestaan (het was een jaar sinds.....). Maar net wat de rest zegt, als je overal bij stil staat kun je nergens meer heen.
    Qua veiligheidsgevoel vond ik het overigens goed bij Disney. Je moet door beveiligingsscans als je het park in gaat, er lopen groepjes (4 personen) militaren (inclusief wapens) rond bij de ingang van het park en er lopen beveiligers met speurhonden. Ik heb me daar totaal niet onveilig gevoeld, maar tuurlijk speelt het wel door je hoofd, wat als.... maar ik vind ook dat je 'gewoon' door moet gaan met leven.
    Wat wij wel hebben gedaan is gewoon altijd telefoons mee, zodat je bereikbaar bent (normaal laat ik ze op vakantie wel eens in het appartement liggen) en een plek afspreken waar we proberen naar toe te komen mocht er iets gebeuren terwijl we niet bij elkaar zijn (bv bij het betreden van attracties).
    Voor de rest gewoon (proberen te) genieten! Het gevoel van veiligheid vind ik echt wel groot door alle maatregelen die ze hebben genomen, maar ja helaas doe je niets aan het feit dat er overal malloten kunnen zijn....

16. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    2,035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Wij zijn vorig jaar 1 week na de aanslagen in parijs geweest en er was niets aan de hand. Ik zou dus gewoon gaan.

Share This Page