Ik heb het gevoel dat de gebruiken van onbekenden mij dan "uit principe" worden opgedrongen. Mijn reactie daarop is daar "uit principe" niets te kopen. Zij hun ding, ik het mijne. Ik steun iedereen in het maken van eigen keuzes en zet mijn buren met alle liefde af bij de moskee, maar mijn keuzes blijven ook mijn keuzes. Hier gaat de kont tegen de krib. Hoppa!
Geen moeite mee ... En mijn respect. Echter vind ik het altijd zo sneue gedachte dat mensen van alles laten en doen vanwege geloof en dat straks na overlijden blijkt dat alle moeite voor niets is geweest, omdat er niets meer is. Want dat geloof ik dus.
Overdreven? Nee, als dat is waarin zij geloven moeten ze het vooral zo doen en dan respecteer ik dat. Jammer? Ja dat wel. Als ik op zondag online wil shoppen of kijken wat ze er hebben ga ik niet wachten op maandag en ga ik dus bij een andere site kijken.
Een erg 'gevaarlijke' opmerking. Ik ga er verder maar niet op in, maar ooit zal blijken wat de waarheid was en ik durf mijn hand daarvoor in het vuur te steken dat je dan echt geen medelijden hoeft te hebben.
Ik vond het ook wel vervelend toen ik de webshop wilde bekijken op zondag dat ik die melding kreeg, maar het was voor mij geen reden om daar niet te kopen.
Ja ... en je punt is wat precies?? Want je hebt alleen maar op zondag internet ofzo? Er zijn nog 6 dagen over waar je zowel online als in de winkel je slag kan slaan... get over it! Wat een geëmmer iedere keer ... dan koop je er toch niet??! Zal hun boeien, ze vinden hun geloof en principes duidelijk belangrijker dan geld verdienen ... kan er alleen maar respect voor hebben.
Ik vind het belachelijk, maar hé, het is hun zaak. Moeten ze lekker zelf weten. Wij gingen juist hierom niet naar het babypark, andere mensen juist wél.
Tja draai het eens om. Stel dat je er nu vanuit gaat dat er niks is en daar naar leeft en dan ga je dood en blijk je toch ongelijk te hebben? Ik weet niet welke van de 2 varianten ik erger zou vinden
Mijn neef is jarenlang amateurvoetabller geweest, hoogste klasse. Werd benaderd door een betaald voetbal club, met een heel mooi aanbod om dus van voetbal zn beroep te maken. Maar dan moest ie ook spelen of trainen op zondag dus heeft het afgewezen. Sommigen vonden het belachelijk en overdreven, anderen prezen hem voor z'n principes. Veel mensen hebben principes en idealen, tot er ineens een beter plan om de hoek komt kijken en dan zijn die principes ineens niet belangrijk meer. Tja, lekkere principes dan..
Ik plaats van er over te klagen kun je het ook van de ander kant bekijken. Al honderden jaren zijn alle winkels e.d. op zondag dicht en ging men naar de kerk. Nu gaat een groot gedeelte van NL niet meer naar de kerk en nu moeten alle gelovige mensen dat ook maar accepteren en hun winkels openen op zondag . Ik vind het juist goed dat ze niet met de massa mee gaan en achter hun principes blijven staan.
Dat moeten ze helemaal zelf weten, ik begrijp het alleen niet. Ze kunnen de site toch gewoon open houden, zonder dat het personeel dan aan het werk moet?
Je kunt je overal wel druk over maken... Dan kijk je toch op een andere webshop? Ik heb respect voor het feit dat zij voor hun overtuiging staan, ook al lopen ze misschien klandizie mis.