Hai allemaal, Ik heb even een vraagje of iemand dat ook herkent. Dilano is 6 maand en hij is erg gehecht aan z'n speen en daar bedoel ik mee dat wanneer die aan het slapen is en in de gaten heeft dat zijn speen kwijt is dan schreeuwd ie moord er brand...... Hij komt namelijk wel zonder speen in slaap en met maar dan na 1:30 dan heeft ie in de gaten dat ie hem niet heeft en dan begint het. Hij heeft het meer en deels metz'n middag slaapje. En nu begint ie s'avonds soms ook al. Wat zouden jullie doen? Gewoon geven en hopen dat het over gaat of gewoon laten huilen. S'avonds is dat nog wel moeilijk want ik heb 2 oudere kinderen en die wil ik niet wakker laten worden. Milou
Hoi hoi, Nou ik zou hem zeker niet laten huilen. Hij is nog maar 6 maanden! Dat is zn enige troost die hij heeft, en die jij hem hebt aangeleerd. Waarom zou je dat nu weer wegtrekken terwijl hij nog een baby is? Als je baby daar behoefte aan heeft en daar lekker door slaapt zou ik hem zeker geven!
Ik herken je verhaal heel goed. Joris heeft al vanaf de geboorte de speen door te grote zuigbehoefte, enige manier was een speen toen om hem te laten slapen... Toen hij tegen de 6 maanden aan was moest ik er 's nachts standaard minstens 3 keer uit voor zijn speen te geven. Ik gaf gewoon zijn speentje en verliet dan snel zijn kamertje weer... Dit werkte perfect voor Joris. Van de een op de andere dag was het over, toen vond hij de speen zelf in zijn bedje Dus nog even geduld hebben en ik zou hem zeker niet laten huilen!
Hier moeten we er ook af en toe uit om de speen erin te stoppen. Soms ook helemaal niet. Maakt me niet zoveel uit. Succes
Hier liggen er nu 3 speentjes in bed, en ik moet et afkloppen *klop, klop* maar Jelle kan ze redelijk goed vinden.. Hij kan z'n speen ook pas sinds een week of 2 zelf in zijn mond doen... Ik moet er zo om lachen.. Dan gaat dat mondje wagenwijd open, en in plaats van dat hij zijn speen naar zijn mond brengt, buigt hij helemaal dubbel om naar zijn hand te gaan..
Hier ook nog steeds soms eruit voor die speen,ze kan het zelf wel maar s'nachts kan ze ze niet altijd vinden,of ze liggen weer op de grond.... gewoon ff eruit voor die speen,hij is nu nog zo klein! Groetjes,
Hai hai, Harstikke bedankt voor jullie reacties. Ik geef z'n speentje maar gewoon want het is ook niet zo leuk om hem te horen huilen. Het is zo'n zielig huiltje. En inderdaad hij zal hem vast op den duur wel zelf vinden maar hij ligt alleen nog in een bakerzak dus daar moet ie eerst maar eens aan ontwennen. Veel liefs milou
Hier ook een speenkind.. ze is nu bijna anderhalf en nog even gehecht aan die speen als 17 maanden geleden... het makkelijke nu is, dat ze 's nachts haar speen zelf pakt, en met 6 maanden ik uit bed moest.. ik zou het hem nog niet afleren.. ze hebben gewoon die zuigbehoefte.. en speenkinderen spenen meestal tot het 3e jaar... terwijl duimkinderen vaak veel langer duimen( ikzelf tot mn 13e) tis nu alleen ff vervelend.
Hier hetzelfde, alleen heb ik de mazzel dat Ruben hem met 5 maanden al zelf in zijn mond kon doen. Wij hebben hem aan een spenenkoord aan zijn slaapzak of safe t sleep vast zitten. Heel soms is ie hem toch kwijt en dan moet ik er uit maar ach, het is niet anders