Wanneer vertellen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Deb26, Apr 6, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Deb26

Deb26 Bekend lid

Oct 3, 2006
    626
    0
    16
    Ik weet nog maar net dat ik zwanger ben, maar we zitten nu al te bedenken wanneer we het onze ouders zullen gaan vertellen..
    Het liefst vertellen we het zo snel mogelijk.., maar ben toch nog bang dat er wat fout gaat.

Ik zou graag tips en ervaringen van anderen horen..

Groetjes Debby

2. Niet meer actief

Ik heb het meteen van de daken geschreeuwd, ik had zoiets van MOCHT het fout gaan kan dat NA 12 weken ook en op deze manier weet iedereen er tenminste vanaf en heb ik genoef support.

Mijn ouders vertelde ik het zoiezo dezelfde dag

VEEL leuker zo dan kan je meteen gaan genieten!

3. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    3,914
    0
    0
    ergens in het gezell
    Wij hebben het onze ouders ook meteen dezelfde dag verteld. We waren toen zo blij :whistle: dat we het toch echt aan iemand moesten vertellen. En mocht het dan toch mis gaan dan is er altijd iemand die er dan voor je is.
    Onze broers en zussen hebben we het later verteld na de eerste echo met (6,5 week).
    De rest van de familie en vrienden hebben we het pas na 13 weken verteld.

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    mijn ouders heb ik het ook meteen verteld, dit had ik de vorige zwangerschap ook gedaan en toen ging het helaas mis met 11 wk maar heb veel steun gehad van me ouders en zussen. toen ik weer zwanger was heb ik me ouders weer meteen ingelicht, me zusters hebben even moeten wachten net als me schoonouders maar dit vonden ze wel begrijpelijk.

5. leeuwen77

leeuwen77 Bekend lid

Mar 7, 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    ook wij hebben het meteen verteld, ik voelde me daar goed bij!

6. Jee

Jee Bekend lid

Aug 17, 2006
    666
    0
    0
    Ook wij hebben het al heel snel verteld.Was toen 5 weken.Ach,je moet er vanuit gaan dat het gewoon goed gaat.Mocht het onverhoopt toch mis gaan,dan staan die mensen ook voor je klaar!

7. Helen79

Helen79 Lid

Mar 28, 2007
    23
    0
    0
    Haarlem
    Ik ben middels IUI zwanger geworden en toen ik dus positief testte hebben wij het ook gelijk gezegd, iedereen wist dan ook al dat we met IUI bezig waren en tja...helaas maar waar het kan altijd nog fout gaan..ook na 12 wkn.... maar als je het dan verteld hebt kunnen mensen wel rekening met je houden, tis natuurlijk niet te hopen maar het gebeurd wel.....
    Ik hoop voor jou dat je een hele mooie zwangerschap zult hebben en doe wat je gevoel je ingeeft!

Groetjes Helen

8. Kaat81

Kaat81 Lid

Apr 1, 2007
    8
    0
    0
    Ergens in ZO-Brabant
    Wij zijn ook nog maar heel pril zwanger, maar hebben vorige week wel onze ouders en broer en zus blijgemaakt. Omdat we ook via vruchtbaarheidsbehandeling (puregon & pregnyl) zwanger zijn geraakt, wisten zij er ook van. We hebben wel besloten het nog even voor ons zelf te houden tot 12 weken. Maar met 8 weken krijgen we 'n echo, ik weet niet of we daarna nog zo stil kunnen zijn :oops:

Liefs,
    Kaatje

9. Zoe21

Zoe21 Actief lid

Feb 25, 2007
    102
    0
    0
    Wij hebben het ook meteen verteld...hartstikke leuk! Gewoon doen!

10. evaatje

evaatje Bekend lid

Feb 23, 2007
    872
    0
    0
    Ik kon niet wachten om het te vertellen, ik deed de test om 7.00 en heb meteen mijn ouders wakker gebeld!

11. lkm

lkm Actief lid

Apr 3, 2007
    142
    0
    0
    ijmuiden
    ik wacht tot de 12de week dit omdat ik meerdere miskramen heb gehad en het dan niet hoef uit te leggen aan iedereen waarom en hoe ;)

12. mvamberenkeenan

mvamberenkeenan Fanatiek lid

Mar 29, 2007
    3,135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Aan mijn schoonmoeder hoefde ik het niet eens te vertellen, ik had namelijk een test gedaan en 'sa vonds gingen we daar eten, toen zei mijn schoonmoeder: volgens mij ben jij zwanger, ik zie het aan je, hahahaha !

Direct die avond zijn we naar mijn ouders gegaan om het hun te vertellen.

13. Sijke

Sijke Bekend lid

Wij hebben een paar weekjes gewacht met vertellen, tot rond de 8 weken, daarna de eerst mensen vertellt, en rond de 12 weken echt aan iedereen

14. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

Mar 31, 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Cas wilde gelijk naar z'n ouders, dus dat hebben we gedaan.
    De andere dag aan mijn ouders en mijn broertje en schoonzusje verteld.
    De buurvrouw wist het ook nog hetzelfde weekend.

En vandaag hebben we het bij de Tom Tailor verteld. Dat klinkt heel stom, maar we zijn daar vaste klanten we waren al een tijdje niet geweest. Ik wilde een rok van dichtbij bekijken, komt het grietje dat ons altijd helpt naar ons toe..... 4 maanden zwanger. Ja toe kon ik het niet voor me houden.

Mijn directeur weet het zodra hij een gesprek plant over ee vast contract (moet voor of op 1 mei).

7 mei heb ik m'n eerste echo, en dan mag de hele wereld het weten hoor. Vertel ik het 's middags gelijk aan m'n collega's en maandag middag in de kring aan de kids.
    Het weekend daarop doen we familiebezoek (opa's, oma's etc.)
    Toevallig is het die zondag moederdag......

Linda

15. amiek

amiek Actief lid

Sep 29, 2006
    183
    0
    0
    Wij hebben het een week geleden aan de ouders en broers en zussen verteld! We wisten toen ongeveer twee weken dat we zwanger waren....vond dat ze het wel mochten weten de papa's en mama's. Aan de vrienden willen we het over een paar weekjes vertellen, daar vind ik het nog iets te pril voor, maar ik kan me het zo voorstellen dat het er misschien al wel eerder uitfloept, we zijn zo blij! Als jullie het graag aan iedereen vertellen moet je dat gewoon doen! Denk dat iedereen het toch op z'n eigen manier doet!

16. woezeltje

woezeltje Fanatiek lid

Mar 2, 2007
    1,623
    0
    0
    bij mijn eerste zwangerschap riep ik het van de daken
    bij mijn tweede precies zo,helaas kreeg ik in de 11e week een miskraam.
    mocht ik nu zwanger raken dan zullen wij de 3 maanden vol houden om niets te vertellen

geniet van je roze wolk gr.kristy

17. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

Dec 31, 2006
    1,052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Wij hebben het meteen verteld. Dit omdat we het toch niet voor ons konden houden, we graag gesteund worden door naaste familie als het fout mocht gaan en we het weekend erna met mijn familie weg gingen en ik me aardig beroerd voelde heel de dag door, dus ze niet raar zouden kijken.
    Gewoon doen waar jullie je goed bij voelen!

18. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    bij ons weten inmiddels onze ouders het, mijn oom en tante, mijn neef, beste vriendin, 1 collega van mij en een paar collega's van mijn man. puur die mensen bij wie we ons heel vertrouwd voelen en met wie we geluk en verdriet willen delen, dus wij hebben het meteen verteld!

19. Miza

Miza Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    1,801
    1
    0
    Wij hebben het meteen verteld aan onze ouders, broers en zussen, nadat we positief getest hadden bij 6 wk. Ook omdat we toen net twee dagen voor kerstmis zaten en de hele dagen bij de familie zaten. Dan had ik het toch niet voor me kunnen houden..

20. Butterfly

Butterfly Bekend lid

Mar 13, 2006
    979
    0
    0
    Ouders, broers en zussen (en zwager en schoonzus) wisten het nadat we positief hadden getest met de digitale test.

Share This Page