"Overdreven" aanpassingen?!

Discussion in 'Gezondheid' started by Sallie, Dec 17, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

tja dan moet er wel een visboer in de buurt zijn he;);) die van de markt hier haalt hem ook gewoon uit een vacuumverpakking. en om nu 25 km te gaan rijden

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Tjah, als je iets graag wilt moet je het er voor over hebben toch;)

3. cle23

cle23 Actief lid

Dec 10, 2008
    420
    0
    0
    Niet om te zeuren maar ik lees ook genoeg topics waarvan ik denk, mijn god. Wat denk je nou zelf?!
    Gewoon logisch nadenken, geen alcohol, drugs en sigaretten, rood vlees, rauwmelkse kazen en veel vitamen. Simpel toch?

4. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik vind ook dat het wel een beetje overdreven word. Zwanger zijn maakt de meeste mensen onzeker, denk ik. En er wordt tegenwoordig ook teveel over nagedacht.

Rauw vlees laat ik staan, net zoals de rauwe kazen (maar waar word dat in nl nou echt nog verkocht?) alcohol dronk ik toch al niet. Gourmetten, kan niet wachten, kan ik weer lekker doorgebakken biefstuk eten, haha. Op 1 of andere manier lust ik dat wel van de grill, maar een doorbakken biefstuk uit de pan, brrrr...

5. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

las nu net weer bij een site van het rivm ( moest daar iest anders opzoeken) dat je gefermenteerde worsten enzo zoals cervelaat en boerenmetworst ook weer beter kan laten staan. fuck a duck zeg. heb net een ons boerenmetworst gekocht

6. blondi

blondi Fanatiek lid

Sep 3, 2010
    3,796
    1
    0
    Brabant
    ik heb ook boerenmetworst gegeten en cervelaat en 2 uurtjes geleden een prachtig mooi hartje gezien!
    ik had ook al gehoord dat je geen gehaktballen mag rollen omdat dat rauwe vlees onder je nagels kan gaan zitten :)
    kom op.. je bent zwanger, niet ziek..

7. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ahh joh, dan heb je toch nog wat voor later op de avond, kun je wat onder je nagels vandaan plukken, haha.

8. xd24

xd24 VIP lid

Feb 27, 2010
    6,406
    0
    36
    Brabant!
    Ik weet pas sinds het topic van Plurkie dat ik geen vacuum verpakte gerookte zalm mag eten haha...
    Omdat ik verslaafd ben aan carpaccio (en deze netjes laat staan) ben ik overgegaan op de gerookte zalm.
    Tot ik het topic van Plurkie las haha, toen dacht ik oeps...
    Heb me 2 dagen schuldig gevoeld. Maar nu tja, dan maar slecht... Ik eet vacuum verpakte gerookte zalm;)

9. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Eet je dat nog nu je weet dat er voor je baby een gevaarlijke bacterie in kan zitten?

10. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

Nov 22, 2010
    1,115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat vraag ik me ook wel af eerlijk gezegd. Veel dingen worden overdreven daar ben ik het helemaal mee eens, maar vacuumverpakte gerookte zalm is nou net iets wat je echt beter niet kunt doen ;) Per ongeluk kan het een keer gebeuren, maar om dat nou moedwillig te gaan eten vind ik weer een ander uiterste.

11. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Ik ben ook erg nuchter wat dit betreft maar, er zijn toch een paar dingen die ik niet moedwillig zal eten, o.a. vacuumverpakte zalm. Natuurlijk zijn de risico's heel klein, maar mocht je het treffen dan is het dodelijk voor de ongeboren baby. Ik vraag mij of dat gerealiseerd wordt....

12. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Het ís niet dodelijk, het kán dodelijk zijn. Toch een verschil.
    (al ben ik het ermee eens dat je het niet moedwillig gaan zitten eten, net als filet americain oid)

13. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Alcohol niet mogen drinken onzin??

Google eens op FAS of klik eens op deze link: Foetaal Alcohol Syndrome Stichting Nederland of op negenmaandenalcoholvrij.nl

Ik ken genoeg kinderen met FAS (werk in de jeugdzorg) en snap mijn gods niet hoe er mensen zijn die alcohol kunnen drinken tijdens de zwangerschap. Er is echt een hele hoop onwetendheid over FAS en daarom ben ik even de spelbreker die ff komt zeiken en met linken komt aanzetten ;);)

14. xd24

xd24 VIP lid

Feb 27, 2010
    6,406
    0
    36
    Brabant!
    Ja weet je, ik had serieus nog nooit gehoord van de vacuum verpakte zalm.
    2 vriendinnen zijn zwanger en die wisten dat ook niet. En die hebben het ook gewoon gegeten.
    Er zijn zoveel dingen die slecht zijn... Ik weet niet, dan kan ik alles wel laten staan.
    Vroeger werd iedereen ook gewoon geboren en toen rookte en drinkte ze gewoon nog.
    Kan ook maar weinig vinden over de zalm.
    Rood vlees enz weet iedereen, maar de zalm.. Denk dat er maar weinig zijn die dat weten!

15. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

Apr 25, 2010
    2,998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    sorry maar er is echt heel veel info over te vinden. En ik zou zelf echt NOOIT risico willen lopen op een listeria besmetting..

16. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

Nov 22, 2010
    1,115
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ xd24, dat ben ik niet met je eens. Vacuum verpakte vis is juist iets waar veel over te vinden is, net als bijv. rood vlees. Volgens mij weet 99,9% van de zwangeren ook echt wel dat je dat niet moet eten. In de folder die ik heb gekregen van de vk staat vacuum verpakte zalm etc. duidelijk genoemd als 'verboden', 2 jr geleden toen ik zwanger was van mijn zoontje ook al. En ook op de site van het voedingscentrum staat duidelijk aangegeven dat je dat niet moet eten: Niet doen tijdens zwangerschap | Voedingscentrum, eerlijk over eten

17. xd24

xd24 VIP lid

Feb 27, 2010
    6,406
    0
    36
    Brabant!
    Ik eet het nou ook niet meer hoor, wees niet bang:)
    Maar ik voel me er niet schuldig over dat ik het 18 weken lang gegeten heb!
    En als er nu een toastje met zalm op tafel komt te staan sla ik die niet af.
    Zal deze alleen niet zelf maken...

Verder doe ik alles goed hoor dus wees niet bang:)
    Ik had er alleen serieus nooit over gehoord en heb het bij best veel zwangere en mensen die zwanger geweest zijn gevraagd er waren maar een paar die dit wisten.. Dusja...

18. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

Apr 25, 2010
    2,998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    dus je eet het gewoon nog?
    Terwijl de kans dus bestaat dat je kindje dood geboren wordt daardoor? Wat is er dan belangrijker?:(

Ik ga hier verder niet op door, want ik snap je keus echt niet en kan er ook geen respect voor opbrengen.

19. Laris

Laris Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    1,917
    2
    0
    Tja, ik lees het ook met enig ongeloof :(, dat je willens en wetens iets eet wat niet goed kan zijn. Blijft tuurlijk een kans, maar zelfs de kans zou ik niet willen hebben. Zo zie je maar, iedereen gaat er anders mee om. Maar ik blijf erbij, je moet met jezelf leven en als je vindt dat dat een goede keuze is en je prima voelt bij de eventuele gevolgen, lekker doen.

20. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Die voorverpakte zalm enzo was voor mij ook nieuw hoor. Ik heb het meerdere keren gegeten deze zwangerschap omdat ik gewoon echt niet wist dat het niet mocht.
    Dit stond niet bij de verboden producten tijdens mijn vorige zwangerschap, dat weet ik zeker, want ik was er erg oplettend in.

Hoe dan ook, nu ik het weet blijf ik er wel vanaf, want wil niet bewust risico's nemen.

Share This Page