Dag allemaal, In mijn eerste zwangerschap ben ik met 20 weken in het ziekenhuis terecht gekomen met nierstuwing. Mijn urineleider werd dicht gedrukt door de baarmoeder, wat enorme pijn gaf. In het ziekenhuis gaven ze aan dat het heel uitzonderlijk was dat dit al in week 20 begon. Het komt wel vaker voor, maar dan pas veel later in de zwangerschap. uiteindelijk heb ik een dubbel J katheter gekregen van mijn nier naar de blaas, zodat mijn nier de urine kwijt kon. Ook dit was geen succes, maar uiteindelijk wel een dijk van een dochter gekregen!! Ik ben benieuwd of er meer mensen ervaring hebben met nierstuwing in de zwangerschap en dan vooral of dit bij een 2e zwangerschap weer gebeurde. Ik ben nu namelijk net weer zwanger en hoop natuurlijk deze keer op een minder pijnlijke zwangerschap...
Hier bij de eerste wel rond de 27 weken en bij de tweede niet. Dus het hoeft niet. En het is enorm pijnlijk inderdaad!
Zijn er misschien nog meer moeders die nierstuwing hebben gehad in de zwangerschap? En ook bijvoorbeeld een dubbel J katheter hebben gekregen?
Ik zal vanavond even reageren als m'n zoontje op bed ligt . Hier met 18 weken nierstuwing gehad ik vond het echt enorm heftig !! Ik had vanaf 12 weken al steeds pijn bij lopen enzo . Ik kon echt weinig, Marja dat was niks vergeleken de aanvallen van 18 weken. Ik liep dus wel vanaf 12 weken al met pijnen bij m'n nieren maar ze gingen over bij liggen . Bij 18 weken dacht ik echt dat ik dood ging wat een enorm heftige pijn !! Ik ben morgen 22 weken en heb geen aanvallen meer gehad het duurde in totaal 3 a 4 dagen . Ik hoop dat het weg blijft en die kans is er ook . Mijn niet werd dicht gedrukt door de placenta/baarmoeder . Het kan dus ook komen en eenmalig zijn . Ik heb het bij de zwangerschap van mijn zoontje niet gehad .