Straat is vrij smal, maar klein. We zitten in een rijtje van 7 huizen geloof ik, dus je kunt niet heel ver doorrijden.
De weg is wel erg smal om daar te parkeren, dan kunnen er idd geen hulpdiensten of ander verkeer langs, maar ik weet ook niet of dat eventueel wel nodig is. Je zou hier nog eens kunnen kijken of er 1 van deze dingen van toepassing is, dan zou je ze daar op aan kunnen spreken. Les 12: Het stilstaan en parkeren met de auto
Voor de schutting waar je 'm nauwelijks ziet, niet in de weg van de poort, de rest van het verkeer kan er ook nog gewoon door.. Nee ik zie er niet zo'n probleem in..
Vind dit wel een beetje overdreven, ondanks dat je hoogzwanger bent. Jij kan dan toch zelf je auto een meter of twee verder parkeren. Ik vind dat je buurman gelijk heeft, zou er ook niet aan beginnen.
Ja ok, als dat altijd zo gaat zou ik me ook irriteren. Onze buren hadden op een gegeven moment twee grote auto's en 1, soms 2 bestelbussen. En de andere buren hadden op den duur 3 auto's (groot gezin waarvan 3 kids nog thuis woonden en allemaal eigen auto hadden). Dan staat dus van 2 gezinnen in ene de hele straat vol.
Maar wat zou je dan van kunnen zeggen in de situatie van TS? Geen wonder dat enorm veel mensen zo'n afstandelijke relatie hebben met hun buurt (en vaak ook met familie). Het leven zou veel gemoedelijker zijn als we gewoon wat relaxter met elkaar zouden omgaan en beseffen dat we deze aarde mogen delen met elkaar en daar geen alleenrecht op hebben (even wat breder getrokken). Wat dat betreft zouden we veel leren van landen waar buren gewoon veel meer een gemeenschap zijn, mensen geen schuttingen hebben om hun kippenhok wat we een tuin noemen, en niet zo op elkaars lippen zitten. Het maakt het leven een stuk gezelliger is mijn ervaring Als ik de beginpost nog eens lees zie ik echt zo'n oude tante voor me die de hele dag achter de geraniums zit en verder niks te verzinnen heeft om zich druk te maken dan dit...
Hier heeft iedereen ook een beetje z'n eigen plekje. Maar als er iemand op "mijn plekje" staat ga ik een stukje verder staan. Alleen als de buurman van een straat verderop er staat ga ik na hem toe. Hij zet hier met grote regelmaat zijn bus van ruim 3 meter hoog op een paar meter van mijn woonkamerraam. Wil hem niet bij zijn eigen zetten want dan kijkt hij er tegenaan dus moeten de rest van de buurt maar ertegenaan kijken. Als je hem niet kan zijn dan vind ik je irritatie wel overdreven.
Geen wonder dat enorm veel mensen zo'n afstandelijke relatie hebben met hun buurt (en vaak ook met familie). Het leven zou veel gemoedelijker zijn als we gewoon wat relaxter met elkaar zouden omgaan en beseffen dat we deze aarde mogen delen met elkaar en daar geen alleenrecht op hebben (even wat breder getrokken). Wat dat betreft zouden we veel leren van landen waar buren gewoon veel meer een gemeenschap zijn, mensen geen schuttingen hebben om hun kippenhok wat we een tuin noemen, en niet zo op elkaars lippen zitten. Het maakt het leven een stuk gezelliger is mijn ervaring [/QUOTE] Ik geloof niet dat ik daarop zit te wachten. Ik ben gehecht aan mijn privacy en vrienden/familie zie ik voldoende. Ik zit niet te wachten op een innige relatie met mijn buren (al zeg ik natuurlijk wel hallo en dag en maak ik vaak een praatje over koetjes en kalfjes). Daarnaast kunnen burenvriendschappen ook weer uitlopen op burenruzies. Dan heb je pas echt een probleem. Ik houd het bij lekker oppervlakkig contact. Verder, ik heb geen probleem met deze buren, ik zou ook geen probleem maken als er geen parkeerplekken meer waren, maar nu net geteld, er staan 12 parkeerplekken leeg, waaronder 2 voor mijn voordeur. Waarom dan niet daar parkeren? Ik zie gewoon geen enkele reden om je auto voor iemand anders zijn schutting te zetten. Is echt niet nodig.
Herkenbaar, hier zetten de overburen met een gigantische oprit toch hun derde (!) auto voor onze deur. Heerlijk die zon die weerkaatst onze woonkamer in. Ze hebben er gewoon maling aan.
Ts nu ik de foto zie snap ik je irritatie wel. Gaan jullie door die schutting ook naar buiten? Anders een bordje ophangen met 'uitrit vrijlaten' ofzo. Of eens zelf je auto er neer zetten, dan kunnen hun niet parkeren daar. Houd dat een weekje vol en kijk wat er gebeurd
Soms, maar meer nog via de voorkant omdat daar onze auto altijd staat en mijn fiets staat ook aan de voorkant. Ik wil niet aan mijn man vragen om onze auto er neer te zetten, want dan zou ik hetzelfde doen en dat is nou juist wat ik niet wil. (goed voorbeeld doet volgen ).
Ik vind t eigenlijk ook een beetje overdreven. Maar je moet maar zo denken, als ik me daar druk over kan maken heb ik t eigenlijk best goed . Is een grapje hè. Maar ik moet zeggen dat ik dat wel denk als ik me ergens druk over heb gemaakt en achteraf denk, "ben je je weer eens aan het aanstellen" en dan heb ik lol om mijn eigen domme actie.
Ik snap je irritatie heel erg .. Juist omdat er zoveel plekke vrij zijn waarom dan op die plek Hier ook hoor als mensen hun wagen " lui " parkeren noem op dat Etten ze de wagen bij ons voor de deur neer wat officieel niet mag en als ik dan naar buiten kijk kijk ik tegen zon lelijke auto aan lees stoep / auto vrij dicht bij mekaar en dan om de hoek bij ons zijn enorm veel plekken vrij laksig of luiheid!!
ja mischien overdrijf je..maar ik weet hoe het is al eenmaal iets je irriteert dan is alles teveel maar veel kun je er waarschijnlijk niet aan doen
Het is misschien overdreven, maar ik snap wel dat het je irriteert. Zo hebben de buren hier hun auto voor de deur staan die ze niet gebruiken (auto is zelfs niet ingeschreven of verzekerd), maar die auto neemt wel plaats in waardoor ik soms mijn auto veel verder mag gaan parkeren. Irriteert mij ook mateloos.
ik vind wel dat je overdrijft. plek zat jij kan parkeren maak je niet druk. ik woon op een hoek. links is betaald parkeren en mijn straat (vd deur)en verder is vrij parkeren. door forenzen van het ziekenhuis vlakbij kan ik NOOIT in mijn eigen straat parkeren overdag en savonds staat het vol met bewoners van de betaalde straten die te cheap zijn om 50 euro voor een jaarvergunning te betalen. Ik moet de auto dus in het betaald parkeren gebied zetten. en als ik daar een vergunning voor wil kan dat niet omdat ik niet in het gebied woon (nee 1 straat ernaast dus) Dat is pas echt irritant want ik moet echt dus opletten of er een plekje in de straat vrij komt of moet elke dag betalen in de automaat.