overdreven?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Joanne92, Jan 10, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

Sep 28, 2014
    1,001
    2
    0
    Hallo dames,
    ik heb al een geslachtsbepaling gehad en het word een meisje, nu ben ik om me heen best gek gemaakt dat het niet zeker hoeft te zijn blblb.
    En ik dacht dus aangezien het niet zo duur is bij de echopraktijk waar ik ga, zal ik gewoon nog één plannen voor aankomende week?
    over 2 weken heb ik pas de 20 weken echo en ik vind het ook gewoon heerlijk om mijn beeb te zien.
    Is dit overdreven of gek? of zijn er meerdere die vaker een geslachtsbepaling hebben laten doen dan 1 x.

2. xprincess

xprincess Actief lid

Apr 21, 2013
    426
    2
    18
    Genieten van het leven is mijn motto, werk parttim
    Als jij er blij van word en het kan betalen gewoon lekker doen!
    Ik zou ook elke sec dat het kan willen kijken en genieten van het wonder!

Ik zeg afsrpaak maken en fijn genieten meid!!

3. Unexplainable

Unexplainable Actief lid

Nov 15, 2014
    224
    16
    18
    Female
    Ik heb precies hetzelfde meid. Ik heb donderdag de eerste geslachtsbepaling gehad in België en de mevrouw wist 200% zeker een meisje en heeft alles zes dubbel gecheckt en laten zien. (Ben 14w zwanger) Eenmaal thuis ( en hier ) kwamen de opmerkingen dat ik dat niet moet vertrouwen etc. Terwijl wij juist het vertrouwen wel hadden, zeker omdat wij vanaf dag één het gevoel hadden en ook -mag iedereen voor zich in geloven- tekens hebben gekregen dat het een meisje gaat zijn.

Ik ben daardoor bang geworden om al teveel te kopen, waardoor ik er voor mijn gevoel minder van kan genieten. Over drie weken daarom een extra bepaling, maar verder in een andere praktijk.

Krijg ik ook gemengde reacties over "waarom zoveel echo's???) Maar dat komt o.a. omdat ik me (te) veel aantrek van twijfels van anderen.

Doen waarbij je je goed voelt!

4. Cammy

Cammy Fanatiek lid

Feb 24, 2014
    1,905
    2
    38
    Haha ik herken het. Vorige week hebben we te horen gekregen dat we een meisje krijgen. Sowieso wachten we nog op de 20 weken echo zodat ze nog een keer kunnen kijken en om te dubbel checken. Laatst zei ik tegen mijn vriend dat ik met 25 weken nog een pretecho wil laten doen puur om nog een keer te kunnen kijken of het een meid is haha! Vriend verklaarde me voor gek, maar ik wil het gewoon heel zeker weten haha;) Dus nee ik vind het niet overdreven, zullen ook wel de hormonen zijn;)

5. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Unexplainable, dat komt bij jou omdat ze zei dat er al schaamlippen en een clitoris zijn ontwikkeld.
    Theoretisch gezien, bij een echo met 13+4 is, dat nog niet te zien.
    Dan kan je het geslacht alleen bepalen aan de hand van de nub.
    De stand van de nub bepaald het geslacht.
    Na 14 weken word dat verder ontwikkeld.

Uiteraard zal er verschil in zitten per baby maar 13+4 is wel erg vroeg voor 200% zekerheid, zeker omdat het niet in 3D was maar gewoon 2D.

Joanne, jij was 15+4 met je geslachtsbepaling dus zou daar niet al te onzeker van worden maar het ook nog niet 100% vastzetten.
    Heel soms word het nog verkeerd gezien.
    Met 17 weken is het al heel anders.

Als jij zin hebt om nu nog een echo te laten doen dan moet je dat vooral doen meid.
    Waarom niet? :)
    Jullie geld, jullie zwangerschap ;)

Wij hebben dinsdag de nekplooimeting met 13 weken en we willen met 15/16 weken ook een pretecho laten doen.
    Ook vanwege het geslacht ;) maar ook gewoon omdat het super leuk is.

6. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

Sep 28, 2014
    1,001
    2
    0
    Ja precies, dinsdag ben ik 17 weken. Lijkt me dan wel 100% zeker als ik daarna nog ga twijfelen door anderen sla ik mezelf voor me kop.
    Maargoed dan 2 weken daarna weer de 20 weken echo.
    Had meer zoiets zal de echoscopiste me geen raar mens vinden.. Zal ik de enige zijn?
    Ik heb al veel roze, dus hoop voor haar dat ze het echt 200 % zeker wist.
    Maar net als unexplainable hadden de mensen om mij heen (behalve ikzelf) al vanaf dag 1 een meisjes-gevoel bij mij & ze hadden toch gelijk

7. mamavanjes

mamavanjes Actief lid

Nov 21, 2013
    148
    0
    16
    Het is idd jouw keuze en jou geld. Dus als jij het wil moet je het zeker doen. Zou niet meer teveel naar anderen luisteren als je het aan heel veel mensen vraagt (zoals hier) krijg je ook heel veel verschillende antwoorden. Ook minder leuke.
    En qua geslacht probeer het een beetje los te laten je komt er heus wel een keer achter wat het is ;) gewoon nog even wachten met kopen. Na de 20 weken echo heb je nog tijd genoeg.

8. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Nee hoor je bent echt niet de enige ;)
    Als je daar zin in hebt, doen!
    Als je het niet doet krijg je er spijt van.

Volg je eigen gevoel.

9. anjak

anjak Actief lid

Mar 13, 2014
    219
    0
    0
    Freelance Fotograaf/Grafisch vormgever bij eigen s
    Groningen
    Ik vind zelf persoonlijk 2 weken wel te overbruggen..
    Maar hey! It's your money! ;)

10. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

Jun 17, 2014
    1,316
    0
    0
    Doen! Ik heb in het begin tot 20 weken ook veel echo's gedaan omdat mij dat een zeker gevoel gaf. Das nu het belangrijkste. En als je het kunt betalen absoluut doen!

11. Joolzz

Joolzz Bekend lid

Nov 14, 2010
    716
    20
    18
    Gewoon lekker doen hoor! Keertje extra kijken is altijd leuk..

12. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Ja, ik vind het wel wat overdreven. Maar begin me door dit topic me wel af te vragen of ik wel op alleen de 20 weken echo moet vertrouwen, haha. Dus gewoon doen als je je er prettig bij voelt. Als ik me ooit nog beter ga voelen deze zwangerschap, ga ik misschien ook nog wel voor een extra echo... (En dan geef ik jou de schuld ;))

13. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0
    Ik had het 3 keer gedaan excl de 20 weken echo haha

14. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

Sep 6, 2011
    2,049
    0
    0
    Nee hoor ik herken het :D
    Werd ook aan het twijfelen gebracht door andere mensen. Ik heb het bij 15+4 laten doen en ze was ook 100% zeker.
    Daarna is het nog rond de 18 weken bevestigd, en bij de 20 weken echo.
    Afgelopen week bij de controle vroeg ze of ik het geslacht wist want het kwam heel duidelijk in beeld, 2 schaamlipjes. Ik zag het zelf ook heel duidelijk.

Dus als jij het geld ervoor over hebt zou ik het gewoon doen hoor! 2 weken in twijfel zitten is ook echt niet leuk.

15. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

Sep 28, 2014
    1,001
    2
    0
    Hahah blame it on me!
    Vriendlief zegt dat ik niet zo gek moet doen en gewoon moet wachten, je ziet toch duidelijk 2 schaamlippen zegt ie dan.
    Ja dat zal wel, maar volgens mij maken de as papa's zich minder druk dan de mama's met hormonen.
    Misschien doe ik het toch. Ze kost ook niet zo heel veel.

16. Elske91

Elske91 Bekend lid

Oct 6, 2014
    557
    0
    0
    Verzorgende-IG
    Harlingen
    Als je het kunt doen zou ik het altijd doen! Het is natuurlijk hartstikke leuk om je kindje weer te mogen zien :)

Ik kan alleen wel uit ervaring vertellen dat de geslachtsbepaling er ook weleens naast kan zitten, zo hadden wij met 18 weken te horen gekregen dat we een meisje zouden krijgen en met de 20 weken echo een jongen (en dat kan echt niet missen)
    Gelukkig laten we de babykamer heel neutraal, dus daar geen grote kosten in gestoken! :D

17. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

Sep 28, 2014
    1,001
    2
    0
    Daarom, liever 2x teveel dan 1x te weinig. Ik heb echt al veel roze (dus ik hoop voor der dat ze gelijk heeft)

18. Lovelymommy84

Lovelymommy84 Fanatiek lid

Dec 27, 2014
    2,069
    1
    0
    Gelderland
    Gewoon lekker een extra echo doen meis. Altijd leuk even naar je ukkie kijken.
    Ik kreeg elke 2 weken, daarna elke week en op t laatst iedere dag een echo. (Ziekenhuis)
    Maar in t begin ook zo nu en dan eens een pretecho laten doen hoor. Kostte me ong 25 euro... dat is volgens mij wel te doen.
    De laatste pretecho hebben we met 26 weken laten doen toen hebben we maar n heel pakket genomen incl. De 3D echo. Die was overigens wel wat duurder ;)

Hier teouwens de eerste geslachtsbepaling laten doen met 16 weken. Was en jongetje maar dat was ook echt niet te missen op t beeldscherm ;)

19. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

Sep 28, 2014
    1,001
    2
    0
    Ja dat zegt iedereen dus dat ik scheel ben omdat het duidelijk een meisje is. Maar ik zie het echt niet..
    Bij waar ik ga is idd ook 25 euro en ik ga na 22 weken nog eens terug om daar ook 3/4D Te doen die we duurder is.
    Ik ga denk ik morgen of do/vrij. Gewoon voor mijn eigen rust maar dan moet ik van mezelf ook echt ophouden met me gek laten praten.

Om op elske terug te komen, het kan altijd zo zijn dat ze het mis hebben, maar meestal zijn dat verloskundige die het net niet goed zien, en geen speciale pretecho bureaus.
    Ach ik zal het van de week zien (hoor mij is slim overkomen hier)

20. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

Sep 28, 2014
    1,001
    2
    0
    Nou dames,
    Overdreven of niet donderdag om 13.00 ga ik weer.
    Ook wel even heerlijk om naar mijn kleine meid te gluren.
    Vandaag sprak ik een vriendin die het helemaal niet raa rvond, zij was bij dezelfde vrouw 4 x teruggeweest voor een geslachtsbepalingsecho.
    Val ik dus nog reuze mee.. Nou ben nu al weer nerveus :)

Share This Page