Hele dag honger

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Frummels, 16 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Ik heb al mijn hele zwangerschap continu trek en het gaat helaas ook niet over nu ik verder ben. Ik word meestal niet meer misselijk als ik niet eet, maar krijg er wel echt een naar gevoel van.Het begint vaak al 15 min nadat ik wat gegeten heb.
    Ik ben nu 19 weken en ruim 6 kilo aangekomen. Ik ben nu tevreden over hoe ik eruit zie, was heel slank voor deze zwangerschap, maar ben bang dat ik doorschiet en straks mega veel ben aangenomen aan het eind.en vraag me af of ik dit wel nodig heb (zo voelt het wel) omdat je als zwangere niet meer hoeft te eten dan normaal.
    Voor mijn zwangerschap at ik super verantwoord, omdat ik hoopte dat ik dmv mijn voeding (geen gist, weinig gluten en suiker) geen miskramen meer zou krijgen, dus ik snap wel dat mijn lichaam nu meer opslaat, omdat het al dat eten niet gewend is.

    Waar ik vooral moeite mee heb is dat ik ook veel trek heb in slechte dingen. Ik probeer dat te beperken en gezonde dingen te eten als gekookt ei, fruit, cracker smeerkaas, bouillon, handje noten, maar regelmatig gaan er ook chippies, chocolade en ijsjes doorheen.

    Wie herkent dit en hoe gaan jullie hiermee om?
     
  2. Evi88

    Evi88 Niet meer actief

    Ik herken het ook heel erg. Ik heb hulp gezocht bij een diëtiste om zo toch te proberen een gezond eetpatroon aan te houden. Sommige dagen vind ik het nog steeds lastig, maar het heeft me wel houvast gegeven. Ook ik ben al ruim 6 kilo aangekomen, maar helaas begon ik al wat zwaarder dan ik wilde aan de zwangerschap. Die 6 kilo waren bij mij dus niet 'nodig'.

    Je geeft aan dat je slank was voor je zwanger raakte. Dan is 6 kilo met 19 weken toch helemaal niet verkeerd? Ik kan me voorstellen dat je lichaam het ook nodig heeft om sterk genoeg te zijn voor de bevalling en de baby te voeden.
     
  3. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Geen ongezonde dingen in huis halen ;)
    Zorg voor veel rauwkost en fruit in huis :)

    Ik heb helemaal geen extra honger of cravings :rolleyes: Ik ben nu iets van 8-9 kilo aangekomen.
     
    MLady en Frummels vinden dit leuk.
  4. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Oh ja, heel herkenbaar. Hier ook de hele dag honger. Het is wel logisch, je lichaam is nu in 'anabole staat', gaat waarschijnlijk tweede helft wel beter. Je lichaam wil vooral je glucose-gehalte op peil houden, dus vraagt om koolhydraten. Het lastige is dat je dan juist sneller honger hebt weer. Bij mij helpt het om dingen als olijven te eten, die houden mijn bloedsuikerspiegel enigzins constant
     
  5. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Herkenbaar. Kan blijven eten, echt na een gewone maaltijd zou ik er nog een op kunnen. Die rem hou ik er voor mezelf wel op en dat lukt aardig, maar af en toe kan ik een ijsje/koekje etc. niet weerstaan hoor. En ik denk dat dat ook niet erg is zolang je het met mate doet. :)

    Probeer zo veel mogelijk kleine calorie-arme dingetjes te eten (stukje komkommer, rijstwafel) zodat je gewoon ieder half uur / uur iets te eten hebt, maar aan het einde van de dag geen 3000 kcal naar binnen hebt gewerkt :thumup:

    p.s. Nog steeds zooooooo blij iedere keer als ik je banner zie :D
     
  6. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Hoewel "voor twee eten" een fabeltje is, heeft het zwangere lichaam wel degelijk 100 tot 300 calorieën meer nodig dan in niet-zwangere toestand.

    Ik merk dat als ik te lang niet eet, dat ik juist trek krijg in ongezonde dingen. Ook ben ik dol op zoete dingen, net als tijdens mijn eerste zwangerschap. In niet-zwangere toestand had ik dat helemaal niet zo.

    De truc is om het voor te zijn. En je hoeft hierbij helemaal niet te denken in de trant van volledige maaltijden. Een handje noten, een avocado met wat zout, peper en balsamico-azijn, een stuk fruit, een boterham met kaas en komkommer... Als ik de honger stil dokr regelmatig eetmomentjes in te lassen, ga ik minder snel snaaien.

    Ik denk helemaal niet dat je gewichtstoename problematisch is! Komt goed!
     
    Frummels vindt dit leuk.
  7. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Dank je wel voor je reactie Evi. Wat dapper dat je hulp hebt gezocht.
    Het is ook niet verkeerd, maar als je dan die gemiddeldes ziet dan is dan ongeveer de helft van wat er nu bij mij bijzit en omdat ik ook heel goed weet waardoor ik zo snel stijg qua gewicht (omdat ik veel meer en ook slechte dingen eet) ben ik dan bang dat ik uiteindelijk 30 kilo zwaarder ben ofzo in de zomer. Maar ik begreep in middels van andere vrouwen die ook in september zijn uittgerekend dat er bij een aantal van hen ook al 6 kilo of meer bijzit, dus dat stelt mij wel gerust :)
     
  8. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Thanks voor de uitleg marb, die olijven ga ik zeker eens proberen.

    en waaaaaaauw! Wat super goed dat je eindelijk zwanger bent, gefeliciteerd! (L)
     
    marb vindt dit leuk.
  9. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Hhaha ja het gaat bij mij precies zoals jij zegt. Na het eten houd ik honger. Dan rem ik mezelf ook al neem ik nu wel vaak een toetje :) En ik probeer er inderdaad op te letten en mezelf af en toe te bedwingen maar er zitten van die dagen tussen dat dat echt hopeloos is...

    Ik word blij van je PS! Dank je wel, ik ook!!
     
    Rosje83 vindt dit leuk.
  10. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik had ook zo'n honger...heb er gewoon aan toe gegeven. Tot 24wk 10 kilo gegroeid. Daarna geen gram meer aangekomen.

    Ben nu 16 kilo lichter dan voor de zwangerschap.
     
  11. Evi88

    Evi88 Niet meer actief

    Dit zijn de verhalen die we willen horen! Way to go :D:D!
     
    Frummels vindt dit leuk.
  12. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Wat een onwijs lief berichtje! Ik heb hetzelfde bij jou ;)
     
    Frummels vindt dit leuk.
  13. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Toetje niet gelijk na avondeten, je kan beter even wachten. En dan lekker magere kwark met (wal)noten en fruit.
     
    Frummels vindt dit leuk.
  14. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Haha bij mij gaat er iedere avond een bakje vla doorheen hoor. Maar zoals @aicirtap zegt, wel pas twee uurtje na mijn avondeten om gewoon dan wel iets te eten en niet nog iets extra's te moeten nemen dan.

    Ik zat met 20 weken al op +9 kg en nu 12 weken later op +14 kg dus jouw cijfers zijn echt niet heel schrikbarend en een grote voorspelling dat je naar de +30 kg gaat hoor :D Ik ben wel teveel aangekomen weet ik, maar qua benen enzo valt het nog redelijk mee, dus dat gaat helemaal goed komen :rolleyes:
     
  15. LVtje

    LVtje Fanatiek lid

    20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Ik ben altijd al een goede eter geweest.

    Deze zwangerschap is dat helemaal extreem. Kan de heeeeeeele dag door eten. Ben echt een bodemloze put haha.
    Nu zorg ik dat ik ook gewoon normaal gezond eet, maar snaai er nog steeds vrolijk op los.
    Gelukkig heb ik de mazzel dat ik veel kan eten zonder echt aan te komen. Normaal al, en nu gelukkig nog steeds.
    Zit nu op nog geen 9kg met ruim 37 weken. Dus dat is heel netjes.

    Probeer er wel op te letten dat ik ook wat gezonde snaaidingen in huis heb. Dan is het tenminste nog een beetje een mix haha
     
    MLady vindt dit leuk.
  16. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Wow panter wat bijzonder! En zoveel lichter dat lees je niet vaak.
     
  17. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Ik voel me nu gelulkig niet meer de uitzondering :)

    Ik had een paar zwangerschapsbroeken gekregen van een vriendin die ik toen ik ze paste nog niet aan kon en ik had gedacht ze aan het einde dan te passen. Deed ik ze vandaag aan....paste ze gewoon, hahaha...ik heb al flinke dijbenen en billen (zeker voor mijn postuur) en ik weet nu waar een gedeelte van die kilo’s gebleven zijn...gelukkig kan er wel om lachen.
     
  18. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw

    Waaaauw veel eten en bijna niets aankomen! Ongelooflijk. Ik had dat vroeger ook (ik was een spriet), maar helaas ben ik die kwaliteit verloren.
     
    kleinepien vindt dit leuk.
  19. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Dito:oops:
     
  20. Cynnth

    Cynnth Lid

    7 nov 2017
    96
    46
    18
    Vrouw
    Herkenbaar...van gezond eten wordt ik zelfs het meest misselijk! Patat, koek, pizza, kapsalons gaan er hier allemaal vrolijk in maar in de avond een prak met groenten bluhhh! Voel me regelmatig schuldig naar mijn kleintje.... fruit en salade gaat goed dus probeer ik dat maar meer te eten...
     

Deel Deze Pagina