vaderschapverlof

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sonja, 11 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
  2. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Mogen ze dat maar even snel gaan invoeren..hi hi
    Kan hij zijn vakantie terug geven..

Britt

PS je bent toch de sonja van temperatuurkaartjesforum....gefeliciteerd met je zwangerschap. Had het helemaal niet gezien..

3. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ja klopt daar heb ik ook een poos gezeten met me temp kaarten

4. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Mag van mij ook wel! Vind het alleen heeeeeeeeeeeeeeeel erg jammer dat wij er geen profijt meer van zullen hebben :(

5. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Hoe snel kan dit er door zijn? Hopelijk voor augustus! Zou wel heeeeel mooi zijn hahahaha

6. Niet meer actief

Wat mij betreft mag het per 1 mei worden ingevoerd! Zo snel mogelijk dus!
    Ik vind ook wel dat ze ons wat verschuldigd zijn na het aantal kraamhulpuren te verminderen van 80 naar 40!

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Graag voor november...
    Maar ben bang dat de aanstaande papa's van 2007 naast de pot piesen hoor.

Ik vind 2 weken geen overbodige luxe trouwens....we hebben nog geen kindjes maar kan me wel zo voorstellen dat het fijn is als je als GEZIN even bij kan komen en orde op zaken kan stellen. Ze doen net of het niks voorstelt, een kind krijgen.

Elmo

8. amilah

amilah Fanatiek lid

28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Ik hoop dat ze het veranderen ook al zal het voor mij niet meer op tijd zijn. Ik vind 2 dagen echt belachelijk weinig. En je kunt wel vakantie op vragen maar dat moet dan zoveel maanden van te voren,. alsof je weet wanneer het kindje komt :(

9. anietje

anietje Actief lid

16 nov 2006
    263
    1
    0
    Verpleegkundige
    helemaal mee eens, dat word dus duimen draaien! :D :D

2 dagen is toch niks. (naja beter iets als niets) maar de pappa kan niet eens genieten zo!

hopen hopen hopen

10. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    idd 2 dagen is veel te weinig, maar ik zie die 2 dagen niet eens als verlof...ze moeten alles regelen en als je in het weekend bevald dan heb je er maar 1, toch?

kom maar met die 2 weken maar als we dan toch bezig zijn maak er maar 4 van :) en wel voor juni ;)
    gr

11. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    sowieso heeft de papa 2 dagen kraamverlof, das wettelijk geregeld
    en dan ook nog 1 dag voor de bevalling (maar die krijgt hij dus niet als je in het weekend bevalt..... :()
    Toch wel flauw hoor, hij kan idd echt niet alles regelen in die drie dagen.
    Het kan ook zijn dat er nog een dag bij komt maar dat hangt dan van zijn CAO af. In de CAO ziekenhuizen krijgt hij dus 28,8 uur, dat komt overeen met 4 dagen.
    Maar hoe dat met andere CAO's zit, zou ik niet weten.
    Weet wel dat ik heel blij was dat hij 3 weken vakantie heeft opgenomen na de geboorte van Anique :D

12. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    Mooi mijn mannetje werk in het ziekenhuis...... dat scheelt weer een dag! Maar eh die 2 weken mogen van mij ook komen en wel zo snel mgelijk

13. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Mijn man werkt ook in het ziekenhuis en krijgt inderdaad 4 dagen en hij neemt daarna nog 1 week vrij. Dus lekker 2 weken samen. Maar ik vind inderdaad dat de vaders ook meer verlof mogen krijgen.

14. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    mogen ze van mij gisteren nog invoeren, vind het ook erg kort. mijn man kan zijn kort verzuim hiervoor opnemen, dit is met vooraankondiging (dus een ca. periode dat ik zou kunnen bevallen) ook op het laatste moment op te nemen.

15. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    dan moeten we met zn allen maar ff gaan reageren op dat artikel toch?

In vergelijking met de rest van Europa valt Nederland behoorlijk uit de toon met maar 2 dagen vaderverlof. In Denemarken, Frankrijk en Groot-Brittannië hebben vaders al wel 2 weken verlof. In Finland en Portugal kunnen vaders echt hun hart ophalen, daar krijgen ze na de bevalling namelijk zo'n 18 tot 20 dagen. Noorwegen spant de kroon met 7 weken vaderschapsverlof.

pff woonden we maar in noorwegen.... ;)

16. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ja idd....vind 2 dagen voor een vader ook veel te kort...en als je ziet bij die andere landen..Noorwegen en Finland is geloof ik ook voor de vrouwen nog veel ruimer tot een jaar ofzo...nou hoeft dat niet voor me....maar laat ze die vaders aub wel die 2 weken geven....alsof er voor hem niets veranderd ofzo!?

17. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Ben ik nu de enige die zich zorgen maakt om hoe dat dan betaald moet gaan worden?

Ik weet nl. wel dat de meeste scandinavische landen een veel hoger belastingtarief hebben...en zoveel zit er in NL toch niet meer in het potje? En om nu de hele samenleving ervoor op te laten draaien...ik weet het niet.
    Lijkt me een beter idee om een soort regeling op te stellen waar je zelf voor dat verlof spaart bij de werkgever...soort ouderschapsverlof....'t is maar een ideetje....

Ook vraag ik me af hoe het voor de werkgever moet zijn. Bij een vrouw staat het verlof al enige maanden van te voren vast en wordt al het werk (als het goed is) van te voren netjes overgedragen. Maar als ik al zie bij ziekte wat er dan vaak een puinhoop ontstaat omdat iemand plotseling een tijdje weg is, heb je daarna langere dagen en meer stress dan ervoor en dat komt je gezin ook niet echt ten goede lijkt mij....

Nou zeg, moet er wel eerlijk bij vermelden dat het me heerlijk lijkt als mijn man straks een wat langere periode bij mij thuis is. Gelukkig neemt hij dan ook drie weken vrij!

18. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Heb even in de CAO van vriendlief gezocht en die heeft ook maar 2 dagen verlof, opkrikken jongens :D

19. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    in volgens mij noorwegen mag de moeder 1 jaar betaald thuis zitten. dit mogen ze ook verdelen met de vader dus ieder een half jaar. ziten wij hier met 16 wk en 2 dg. inderdaad dan mogen ze er wel eens 2 weken van maken.

20. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Als ze in dit in Nederland gaan doorvoer, vrouwen een jaar thuis en doorbetaald, dan komt er geen één vrouw meer aan het werk. Zeker niet bij kleine bedrijfen. Die hebben daar gewoonweg het geld niet voor.

Maar meer dagen vrij voor de man, zou geen gek idee zijn. Zeker ook, omdat de kraamhulp ook de helft is verminderd met vroeger.

Deel Deze Pagina