Overdreven hygiene, of juist 'lekker vies'

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door valhalla, 17 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Bij ons kun je wel van de grond eten... Er ligt genoeg... :) Vooral nadat Jelle klaar is met eten... Hij gooit de rest dan gewoon op de grond.. :) Ik probeer het maar te negeren, want hoe harder ik Nee roep, hoe ondeugender hij gaat kijken.. Na het eten schraap ik alles wel weer van de vloer, als hij het niet ziet.. :)

Ik kleed Jelle tussendoor ook maar zelden om. Anders blijf ik aan de gang. Als het echt heel vies is wel natuurlijk, maar anders heeft hij gewoon pech.. :) Niet dat hij er iets om geeft.. :)

Hij heeft nu overdag geen tutje meer, alleen nog als hij gaat slapen. Maar nu heeft hij ontdekt dat het een leuk geluid maakt als je ze uit bed gooit...:( Dus ze liggen regelmatig op de grond... En ik ga toch echt niet elke keer naar beneden om hem af te spoelen... :) Ik veeg de kattenharen eraf (die op de een of andere manier altijd overal liggen waar de katten niet komen) en geef hem weer terug... (ja echt!) Het is wat Angel Eyes zegt... Ze kruipen de hele dag over de grond, hun speelgoed vliegt overal heen, en ze zitten steeds met hun vingers in hun mond... Dan maakt het niks uit of zijn tutje op de grond ligt of dat hij zijn vingers in zijn mond steekt... :)

2. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    sja ik ben ook niet schoon typje van mezelf, of eigenlijk niet zo opgeruimd...
    Kan me daar wel vreselijk aan ergeren, maar dat terzijde.

Sinds Ymke er is (en de nesteldrang is echt over!) ben ik wel veeeel schoner geworden. We stofzuigen en swifferen regelmatig, meerdere keren per dag. Dweilen ook regelmatig. Wij hebben een hond die allergisch is, dus bij het minste of geringste vallen er weer plukken haren.
    Vooral toen ik Eva zag schuiven dacht ik, oeeeee dat kan hier niet!
    Ik dweil dus eerst, hond een uurtje buiten en dan kan Ymke over het laminaat. Ik lig soms al wakker hoe dat moet als ze echt gaat kruipen!

Vaatdoekje doe ik ook braaf elke dag in de was, maar meer omdat dat moet van mezelf.
    Over die zandbakken enzo, daar ben ik ook echt niet moeilijk in hoor!

3. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Hier gaat het met periodes. Ik zit nu in zo'n fase dat ik echt nergens zin in heb, en doe dan alleen het hoog nodige, als de was e.d.
    Stofzuigen om de dag, dweilen 1x per 2 weken.
    Stoffen 1x per week. Keuken opruimen doe ik wel gelijk, en als de was droog en gevouwen is,meteen in de kast.

Maar dan nog...ramen doe ik denk ik 2-3 x per jaar.
    Wc 1-2x per week, ligt eraan of we bezoek hebben gehad.
    Ik neem wel iedere dag de tafels, aanrecht e.d. af.

Zo moet ik hoognodig boven aan de gang, alles eens lekker stofvrij maken maarja.....

We hebben 2 katten.
    Mijn zoontje is nog nooit ziek geweest, zelfs niet verkouden.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier kon het ook niet :oops:. Maar nu moet ik wel ;). Lijkt me helemaal lastig als je zelf een hond hebt. Ik vind het al irritant als mijn ouders met de hond langskomen, dat beest verhaart heel erg en ik kom de haren dagen later nog tegen :( (ik vind honden heel leuk hoor, maar niet de rommel die ze maken ;))

Ik dacht altijd dat als we een kindje zouden hebben, we heel opgeruimd zouden worden. Dat is wel een beetje zo, maar we zijn gewoon niet zo opgeruimd en dat vind ik eigenlijk best vervelend. Al gaat het nu eigenlijk vaak best wel goed, maar er zijn altijd wel kleine dingetjes die blijven liggen. De was is hier ook zo'n bekend probleem, het opruimen ervan. Tegenwoordig vouw ik het op als ik Eva naar bed heb gebracht, ze gaat meestal toch nog liggen woelen en draaien en ik moet haar dan weer goed leggen (zodra ze gaat huilen). In de tussentijd heb ik dan meestal de was wel opgevouwen ;). Maar nu ligt het meestal opgevouwen op het logeerbed. Ach, als er iemand onverwachts blijft slapen is het zo opgeruimd ;) (hm, waarom doen we dat dan niet eerder :rolleyes: )
    En ramen lappen, hoe moet dat? ;) Mijn vriend doet het 2x per jaar ofzo. Badkamer doe ik 1x per week, het glas drogen we wel elke dag af. Wc doe ik als het nodig is, 2x per week ongeveer. Gasfornuis schoonmaken heb ik echt een hekel aan en doe ik te weinig.... Stofzuigen doet mijn vriend in het weekend 1x (heb ik ook echt een hekel aan) en ik veeg 1x per week (in combinatie met de kruimeldief). Strijken doe ik trouwens niet aan.

5. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    och wat ben ik blij dat ik niet de enig poetsmiep op dit forum ben :)

6. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ik doe wel elke dag vaatdoek, handdoeken en theedoek in de was.
    Stofzuigen en dweilen 2 keer per week. En dan elke dag wel met een swiffer langs.
    Aanrecht maak ik gelijk schoon na het koken.
    Wassen doe ik 2 keer per week en dan in de droger en daarna opruimen.
    Ramen zemen misschien 4 keer per jaar of zo.
    Afstoffen doe ik gewoon zo nu en dan wanneer het echt niet meer kan.

Voordeel is wel dat we geen huisdieren hebben en niet met schoenen binnenlopen dan blijft het wel schoner.

Spenen uitkoken doe ik niet meer gewoon alles in de vaatwasser. Als het op de grond valt, doe ik ook niet meer gelijk afspoelen.

7. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Ergens er tussen in kan dat ook? Maar ik neig meer naar de schoonmaakkant. Als het speentje op de grond valt dan stop ik hem niet zo weer in de mond. Als er verkouden mensen aan mijn kereltje zitten dan maak ik zijn handen schoon voordat hij naar bed gaat (ivm duimen). Flessen worden 2 keer in de week uitgekookt (toen hij nog jonger was elke dag)
    Elke dag nieuwe vaatdoek/handdoek/theedoek. Alle handdoeken na het douchen en wassen in de was. Deze was was ik op 60 graden.
    IK was zelf erg vaak mijn handen.... :(

8. Anique

Anique Niet meer actief

Ik ben ook geen poetsmiep, ik moet nog ervaren wat dat voor uitwerking op Can gaat hebben.
    En wij hebben ook 2 katten, volgens mij heeft hij hier (nog) geen last van. Ik ben zelf dus heel erg benieuwd hoe dit zal gaan.
    Mijn man is namelijk vrij snel allergisch voor dingen, en hij komt uit een heel schoon huis, zijn moeder is de poetsmiep der poetsmiepen, en keurt mijn idee van hyiene ook totaal af, maar mijn mening is nu eenmaal dat je in huis best mag zien dat er geleeft wordt en thee uit een theepot met wat aanslag vind ik ook bijvoorbeeld lekkerder dan een goed schoongepoetste pot...
    ik ben er eigenlijk van overtuigt dat als je alles onwijs schoonpoetst dat je dan juist kindjes krijgt die nergens tegenkunnen. Maar ja, dat zal dus moeten blijken..we zullen zien..

9. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ben geen overdreven poetsmiep en geen viespeuk
    alles er tussen in
    wel elke dag stofzuigen en dweilen want die twee kids maken er anders een leuk apart gedessineerd vloertje van
    elke dag wc is ook nodig met een oudste die zelf naar de wc gaat
    was hou ik wel bij
    ze mogen best in een openbare zandbak
    gisteren wel heel ranzig mijn jongste zat te kauwen op vogelpoep in een speeltuin
    was even de oudste aan het duwen op een speeltoestel en hij kroop in het gras en toen ik dus bij hem kwam had ie dat net in zn bekkie gestopt
    nou toen kon ik ook wel even bijna over mn nek gaan hoor
    maar ja hij vreet alles wat ie tegenkomt zal nog wel eens vaker wat vies gebeuren

oh ja ze zijn zelden ziek

10. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Ik ben een makkelijke mama.
    Handen wassen voor het eten, had ik echt nog nooit aan gedacht voordat je het net zij. Ik was ze meestal na het eten (of gewoon met de theedoek eroverheen).

Sofie is een makkelijk rustig kind, heb niet het idee dat ze vaak ziek is, alleen toen ze net naar het KDV ging.

Groetjes Lisette

11. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Ik zal het nog even aanvullen.

Afwassen iedere dag/ net zoals boodschappen doen en koken.
    Stofzuigen een keer in de 3 weken, wel haal ik rond de kinderstoel met de kruimeldief het ergste weg).
    dweilen tot nu toe 3 keer (we wonen er 1,5 jaar).
    Badkamer, wc, nooit, mijn vriend doet het 1 keer in de maand ofzo.

Oh ja, we hebben een kat.
    Ons huis is overigens wel goed opgeruimd, dat vind ik dan weer wel belangrijk.

Sofie gaat een keer in de 2 a 3 dagen in bad (dinsdag, donderdag en zaterdag of zondag). Dan kleden we haar ook weer schoon aan, en tussentijds als ze echt heel erg smerig is. Ze slaapt in haar dagkleren maar dan zonder sokken en broek.

Ik ben denk ik wel de vieste vrouw van het forum, hihi, ach het boeit me niet. Het ziet er hier best schoon uit.
    Groetjes Lisette

12. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    met een kat 1x in de drie weken stofzuigen heb je dan niet ontzettend veel haren in de woonkamer?
    wij hebben zelf katten en na een dag zie je die haren al ronddwarrelen

13. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Het is een kat die erg weinig verhaart en hij zit meestal buiten. De enige plek waar veel haren zitten is zijn hangmat (zo'n ding die je aan de verwarming hangt). die stofzuig ik dus mee in de stofzuigronde.

Het vieste op de vloer zijn van die stofklonters.

14. Writer

Writer Niet meer actief

was doe ik bijna dagelijk , genoeg was hier het moet dus
    afwassen en aanrecht moet ook elke dag netjes , vooral eind van de dag wil ik gewoon friese uitzicht hebben als de keuken in loop :) dwilen doe ik eens in de week , we hebben vloerbedeking
    wc iedere zondag , nou ja weekend zeg maar
    badkamer , pfffff sinds kleine heb weinig tijd en zin voor , eens in de 6 weken denk ik , maar dan ben ik dus wel mooi 3 uurtjes mee bezig haha
    stofzuigen 3 keer per week ongeveer
    ramen doe ik eens in 4 weken , als mooi weer is
    elke dag even doekje over tafels,kasten, stof weg vegen

speen kook ik echt niet meer elke dag als op grond valt even onder de water is weer oke ;) hij is ook bijna nooit ziek allen als sprongetje ofzo heeft

handtjes was ik ook niet voor eten , altijd na eten haha,zijn knuffels ik eens in 3 weken de wasmachine in , speelgoed gewoon afvegen als vies lijkt

nou ja dat was het volgens mij
    oh ja bedden doe ik eens in week of soms 2 weken , ennn ik heb geen excuus dat ik geen tijd heb omdat werk :oops: nee heb gewoon druk met 2 kids , dus zo vind ik wel goed genoeg ,je moet ook leuke dingen blijven doen ,lekker spelen met je kindtjes , of achter pc ;)

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ik zit er ook tussen in.
    Vaatdoekje vervang ik zo'n 3 keer per week, handdoek en theedoek 1 x per week (droog ook niet zoveel af, lang leve de afwasmachine). Ik stofzuig 4 x per week en dweil 2 x per week. We hebben een hond, een kat en twee cavia's. Als de hond in de rui is, stofzuig ik meestal elke dag.
    Tja, mijn dochtertje krijgt dus wel eens wat haar en zand op haar handjes tijdens het kruipen, maar goed, daar krijgt ze echt niets van.
    Verder let ik er wel op dat de hond niet aan haar handen likt en maak ik na het eten haar handjes steeds lekker schoon. Ze gaat om de dag in bad. Ik was zelf ook regelmatig mijn handen, beetje te vaak zelfs.
    De keren dat ik haar speelgoed in een sopje heb gedaan zijn alleen op 1 hand te tellen :oops: .

Deel Deze Pagina