Dit was idd precies wat ik ook dacht! Hoezo dringen zij jou de zondagsrust op? Dus alle bedrijven die dicht zijn op zondag dringen jou hun zondagsrust op? Wat een onzin zeg!
Nou... Ik denk dat er meer mensen komen vanwege vergeten spullen of een mislukt gerecht. Maar dat terzijde. Niet snappen en willen tegenhouden zijn wel verschillende dingen, gelukkig.
Dat zal je nog tegenvallen hoor! Mijn man werkt bij de Jumbo en ik moet zeggen dat ik zwaar kl*te vind als hij zondagen en kerstdagen moet werken! Daar gaat onze enige vrije dag met het hele gezin... Ik ben dus niet voor een 24uurs economie
Ik vind dat iedereen zelf mag weten of hij op zondag sluit, hetzelfde geldt voor mensen die op zondag open willen of op eerste kerstdag. Ik hecht geen speciale waarde aan kerstdagen en vind het fijn om op die dagen ook naar de supermarkt te kunnen. Ik doe altijd per dag boodschappen... Kan nooit zo goed overzien wat ik morgen wil eten
Nee, daar was begrip voor, weet je nog? Zelfs in het kader van transacties zou ik het een stuk respectvoller vinden om betalingen dan de volgende dag te verwerken in plaats van mensen te vragen jouw schema over te nemen. Dan handhaaf je je principes zonder die aan anderen op te dringen.
Ik geloof dat werken op zondag en feestdagen (in winkels) maar al te regelmatig onder druk gebeurt. Genoeg anderen voor jou. Alleen mensen van buitenaf kunnen of willen dat niet zien.
Natuurlijk niet. Die website kan gewoon blijven draaien op zondag, zonder dat er personeel voor hoeft te werken. Zij kunnen op maandag prima de op zondag geplaatste bestellingen verwerken. Prima dat ze dat niet doen, maar het zorgt er in ieder geval bij mij voor dat ik eigenlijk al nooit meer iets bij babypark bestel, omdat ik dat soort dingen nu eenmaal vaak juist op zondag doe. Vind het ook niet zo klantvriendelijk, juist omdat ik er zo'n 'jij verdoemde heiden' achtig smaakje aan vind zitten (maar dat kan aan mij liggen hoor ).
Niet iedereen viert ook kerst, en denk dat er zat mensen zijn die dingen vergeten. OT. Ik heb er volledig respect voor, vind het ook zeker wel stoer van ze om zo achter hun principes te staan. In deze tijd kunnen daar mensen nogal hard op reageren (zoals je hier ook leest) en vind niet dat je daarom zulke dingen maar moet laten. Ik snap ook niet dat mensen hier boos om kunnen worden. Het is geen site van de overheid of wat dan ook, het is een bedrijf wat gewoon zelf die keuzes mag maken. En wanneer je het daar niet mee eens bent kies je voor een andere zaak. En over geld mislopen, ze zullen vast geloven dat er geen goedheid voortkomt uit het geld wat ze verdienen op deze dagen.
Als het om webshops gaat wel. Niet een normale winkel, daar heb ik alle begrip voor, maar het open houden van een webshop kan prima zonder dat daar ook maar 1 man personeel voor hoeft te werken. Dus om wiens zondagsrust gaat het dan?
er zijn nog zat andere open vandaag en ze zijn dicht omdat ze geen geld mogen verdienen op zondag er mag niemand voor hun werken ze mogen zelf niet werken nja als dat hun geloof is.....dat is hun goed recht ik heb ooit eens een verre oom gehad die was op zondagmiddag van de trap gevallen oud mannetje belde de ambulance niet eerder dan 00.01....ook gelovig. Wilde niet dat iemand iets voor hem deed op zondag!
ik kan mij hier niet zo aan ergeren omdat ik op andere dagen ook wel kan online shoppen. Maar ik woon in brabant, een stukje dat grenst aan zeeland. Vlakbij ons heel veel heel streng gelovige gemeenten..een aantal van die gemeenten worden door uitbreiding steeds groter en ook het centrum van deze gemeenten. In een aantal hebben zij qua winkels een centrum wat echt de moeite is om een middagje te winkelen. Daarom is er al een aantal jaren sprake van de zondagsopening daar. Ondanks dat het een streng gelovige gemeente is wonen er ook genoeg mensen die niet geloven. Er zijn natuurlijk veel protesten geweest voor die zondagsopeningen, wat ik ook logisch vind: van hen uit bekeken kan dit ook echt niet. En daar heb ik ook respect voor..het is hun goed recht om daar tegen te demonstreren. Maar in 1 gemeente heeft de gemeenteraad het er dus wel doorgekregen...de kerk staat daar in het centrum..en op zondag na de dienst verzamelden veel kerkgangers zich daar om winkelend publiek uit te schelden e.d. Dan ben je mijn respect dus helemaal kwijt. Zij zijn in hun recht om te demonstreren, maar ik ben in mijn recht om daar te winkelen. In zulke gevallen wordt ons ook de zondagsrust opgedrongen en dat bleek ook uit de gesprekken die gevoerd zijn..ze vinden dat iedereen de zondagsrust dient te houden en dat klopt naar mijn mening niet. Het probleem is dat er tegenwoordig veel gemengde gezinnen wonen. Papa of mama ( van onze generatie) uit een streng gelovig gezin, de ander niet. Vroeger (in de tijd van onze ouders) waren er in een paar grote gemeenten nl nog middelbare scholen, dus je kende alleen kinderen uit de gemeente en trouwde daar mee. Maar omdat al die kleine scholen niet konden blijven zijn er nog maar weinig en moeten de meesten (iig voor havo/vwo uitwijken naar onze stad...een paar km verder. Dus je ontmoet als zeeuwse scholier andere kinderen en wordt verliefd op iemand "uut brabant" Gaan soms wel samen wonen en trouwen in zeeland en krijgen kinderen. Met zn allen zondagochtend naar de kerk, maar papa blijft s middags thuis en brabantse mama gaat wel shoppen met de kids, of andersom natuurlijk.
Ja, mijn schoonmoeder en haar man hebben er ook last van, in de zorg en als taxichauffeur. Hun weekenden komen meer dan eens niet overeen. Maar als iedereen zich bekeert of op zijn minst doet alsof, dan is dat probleem zo weg!
Hun webshop is deel van hun broodwinning, hun werk. En dat werk is voor hun 6 dagen ipv 7. Ik vind het wel bijzonder dat men hier zo hard tegenin gaat, je hebt er toch geen last van? Zoals ik eerder zei, eindelijk iemand die echt achter zn principes staat. Beter dit dan het hypocriete voorbeeld wat iemand aanhaalde, op zondag wel kopen maar op maandag betalen. Daggg principes. Dat vind ik pas raar. Dat is het mooie van principes, die mag ieder voor zichzelf bepalen. Als iemand, uit wat voor overtuiging dan ook, bepaalde principes/idealen heeft, waar ze niemand kwaad mee doen en daar ook echt voor gaan, zelfs als ze daardoor inkomsten mislopen, vind ik dat bewonderenswaardig. Ik zeg heel eerlijk, ik ben zo sterk niet, ik zou dat niet kunnen. Ik heb ook bepaalde principes, van heel andere orde, en heb die vaak genoeg laten varen omdat het net even niet uitkwam. Oeps...
Natuurlijk zijn er genoeg anderen, maar dit soort dingen maakt het gewoon minder leuk. En dat vind ik jammer, want mijn man werkt graag bij de Jumbo! Hij wil niet weg, maar baalt van de zondagen en kerstdagen. En ik ook, omdat we dan niet als gezin bij elkaar kunnen zijn.