Kriebels tegenhouden of ervoor gaan?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sniekie, 4 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sniekie

Sniekie Bekend lid

1 aug 2012
    832
    412
    63
    Hey!

Misschien een beetje apart verhaal, maar wil het toch met jullie delen. Misschien kunnen jullie met mij meedenken!

Mijn vriend en ik hebben 2 kinderen en willen samen graag nog een derde. Onze twee kleintjes zijn beide in drukke maanden jarig. We zitten al een paar weken te twijfelen wanneer we zullen starten voor een derde. Ik ben in oktober gestopt met de pil, dit vanwege blijvende tussentijdse bloedingen. De huisarts vond dat ik m'n lijf even rust moest geven. Er was een mogelijkheid dat ik zwanger was en daardoor begon t bij beide extra te kriebelen...uiteindelijk toch ongesteld geworden. Als ik nu zwanger zou worden zou ik in sept uitgerekend zijn, dan is 1 van onze kids ook jarig en hebben we ook nog een andere verjaardag. Niet echt een ramp natuurlijk, maar het lijkt ons ook leuk om een kindje in t voorjaar of in de zomer te krijgen.. Mocht dit ons gegund zijn natuurlijk!! December hebben we ook veel verjaardagen dus willen we sowieso proberen over te slaan, want zou ook voor t kindje later niet prettig zijn lijkt ons.

Maar goed, we twijfelen dus... Of een maand of 7-8 weer aan de pil en dan weer stoppen. Ik zal dan wel weer lichamelijke klachten van de pil krijgen en geestelijk hebben ze ook invloed op mij... Of deze maand nog proberen en anders aan de pil beginnen... Of wat anders...

Klinkt misschien een beetje raar, maar in principe hebben we natuurlijk geen haast...

Bedankt voor het meedenken! Groetjes sniekie

2. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Ik zou sowieso niet aan de pil gaan, omdat je dan de kans hebt dat je moet ontpillen en dan kan er wel weer wat tijd overheen gaan.
    En of je moet wachten, dat zul je toch echt samen met je partner moeten beslissen.

3. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Dat is een keus die je echt zelf zal moeten maken.
    Ik persoonlijk zou het geen reden vinden om te wachten.

Maar als jullie besluiten om te wachten zou ik gezien je geschiedenis condooms gaan gebruiken ipv de pil.

4. Sniekie

Sniekie Bekend lid

1 aug 2012
    832
    412
    63
    Ja ik snap dat we uiteindelijk zelf moeten beslissen:). Soms helpt het gewoon om ideeën van anderen te horen die van buitenaf kijken:). Misschien toch nog maar eens over condooms hebben dan.. Wil m'n vriend liever niet, maar als t niet anders kan;).

Als ik bijv 6mnd met de pil doorga dan zal ontpillen misschien wel meevallen toch? Moet wel zeggen dat ik sinds t stoppen met de pil wel elke keer onregelmatige cyclussen had toen we voor de kids gingen.. Maar toen gebruikte ik m al 5 jaar...

5. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Sommige mensen moeten wel een jaar ontpillen voordat ze weer een normale cyclus hebben. Dus ik zou er niet aan beginnen en een condoom gebruiken.

6. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Ik zou gewoon er gelijk voor gaan, maar dat komt misschien omdat wij niet makkelijk zwanger raken. Als je 100% weet dat je gelijk zwanger raakt dan zou je kunnen wachten, maar persoonlijk zou ik ervoor gaan.
    Succes!

7. lovekisses

lovekisses Bekend lid

24 okt 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou er zowiezo voor gaan.. Je weet natuurlijk niet hoe lang het duurt voordat je weer zwanger bent. Mocht je willen wachten zou ik anders gebruik gaan maken van de vrouwencondoom?

of het over laten aan de natuur.. Seks hebben met je partner wanneer jullie er zin in hebben en als je dan een keer zwanger raakt, dan had het zo moeten zijn :)

8. Sniekie

Sniekie Bekend lid

1 aug 2012
    832
    412
    63
    Bedankt voor jullie reacties!

@pepe:

Het geeft geen garantie natuurlijk, maar van beide kids ben ik snel zwanger geraakt...

@love kisses:

We doen het vrij regelmatig, dus de kans is dan denk ik best groot dat t snel raak is... Maar zeker weet je t natuurlijk nooit:)

9. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Tsja,ik kan niet echt advies geven.
    Als jullie liever geen kindje verwachten in een "drukke" periode zou ik wachten tot april-mei.
    Mocht het dan snel lukken ben je rond februari uitgeteld...bijvoorbeeld!
    Ikzelf vond het geen reden om te wachten.
    Wilde graag een zomer kindje en die zouden we ook verwachten..helaas werd dat een mk en kon het me niks meer schelen wanneer ik uitgeteld zou zijn.
    Raakte gelukkig 1,5maand later weer zwanger en ben 15januari uitgeteld.
    Ook een drukke periode voor ons.
    *3nov ml jarig
    *9nov ik jarig
    *sinterklaas
    *14dec zoonlief jarig
    *kerstmis
    En dan mogen we aftellen tot we onze dame kunnen verwachten:D

10. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ik zou echt het niet in me hoofd ophalen om de verjaardagenkalender erbij te pakken om te kijken wanneer ik zwanger zou willen worden.
    Het is een wonder dat maar eventjes moet lukken...
    Dus ik zou zeggen als je het echt wil ; ervoor gaan.
    Maar als je het uit wil stellen om een verjaardag...zou ik me eerst gaan afvragen of je het wel echt wil?

11. lovekisses

lovekisses Bekend lid

24 okt 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat het natuurlijk ook is.. je kan inderdaad wachten tot mei/april, zodat je in februari bevalt.. maar wat nou als je niet gelijk zwanger bent? ga je dan weer een jaar wachten? Het is maar de vraag of je zo snel zwanger bent..

12. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.260
    1.165
    113
    Ik begrijp je dilemma ;), heb dezelfde twijfels gehad.
    Het zal heel berekenend klinken, maar wij hebben ook echt naar de kalender gekeken wanneer 'het ons uit zou komen', omdat ik al 2 keer in ronde 1 zwanger was geweest en er dus echt wel rekening mee hielden dat het nog een keer snel zou kunnen gaan.

Ik bleek in jan onverwacht zwanger ondanks anticonceptie en dat heeft onze kriebels ook erg aangewakkerd. Was heel verdrietig dat het misging. Hoewel ik emotioneel er meteen voor wilde gaan, hebben wij toch 5 maanden met condoom gedaan om verschillende praktische redenen. Wij wilden bijvoorbeeld liever niet nog een 3e kindje in feb (omdat de andere 2 al binnen 4 dgn jarig zijn en dat een heel hectische periode is, wat voor onze autistische zoon al moeilijk genoeg is), of dat start van basisschool van onze dochter ongeveer zou samenvallen met geboorte.

En nu zijn we blij dat we dat gedaan hebben, want het was weer, voor de 3e keer dus, in ronde 1 raak...

Ik zou niet voor een dik half jaar aan de pil beginnen, zeker als je er ook nog last van hebt ook.

13. KleinWondertje

KleinWondertje Niet meer actief

Ik snap het ook wel. Wij hebben vanaf september echt belachelijk veel verjaardagen en dan gaat door t/m december. Het zijn super drukke, maar ook dure maanden en wij willen ook liever dan geen tweede kindje.
    Heb je geen haast, dan zou ik persoonlijk voorlopig even een condoom gebruiken en nog even wat maandjes wachten.

14. Sniekie

Sniekie Bekend lid

1 aug 2012
    832
    412
    63
    Haha of we t wel echt willen?? Ja we willen heel graag. We hebben 2 kindjes en hebben geen haast, dat is alles;). En ja het kan zo zijn dat het dan niet gelijk raak is en dan gaan we heus niet weer een jaar wachten. Maar voor nu zou t niet zo erg zijn even te wachten. Alleen de kriebels he hihi.

@kache
    Dank je voor je verhaal. Zo zitten wij dus ook. Vooral sept, okt en dec hebben wij erg drukke maanden. En dat niet alleen, er speelt nu veel om ons heen en ik zou het ook heel fijn vinden als ik wat meer rust heb als ik zwanger mag raken. Zou het fijn vinden als ik dit kan delen met de mensen die ik nu helaas even moet missen (lastig uitleggen hier ;) ). Dus dat speelt ook mee... Het is gewoon dubbel, aan de ene kant willen we heel graag, maar aan de andere kant is het misschien verstandiger even te wachten..

@de rest:
    Bedankt ook voor jullie reactie!

15. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    We zijn nu aan het proberen voor de 3e en zitten in ronde 5. Bij de vorige 2 was het volgens mij in ronde 2 en 3 raak, nu duurt het dus al langer.

Onze jongens zijn van 23 juni en 3 juli, dus zaten we een paar rondes ook te twijfelen moeten we er deze maand wel voor gaan, omdat ik dan rond 8 juli uitgerekend zou zijn. Maar we zijn toch doorgegaan. De reden was toch dat als eerste de kans elke maand klein is dat het lukt en als het wel zo mocht zijn dan komt het uiteindelijk ook wel goed. Daarbij dacht ik ook, stel nou dat dit de enige periode is dat het wel zou kunnen lukken en ik heb het niet geprobeerd (ok, die kans is niet groot maar zou dat wel zo blijven voelen).

En als je het een maand uitstelt en het kindje komt te vroeg zit je alsnog in die periode. Dus het was voor ons: we willen graag nog een kindje het maakt niet uit wanneer het komt, als we maar zo rijk mogen zijn om er nog eentje te krijgen!

16. Sniekie

Sniekie Bekend lid

1 aug 2012
    832
    412
    63
    Hai pinkpuma.

Snap wat je bedoelt. Misschien ben ik te optimistisch over t zwanger worden? Ik ben "pas" 26 jaar en ben van m'n twee kindjes snel zwanger geraakt. Maar goed, eigenlijk geeft dat geen garantie nee.. Toen gebruikte ik ovulatietesten en ik zit daar dus ook wel mee in m'n hoofd... Dat ik die altijd weer zou kunnen gebruiken.. Maar zoals je zegt, misschien loopt t nu wel anders en duurt t langer. Mochten we er nu wel voor gaan dan wil ik iig nog geen ovulatietesten gebruiken ;) gebruik jij die wel? Succes met zwanger worden, hopelijk mag t snel raak zijn

17. meis23

meis23 Bekend lid

19 jan 2010
    973
    136
    43
    Ik snap het wel hoor. Ookal begrijp ik voor anderen die moeilijker zwanger worden, dat het niet uitmaakt wanneer het kindje komt.

Ons zoontje is net voor kerst geboren. Drukke maand, vooral voor de kinderen. Sinterklaas is nog niet afgelopen, de kerstboom wordt opgetuigd, verjaardag en dan ook nog kerst. En aan de andere kant vind ik het ook wel een speciale periode, want hoe je het wendt of keert, het blijft een wonder.

Ik zeg wel heel eerlijk, wij willen ook graag snel voor een tweede kindje gaan. Of we gaan in januari proberen en hopen dat het direct is gelukt, of we slaan april en mei over en gaan we er daarna voor.

Bedoel het absoluut niet ondankbaar, want het kan ook nog wel een jaar duren. Maar als ik dan iets te 'kiezen' zou hebben,wil ik de maand december/januari overslaan.

Deel Deze Pagina