Overdreven!!?

Discussion in 'De lounge' started by mysteriousgirl1, Jan 5, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ik vind dat ze dat lekker zelf mogen weten.
    Ik heb daar respect voor.

2. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    1,303
    0
    0
    Amsterdam
    Bijzonder dat er zoveel voorstanders voor zijn, en ook voorstanders die zich in andere topics wel hard uitspreken over bijv de Islam. Nouja, elk geloof zn gekkies laten we maar zeggen.

3. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,830
    3,627
    113
    Hun goed recht, maar ik heb al menige bestelling bij de babydump geplaatst omdat babypark niet bereikbaar was. Zondag is nu eenmaal voor een hoop mensen juist wel een dag dat ze tijd hebben om spullen te kopen, dus bedrijfstechnisch gezien vind ik het heeeeeel dom. Vind het ook weinig met zondagsrust te maken hebben, ze kunnen de bestellingen toch ook gewoon op maandag verwerken? Nu is het meer alsof ze mij ook die zondagsrust op willen dringen (he zondaar, niet winkelen vandaag)...

4. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

Oct 19, 2013
    2,646
    1,529
    113
    OV
    Sorry voor de gekkies, maar daar moest ik hardop om lachen.:D

5. MamaR

MamaR Fanatiek lid

Jul 4, 2010
    3,420
    17
    38
    Wat heeft dat er nou weer mee te maken?! Ik geloof ook niet dat mensen zich hard uitspreken over de Islam omdat ze hun winkel op zondag niet open hebben... Beetje een vreemde vergelijking..

Edit: voordat men mij verkeerd begrijpt of het verkeerd opvat.. Ik wil hier geen enkele discussie aanwakkeren over geloof en of bepaalde godsdiensten wel of niet "goed" zijn.. Het ging mij puur om de vergelijking.

6. Niekske78

Niekske78 Actief lid

Nov 18, 2013
    484
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat zeg je nu? De Jumbo open op zondag?? Ach nee toch... ;) :D

7. knap

knap Niet meer actief

Hun keuze.

Zelf zou ik het ook jammer vinden om niet direct te kunnen kijken.

Ze zijn van hun principes.

8. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Respecteer hun geloof. Maar het dichtgooien van een webshop op zondag gaat mij dan iets te ver! Al ons baby spul komt dan ook bij Babydump vandaan.

9. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Dit dus.

10. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Wat vreemd joh, de winkel zelf zou ik nog wel snappen maar de webshop! Ze lopen op deze manier heel veel klanten mis!

11. Metire

Metire Niet meer actief

ik vind het wel een beetje ouderwets, wat mij betreft mogen alle winkels 24/7 dag en nacht open.. USA style, goed voor de economie want iedereen heeft tijd om te shoppen en er onstaan meer banen door de ploegendiensten. hoppa, welke crisis? :D:p

12. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik heb zelf niets/weinig met het geloof maar heb respect voor het feit dat Babypark zo achter hun overtuiging staat.

Ik vind het zelf vervelend omdat ik op zondag juist de tijd heb om internet af te struinen maar sla Babypark dan gewoon over.

13. mysteriousgirl1

Sep 23, 2013
    1,303
    0
    0
    Amsterdam
    Het gaat erom dat mensen vinden dat deze geloofsovertuiging gerespecteerd moet worden. Terwijl sommige posters (ik ga geen namen noemen) in andere topics heel hard over de islam zijn. Hoezo is dit niet extremistisch en de islam wel? Wat is t verschil?

Geloof me niet verkeerd, ik ben voorstander van èlk geloof wat er is, als mensen hier hun hoop en liefde uit kunnen halen, maar dit moet niet opgedrongen worden aan mensen die niet geloven.

14. Emo

Emo Fanatiek lid

Nov 6, 2013
    1,855
    1
    36
    Female
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Moeten ze toch zelf weten, het is hun site. Wil je hier door niets meer bij hun bestellen is dat je goed recht, net zo goed hun recht om te bepalen wanneer hun site tijdelijk even niet bereikbaar is. Ze zijn vast volwassen genoeg om te weten dat ze hier misschien klanten door kwijt raken ;) maar dit houdt ze niet tegen, respect.

Het is zo makkelijk om met het vingertje te wijzen naar anderen, zonder ze geeneens te kennen. Leef en laat leven, er bestaan toch ergere dingen in het leven om je er druk over te maken.

15. mysteriousgirl1

Sep 23, 2013
    1,303
    0
    0
    Amsterdam
    Dus dat, vooral eens met je laatste zin.

16. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

Dec 3, 2010
    1,061
    0
    36
    NULL
    NULL

Ze willen gewoon geen geld verdienen/verkopen, dus moet ook de webshop dicht. Daarom is de webshop gesloten.

Hulde voor dit soort bedrijven. Hun personeel heeft tenminste één dag rust (met het hele gezin).

17. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Inderdaad, ik heb tijdens mijn zwangerschap echt heel veel via internet gekocht en meestal op zondag.
    Dus meerderemaken gehad dat ik dus wéér dacht van, o ja die zijn op zondag 'dicht' en dan keek en kocht ik dus toch alles bij een ander.
    Maar goed, zij zullen zeker als een van de weinigen geen last van de crisis hebben?;)

18. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Als ik even uitga van hetzelfde oogpunt als hier in het dorp; Het gaat er niet om dat er bestellingen gedaan worden of dat er niet gewerkt mag worden. Het gaat er (volgens mij) om dat er geen geld uitgegeven word op zondag.
    Hier halen ze bijvoorbeeld wel eten bij de chinees of italiaan vandaag, maar zullen deze morgen pas betalen of gisteren al.

Mooi laten gaan. Het is hun goed recht. Als het je niet aanstaat ga je ergens anders kijken. Niet te moeilijk doen .

19. MamaR

MamaR Fanatiek lid

Jul 4, 2010
    3,420
    17
    38
    Ik kan wel enkele verschillen opnoemen, maar dat ga ik niet doen. Daarnaast denk ik dat er een groot verschil zit tussen een principe en extremisme. En er wordt je niks opgedrongen hoor.. Dan zouden ze de bijbel er wel opgezet hebben..

20. Tamale

Tamale Niet meer actief

Als ik eerlijk ben, vind ik het zelf ook wel vervelend . Maar ik respecteer het wel.

Als ik sommige reacties lees denk ik: jeetje... Maak je je serieus zo druk om zoiets kleins?je Zo opwinden over een op zondag gesloten webshop..:(

Share This Page