Overdreven!!?

Discussie in 'De lounge' gestart door mysteriousgirl1, 5 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Nou dit dus... sluit ik me volledig bij aan.

2. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    boeit me ook niet zo,moeten ze zelf weten
    wat wil je bereiken met dit topic??

3. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Ik heb het gevoel dat de gebruiken van onbekenden mij dan "uit principe" worden opgedrongen. Mijn reactie daarop is daar "uit principe" niets te kopen. Zij hun ding, ik het mijne. Ik steun iedereen in het maken van eigen keuzes en zet mijn buren met alle liefde af bij de moskee, maar mijn keuzes blijven ook mijn keuzes. Hier gaat de kont tegen de krib. Hoppa!

4. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Geen moeite mee ... En mijn respect.

Echter vind ik het altijd zo sneue gedachte dat mensen van alles laten en doen vanwege geloof en dat straks na overlijden blijkt dat alle moeite voor niets is geweest, omdat er niets meer is. Want dat geloof ik dus.

5. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Overdreven? Nee, als dat is waarin zij geloven moeten ze het vooral zo doen en dan respecteer ik dat.

Jammer? Ja dat wel. Als ik op zondag online wil shoppen of kijken wat ze er hebben ga ik niet wachten op maandag en ga ik dus bij een andere site kijken.

6. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Een erg 'gevaarlijke' opmerking. Ik ga er verder maar niet op in, maar ooit zal blijken wat de waarheid was en ik durf mijn hand daarvoor in het vuur te steken dat je dan echt geen medelijden hoeft te hebben.

7. Groentje

Groentje Bekend lid

6 jul 2007
    641
    4
    18
    Ik vond het ook wel vervelend toen ik de webshop wilde bekijken op zondag dat ik die melding kreeg, maar het was voor mij geen reden om daar niet te kopen.

8. Frietje

Frietje Bekend lid

30 okt 2013
    720
    0
    0
    Trying to take over the world...
    Gouda
    @ Wijffie75: helemaal mee eens! Amen!

9. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ja ... en je punt is wat precies?? Want je hebt alleen maar op zondag internet ofzo? Er zijn nog 6 dagen over waar je zowel online als in de winkel je slag kan slaan... get over it!

Wat een geëmmer iedere keer ... dan koop je er toch niet??! Zal hun boeien, ze vinden hun geloof en principes duidelijk belangrijker dan geld verdienen ... kan er alleen maar respect voor hebben.

10. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik sluit me hierbij aan, als overtuigd atheist :D Als je principes hebt dien je die ook na te leven.

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik vind het belachelijk, maar hé, het is hun zaak. Moeten ze lekker zelf weten.
    Wij gingen juist hierom niet naar het babypark, andere mensen juist wél.

12. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Tja draai het eens om. Stel dat je er nu vanuit gaat dat er niks is en daar naar leeft en dan ga je dood en blijk je toch ongelijk te hebben? Ik weet niet welke van de 2 varianten ik erger zou vinden :)

13. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Mmooi toch dat er nog mensen zijn die principes verheffen boven geld binnenhalen.

14. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Mijn neef is jarenlang amateurvoetabller geweest, hoogste klasse. Werd benaderd door een betaald voetbal club, met een heel mooi aanbod om dus van voetbal zn beroep te maken. Maar dan moest ie ook spelen of trainen op zondag dus heeft het afgewezen. Sommigen vonden het belachelijk en overdreven, anderen prezen hem voor z'n principes.

Veel mensen hebben principes en idealen, tot er ineens een beter plan om de hoek komt kijken en dan zijn die principes ineens niet belangrijk meer. Tja, lekkere principes dan..

15. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Helemaal eens met Wijffie. Ik heb er, ondanks dat ik zelf niet gelovig ben, veel respect voor.

16. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik plaats van er over te klagen kun je het ook van de ander kant bekijken. Al honderden jaren zijn alle winkels e.d. op zondag dicht en ging men naar de kerk. Nu gaat een groot gedeelte van NL niet meer naar de kerk en nu moeten alle gelovige mensen dat ook maar accepteren en hun winkels openen op zondag . Ik vind het juist goed dat ze niet met de massa mee gaan en achter hun principes blijven staan.

17. Jo85

Jo85 Niet meer actief

18. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ja, maar dit topic was niet zomaar gesloten ;)

19. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Dat moeten ze helemaal zelf weten, ik begrijp het alleen niet. Ze kunnen de site toch gewoon open houden, zonder dat het personeel dan aan het werk moet?

20. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Je kunt je overal wel druk over maken... Dan kijk je toch op een andere webshop?
    Ik heb respect voor het feit dat zij voor hun overtuiging staan, ook al lopen ze misschien klandizie mis.

Deel Deze Pagina