2e blaasontsteking

Discussion in 'Zwangerschap' started by naouall, Jun 30, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. naouall

naouall Actief lid

Oct 17, 2011
    193
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik heb voor de 2e keer een blaasontsteking en heb ook een kuur hiervoor gekregen. Ik ben al 34 weken zwanger.
    Wie heeft er ook tijdens de laatste weken van de zwangerschap een blaasontsteking gehad? En kan dit gevolgen hebben op de bevalling?

Gr.

2. Mom2Be92

Mom2Be92 Bekend lid

Oct 17, 2013
    521
    4
    18
    Almere
    Ik ben nu bijna 39 weken zwanger en kwam vorige week achter dat ik een zwanger blaasonsteking heb...kuurtje voor gekregen namelijk amoxciline/clavulaanzuur....moet woensdag mijn urine kweken...

Ik heb deze antibiotica heel goed onderzocht en ook verschillende apotheken gebeld...ze zeggen dat het geen kwaad kan... Dus daar ga ik vanuit:)

Beterschap...

3. leentjuh

leentjuh Bekend lid

Nov 15, 2009
    511
    0
    0
    gelderland
    Hallo, ik heb helaas mijn derde kuur antibiotica net afgemaakt ook voor de blaasontsteking. Is jou urine ook op kweek gezet ivm gbs bacterie. Ik weet van mijn vorige zwangerschappen (ook na een aantal blaasontstekingen) dat ik gbs drager ben, dit heeft idd gevolge voor de bevalling ik moet namelijk in het ziekenhuis bevallen.

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Idd is het op kweek gezet ivm gbs? Heel belangrijk !
    Verder kan ab geen kwaad..

5. naouall

naouall Actief lid

Oct 17, 2011
    193
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties.
    Morgen moet ik voor de 2e keer mijn urine langsbrengen voor kweek. Waarom moet het eigenlijk op kweek worden gezet?

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Dan kunnen ze zien of je de gbs bacterie bij je draagt, die kan tijdens de bevalling gevaarlijk zijn voor je kindje en krijg je een infuus met antibiotica tijdens de bevalling.. Ook tijdens de zwangerschap kan die bacterie zorgen voor vroeggeboortes enzovoort gewoon een naar iets..

7. snoepje84

snoepje84 Niet meer actief

Blaasontstekingen? Praat me er niet over ;) dit is al de zoveelste die ik vorig week met furabid heb mogen afsluiten. Mijn urine wordt continu op de kweek gezet en er komt niks uit geen bacterie geen gekkigheid kortom niks. Ik grap weleens dat ik geabonneerd ben op blaasontstekingen maar een pretje is het niet. Vorig week nog met de VK aan de lijn omdat ik maar urine bleef verliezen. Ben inmiddels ook doorverwezen naar een bekkenfyshio t zal me benieuwen wat ik daarvan moet leren...

8. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

Oct 23, 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Hè? Je bent al begonnen met antibiotica, en daarna een kweek? Dat klopt niet volgens mij.... Er hoort een kweek gemaakt te worden van urine voordat je start met AB-kuur, anders geeft antibiotica scheef beeld (dood nl. bacteriën). Gek.
    Is het niet dat je na kuur urine opnieuw moet laten controleren en dat je dit met elkaar verward?

9. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

Jan 5, 2012
    4,525
    2
    36
    Inderdaad, laten kweken op GBS.

En start met cranberrypillen, bv van Bional. Dan word je urine zo zuur, dat blaasontsteking moeilijker ontstaat. Werkt echt.

10. naouall

naouall Actief lid

Oct 17, 2011
    193
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Dit is de 2e keer in korte tijd dat ik een kuur heb gekregen (voor) de kweek.
    Zelf vindt ik dit ook heel apart.
    Nadat ik de medicijnen heb gekregen werd ik de volgende dag gebeld om nog een urinebakje in te leveren.

Ze geven mij dus eigenlijk een kuur zonder dat ze mijn urine hebben doorzocht..

Attached Files:

11. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

Oct 23, 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Dat is niet hoe ik het geleerd heb (huisarts in opleiding). Je kweekt altijd (!!) voordat je start met medicatie. Anders zegt uitslag kweek niets.... Tenzij ze alleen testen op GBS, dat kan zover ik weet wel ná de start van antibioticum.

12. mammz

mammz Fanatiek lid

Mar 25, 2013
    1,845
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb heel mijn zwnagerschap de ene blaasontsteking naar de andere gehad en flink wat antibiotica, kan geen kwaad maar mijn rede was GBS POGITIEF, heb niet alles gelezen maar laat dat even nakijken zodat je dat weet.

Is helemaal niet erg of gevaarlijk als je GBS positief bent alleen wel fijn als je het weet zodat je optijd antibiotica krijgt met je bevalling en dat moet dan in het ziekenhuis.

Dit hoeft natuurlijk helemaal niet het geval te zijn maar dacht zeg het even :)

13. Mamvk

Mamvk Fanatiek lid

Sep 29, 2013
    1,043
    0
    0
    Hier ook blaasontsteking en ook pas een kweek gemaakt nadat ik al 3 (!!) dagen antibiotica gebruikte... Lekker krom!

14. naouall

naouall Actief lid

Oct 17, 2011
    193
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor je reactie,

Wordt je zelf gebeld door de dokter of moet je zelf bellen?
    Ik heb al een aantal keer gebeld maar ze zeggen steeds dat ze het nog niet binnen hebben gekregen? Heel raar..

15. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

Oct 23, 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Uitslag van urinekweek duurt 5-7 dagen.... Afhankelijk naar welk ziekenhuis laboratorium de uine wordt opgestuurd.

Share This Page