Respecteer een ander

Discussion in 'De lounge' started by Henrieke1984, Jan 5, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Henrieke1984

Henrieke1984 Niet meer actief

Is het nu zo moeilijk om christenen die een eigen zaak hebben en die uit principe hun zaak/web-site zondags gesloten houden te accepteren zoals ze zijn??
    Ik heb diep respect voor die mensen dat zij standvastig blijven en niet met de meute meelopen.

Waarom in vrede's naam moet alles 24/7 geopend zijn?
    Onze (over)grootouders hebben moeten "vechten" voor een vrije zaterdag en wij gaan klagen als wij zondags niet naar een bepaalde zaak of op een bepaalde site kunnen kijken.

Het is van der zotte!!

En dit geld voor alles accepteer de mensen zoals ze zijn christen/moslim/atheïst/geen geloof enz.

2. rums

rums Niet meer actief

Goed verwoord en ik sluit me er bij aan.

Ik voel alleen wel een slotje aankomen ;)

3. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Oh come ooon, gaan we hier nou NOG over door? Het topic is niet voor niets gesloten.

4. tuc

tuc Niet meer actief

ik zal een stukje kopieren uit mijn reactie op dat topic en daaruit blijkt wanneer mijn respect ophoudt:

ik kan mij hier niet zo aan ergeren omdat ik op andere dagen ook wel kan online shoppen. Maar ik woon in brabant, een stukje dat grenst aan zeeland. Vlakbij ons heel veel heel streng gelovige gemeenten..een aantal van die gemeenten worden door uitbreiding steeds groter en ook het centrum van deze gemeenten. In een aantal hebben zij qua winkels een centrum wat echt de moeite is om een middagje te winkelen. Daarom is er al een aantal jaren sprake van de zondagsopening daar. Ondanks dat het een streng gelovige gemeente is wonen er ook genoeg mensen die niet geloven. Er zijn natuurlijk veel protesten geweest voor die zondagsopeningen, wat ik ook logisch vind: van hen uit bekeken kan dit ook echt niet. En daar heb ik ook respect voor..het is hun goed recht om daar tegen te demonstreren. Maar in 1 gemeente heeft de gemeenteraad het er dus wel doorgekregen...de kerk staat daar in het centrum..en op zondag na de dienst verzamelden veel kerkgangers zich daar om winkelend publiek uit te schelden e.d. Dan ben je mijn respect dus helemaal kwijt. Zij zijn in hun recht om te demonstreren, maar ik ben in mijn recht om daar te winkelen.

Het probleem is dat er tegenwoordig veel gemengde gezinnen wonen. Papa of mama ( van onze generatie) uit een streng gelovig gezin, de ander niet. Vroeger (in de tijd van onze ouders) waren er in een paar grote gemeenten nl nog middelbare scholen, dus je kende alleen kinderen uit de gemeente en trouwde daar mee. Maar omdat al die kleine scholen niet konden blijven zijn er nog maar weinig en moeten de meesten (iig voor havo/vwo uitwijken naar onze stad...een paar km verder. Dus je ontmoet als zeeuwse scholier andere kinderen en wordt verliefd op iemand "uut brabant";) Gaan soms wel samen wonen en trouwen in zeeland en krijgen kinderen. Met zn allen zondagochtend naar de kerk, maar papa blijft s middags thuis en brabantse mama;) gaat wel shoppen met de kids, of andersom natuurlijk.

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Pffft, relax.
    Ik vind het debiel, 'zondagsrust' . En dat mag ik vinden. Net als jij het blijkbaar wel belangrijk vindt, dat zondagsrust.
    Prima toch?
    Zolang je het bij niemand door de strot duwt, hoor je mij niet klagen.

6. Henrieke1984

Henrieke1984 Niet meer actief

O, dat mag van mij hoor geen problemen mee!
    Ik zal het gelijk even vragen.

Beheer deze mag u sluiten dit was gewoon een tip om anderen te accepteren.

7. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    *kloink*

Share This Page