Hier is dat wel zo hoor, hebben zo'n schelp en daar gaat heel wat uit en overheen als Thirza aan het spelen is... Maarja, dat hoort erbij, denk ik dan.
van dat belastinggeld is al heel wat aan de kant gezet voor later. sparen, onverwachte dingen zoals een kapotte wasmachine ofzo
Ik vind het ook niet veel hoor en ik zou de zandbak ook nog ophalen (al heeft je man wel gelijk, wat een pokkezooi geeft dat!) Ze vinden het hier alleen wel een succes. Als je nu het geld ervoor hebt, waarom dan niet? Heerlijk toch dat je kindje straks lekker buiten kan spelen.
Ik vind het wel best veel. Helemaal als je alles nu ineens koopt/geeft. Finn heeft een zandbak en een glijbaan. Hij heeft de zandbak vorig jaar met zijn verjaardag gekregen en de glijbaan heb ik op de vrijmarkt met koninginnendag gekocht. Hij heeft ook een fietsje. Een speelhuisje vind ik leuk...maar daar hebben we geen plek voor. En anders hadden we dat misschien nu voor zijn verjaardag gegeven. Om steeds zomaar zulke grote cadeaus te geven, daar ben ik niet voor. Ben zo bang dat ik dan een verwend nest krijg, die daarna nergens meer tevreden mee is.
Ik vind het ook niet (te) veel hoor! Had precies hetzelfde gedaan! Wij hebben sinds dochterlief lekker buiten kan spelen een huisje, 2 glijbanen een wipwap en een zandbak aangeschaft! Van opa en oma ook nog een fiets gekregen. Oh ja en een paar weken geleden een waterbak!! Dat was een succes!!! Papa en mama lekker in de tuin met een wijntje en dochterlief??? Die was taartjes aan het bakken, boodschapjes halen etc etc. Zodra het niet regent, vraagt ze: mag ik naar buiten? Dus ik zou er inderdaad lekker een buitenspeel paradijs van maken!
Oh ja....hoe weet een kind van 2 jaar nou het verschil tussen een nieuwe glijbaan en een 2de hands? Als je het geld voor een nieuwe (over) hebt, moet het kunnen toch? Dat heeft toch niks met een kind te maken?
haha roozjuh jouw man is wel grappig zo te lezen... maar volgens mij krijg jij toch meestal wel je zin of niet (zoals toen met die vakantie ) Ik vind het niet zo veel hoor... wij geven een speelhuisje en een zand/water tafel en ik heb vorig jaar al een zandbak gegeven. Een bed vind ik niet echt een kado, dat is meer omdat hij het toch moet hebben! o en we hebben al een glijbaan en wij hebben echt een ienieminie tuintje (meer een binnenplaatsje )
Ik vind buitenspeelgoed iets wat ze gewoon tussendoor krijgen. Net als een fiets. Ik vind het dus niet veel. Ik heb laatst een speelcentrum gekocht voor de kids ( ballenbak/zwembadluchtkussen ding) voor buiten. En dikke lol ermee. Dat is gewoon leuk voor buiten en hoeft niet perse op een verjaardag te worden gegeven.
Ik vind het cker niet teveel.Het bed tel ik eigenlijk niet eens mee, hij moet er in slapen en is niet iets om mee te spelen. Je bent in mijn ogen niet doorgeslagen. Als ik een huis met tuin had dan had ik t wel geweten, alleen t koppie van me zoontje in de speeltuin al ! Is toch heerlijk je kindje zien genieten van al t leuks in je tuin, lekker afwisselend ook... Zag een wipwap achtig iets bij de Kruidvat, wilde m zelfs kopen voor op t balkon hihihi Ik zou zeggen maak lekker een speelparadijs voor je kindje in de tuin maar gooi natuurlijk niet de hele tuin vol hahaha. Zandbak lijkt mij ook wel irri, t ligt er 100% procent naast en elke keer terugscheppen, maarja kids moeten lol hebben he Succes !
hey deb! haha ja ik krijg vaak mn zin als ik even door dram en dat weet ik ook heel goed en maak er soms ook flink misbruik van om eerlijk te zijn hoor dat huisje wilde hij niet maar heb 2dagen aan zn kop zitte zeike en toen brak hij nu is hij er wel heel blij mee hoor. bij hem is het eerst altijd nee nee nee (dikke krent vaak hoor) en achteraf is hij dan altijd blij als ik toch mn zin heb gekregen. inderdaad net als met de vakantie jeetje dat je dat nog weet hahahaha (hoe is t met emma en sam? ff flink offtopic) velen zeggen bed is geen kado. dat vind ik nou dus ook. vond zn verjaardag alleen een goed moment om het te geven/kopen/neer te zetten. manlief vind dat wel een kado. hij wilt de matras eigenlijk ook nog vragen voor de verjaardag maarja, dat vond ik dan weer niks. je geeft een nieuw bed, of niet. geen half werk, hou ik niet van. enuh een wipwap? nooit over nagedacht eigenlijk. hebben we geen ruimte voor denk ik hoor maar wat voor wipwap hebben jullie dan?
roozjuh met ons gaat het goed hoor! sam drinkt alleen niet zo goed... maar het is echt wel 3 keer zo druk met 2 kids hoor pfoe! Een matras vind ik ook niet echt iets om te vragen voor de verjaardag van een kind. Vind dat dan meer een kado voor de ouders... Ik krijg ook meestal mijn zin van mijn man hoor Maar ik probeer niet te vaak te zeuren. En sommige dingen koop ik gewoon zonder toestemming te vragen
zandbak: Wij hebben een schildpad. Net zo'n formaat als zo'n schelp. Voordeel daarvan vind ik (ik weet niet zeker of dat bij een schelp ook is namelijk) dat onze dochter met haar voetjes gewoon ín de zandbak gaat zitten en dat het daardoor met zand náást de zandbak wel meevalt. En we letten er ook wel gewoon op en corrigeren af en toe dat zand ín de zandbak thuishoort. Alleen in het begin vergat ik nog weleens met luier verschonen dat ze in de zandbak gezeten had: Dan gingen de voeten in de lucht en kieperde je zo het zand uit de schoenen . Maar oke: Wij hebben toen we hierheen verhuisde (onze dochter was 1,5) ook wel gelijk wat kinderdingetjes neergezet en aangeschaft hoor. Wel goed rondgespeurd op marktplaats en familie had nog wat. Dus dat scheelt wel natuurlijk.
Ik vind het ook wel mee vallen met zand buiten de zandbak. Wij hebben een houten met bankjes aan de zijkant, waar ze op zou kunnen zitten. Maar meestal zit ze er op de hurken midden in en gebruikt ze de bankjes voor haar taartjes Wij hebben haar "gewoon" geleerd dat zand in de zandbak hoort. Anders is de pret over en gaat ie dicht.
valt best mee hoor hij is dr nu toch dan aan toe. allemaal voor de verjaardag zou miss wat gek zijn maar verder zijn het voor mij de basis dingen die in een kindertuin horen. hier vorig jaar ook het kindergedeelte opgeknapt manlief een mooie zandbak gemaakt en we hebben tussendoor een schommel gekocht van iemand en er nog een mega glijbaan bij gekregen. dit alles kregen de kids dus gewoon tussendoor omdat we dat stukkie tuin mooi wilden maken. en een bed tjah al ie dr aan toe is dan is ie er aan toe toch. en als je het nu kunt betalen waarom dan wachten tot je eht weer bij elkaar moet scharrelen.
bed heeft ons meisje trouwens wel gekregen voor verjaardag van fam toen ze 2 werd. een echt mooi prinsessenbed. matras ed hebben we toen zelf nog aangeschaft. vond dit bed wel een mooi kadoo anders werd het miss een simpel houten ding. zand, bliijft hier ook wel erin al was het met de kleine dingen die we eerst hadden wel minder. nu hebben we zelfgemaakte met een hoge muur erom... wipwap hebben wij zon plasticcen waar je met 3 op kunt en dus ook alleen. zon ding is 20 euro oid bij intertoys echt een leuk kadoo om te vragen. hier ook gehad op verjaardag van oom. net als bijv speelgoed voor in de zandbak. of zowiezo een zandbak de tweede hier ook gekregen van vrienden zon houten dingetje van karwei geloof ik.
Ik vind het op zich niet veel, maar zou het niet allemaal tegelijkertijd geven. Je kind wordt dan ineens overladen voor mijn gevoel. Bed kan een verjaardagskado zijn als je zoals je schreef het niet al te breed hebt. Natuurlijk heeft je kind het sowieso nodig, maar hij zal het echt wel zien als een kado voor zijn verjaardag en er blij mee zijn en dan echt die extra zandbak, glijbaan en huisje niet missen. Ik denk dat ik, in jouw schoenen, had gekozen om het bed + glijbaan te geven en mijn ouders/familie gevraagd had om een speelgoedhuisje en dat ik het dan wel ok zou vinden. Volgend jaar is hij weer jarig en kan er altijd nog een zandbak/wipwap en whatever komen.
glijbaan heeft ie van ons gehad, gewoon zomaar. bed krijgt ie van ons voor verjaardag en het huisje krijgt hij dus nu van opa en oom (met kleine bijdrage van ons zelf ) zandbak is misschien wat voor volgend jaar. goed idee maybe is mn man dan ook eindelijk over haha
je zoon vind 1 iets al geweldig, als ie al niet zoveel gewend is. dus ik vind dat alles ook wel veel.