overdreven?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Roozjuh, May 28, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marjolijn195

marjolijn195 Actief lid

Dec 29, 2008
    364
    0
    0
    Papendrecht
    Misschien iets om je man te overtuigen:
    spelen met zand is echt heeeeeel goed voor de ontwikkeling van je kind.........je kunt eigenlijk niet zonder (gaven mijn collega's uit de groepen 1/2 van het onderwijs aan)..........wie weet helpt dat om hem te overtuigen :)

2. Luun

Luun Bekend lid

Mar 24, 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Ik vind het heel gewoon om een glijbaan en een zandbak en een speelhuisje in je tuin te hebben. Misschien is het wat teveel om het allemaal in 1x aan te schaffen, maar ja, ik kan niet in je portomonnee kijken. Maar op zich vind ik het ook heel zinnige en duurzame dingen, ze gaan jaren mee. Zeker als je aan meerdere kinderen zit te denken dan haal je je geld er zeker uit. Maar ik kan me de reactie van je man ook wel voorstellen als het een ongeplande uitgave is. Misschien een paar maandjes geld opzij leggen in het vervolg zodat het niet zo rauw op z'n dak komt?

3. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Ik vind het echt niet veel hoor, je man is gewoon een Krent! :p
    Een bed vind ik sowieso geen "kado", net als kleding e.d. is dat toch een eerste levensbehoefte. Mensen die dat soort dingen als kado geven aan (kleine) kinderen vind ik dus sowieso heel vrekkerig.

Onze kids kregen in één keer een groot speelhuis, glijbaan, zandbak, schommel, zwembadje, wip en nog wat klein spul voor in de tuin. Als je het kan betalen gewon doen, ze hebben er zo veel en zo lang plezier van! :)

4. Klevkin

Klevkin Bekend lid

Aug 26, 2008
    659
    1
    0
    Begeleider van zelfstandig wonende l.v.b.ers (24 u
    Friesland
    Ik vind het nogal ver gaan om hem een krent te noemen. Ik kan mij goed voorstellen dat je man het teveel vind. Vooral in een keertje. Mijn dochtertje heeft voor haar 2e verjaardag een zandbak gekregen, een mooie houten met het deksel wat opklapt in bankjes. Dat vonden wij al een duur cadeau, en dan heb jij er ook nog een huisje bij? en een bed? en een glijbaan??

Mooie is, mijn dochter speelt het liefst met een emmer water.......

5. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

Jul 25, 2008
    1,945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Hier heeft mn zoontje van net 2 een klein speelparadijs in de tuin ;) Even denken.. glijbaan, wipwap, zandbak, zand/watertafel, waterbaan, trekker, driewieler, grote auto's, dichte kist met speelgoed voor buiten.. wigwam-tent...
    Maar alles is tweedehands, heeft me echt amper wat gekost en hij kan zich letterlijk uuuuren vermaken buiten...

En verwend? Zolang hij nog rondjes danst door de kamer voor een nieuw stickervelletje en droog brood en water lekker vindt.. maak ik me daar niet zo druk om :)

Ik vind dus dat je een kind best een beetje mag verwennen ;) straks als ze ouder zijn en zelf aangeven wat ze willen en dat constant krijgen... dan wordt het pas verwennen vind ik.

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

Zet het geld van de belastingdienst op de spaarrekening. ;) Verbaas me er wel eens over hoe mensen dat direct aan allerlei spullen kunnen uitgeven. Dat doen wij dus echt nooit. ;)

Maar goed, ik vind het wel wat veel. Maar ik kan me ook wel voorstellen dat als je nu een tuin hebt, je al die spullen in 1 keer koopt. Ik bedoel, onze zandbak hebben we ook tussendoor gekocht en niet voor zijn verjaardag. Overigens heeft je man wel gelijk: er eindigt heeeel erg veel zand naast de zandbak ipv er in. Ben dus ook standaard na het spelen weer terug aan het scheppen. ;)

Ik kan je man wel begrijpen en ik zou nu dus stoppen met spullen kopen. Dit is wel mooi zo. ;)

7. PenK

PenK VIP lid

Jan 20, 2006
    6,275
    521
    113
    Het lijkt ms. veel omdat je alles in een heel korte termijn aanschaft. Maar wat jij opnoemt hebben wij ook in de tuin, en vele mensen om ons heen.
    Alleen 'normaalgesproken' koop je het vaak wat meer verspreid.

Wat maakt het uit meid?! Geniet maar lekker van jullie gezin met tuin!
    Heerlijk toch!?

Share This Page