Hoho, stop! Nu ga je te ver! Ik werk zelf in een winkel en noooo way dat ik 's nachts moet gaan werken!!! En denk niet dat dit gaat werken, want je kunt je geld maar een keer uitgeven toch..
Geen geld uitgeven is geen geld uitgeven. De boel op die manier omzeilen is in mijn ogen echt hypocriet. Ik heb geen probleem met het geloof, wel met de manier waarop sommige mensen met het geloof omgaan. En gesloten zijn op zondag, tja, mijn keuze is het niet. Krijg er ook een beetje het "hey zondaar!" gevoel van
Ik zou me hier niet druk om kunnen maken. Moeten ze lekker zelf weten. Zou mijn schouders ophalen en op de eerstvolgende werkdag mijn bestelling plaatsen.
Ik zal er om die reden dus ook niks kopen. Ik ben niet gelovig en mij maakt het niet uit wat een ander is of doet. Maar als ik op zondag wil winkelen, dan wil ik dat! Ik vind het nog al ouderwets!
Lekker schijnheilig zeg. Zelfde als wanneer mensen hun tv in de kast verstoppen, wie houdt je dan voor de gek zeg.
Ik vraag me trouwens af hoe het zit als je op zondag met spoed naar het ziekenhuis moet... Kunnen deze gelovige mensen überhaupt werken in bijvoorbeeld een zorgverlenend beroep?
Natuurlijk kan dat. Ik ben gelovig en werk ook in de zorg. In een winkel werken of in de zorg werken zijn totaal twee verschillende dingen.
En juist die laatste zin is wat jij dus ook doet maar dan andersom. Jij dringt hun op om juist niet aan hun zondagsrust te mogen doen omdat een ander daar ook niet aan doet.
Maar in de zorg word op die zelfde zondag toch ook geld verdiend/uitgegeven? Wat is dan het verschil tussen die 2?
Pff, deze discussie is echt al 100x geweest ... Babypark heeft haar principes, prima toch? Als je het zo erg vind bestel je toch bij Prenatal/Baby-dump?
Jahoor Dat noemen 'we' werken der barmhartigheid en die zijn zeker toegestaan. Werk in de zorg is natuurlijk ook niet echt te vergelijken met met het werken in de winkel...
Ja nou er werd net uit gelegd dat je op zondag geen geld mag verdienen. Daarom vond ik het niet zo heel erg van elkaar verschillen.
Omdat een rammelaar halen of bananen halen op zondag niet noodzakelijk is. Mijn clienten uit de stront halen wel noodzakelijk is.